Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، در ابتدای هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به آلودگی هوای چند روز اخیر کلانشهر‌های کشور از جمله مشهد گفت: بر این نکته تاکید داریم که دولت باید بخش زیادی از درآمد‌های حاصل از افزایش قیمت بنزین را در توسعه حمل و نقل عمومی هزینه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او بیان اینکه این روز‌ها با آلودگی هوا روبه رو هستیم، افزود: این موضوع باعث شد تا مدارس مشهد ۳ روز تعطیل شوند که به گفته مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هر روز تعطیلی مدارس ۱۷ میلیارد تومان هزینه دارد.
او با اشاره به اینکه باید برای کاهش آلودگی هوا کاری انجام داد، بیان کرد: افزایش قیمت بنزین حوادث ناگواری را در پی داشت که می‌توانست با دقت بیشتری انجام شود لذا با توجه به این موضوع باید درآمد دولت از محل افزایش بنزین در حوزه کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی هزینه شود.
او تصریح کرد: اگر دولت سهم کلانشهر‌ها از محل عوارض بنزین را به شهرداری‌ها اختصاص ندهد نمی‌توانیم حمل و نقل عمومی را که کاهش آلودگی هوا را در پی خواهد داشت توسعه دهیم.
حیدری ادامه داد: قرار بود تا دولت از محل عوارض سوخت مبلغ قابل توجهی را به خرید اتوبوس و واگن‌های قطار شهری برای کلانشهر‌ها اختصاص دهد که اگر اینکار انجام شود تاثیر خوبی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت در غیر اینصورت با همین مسائل روبه رو خواهیم بود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به اقدامات مدیریت شهری در اجرای پروژه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: با وجود شرایط اقتصادی کنونی کشور خوشبختانه مدیریت شهری در این دوره کار‌های بزرگی را آغازکرد.
او افزود: هفته قبل ایستگاه الندشت خط دو قطار شهری مشهد با هزینه ۲۰ میلیارد تومان افتتاح شد و به دنبال آن نیز شهرداری عملیات اجرایی ساماندهی و احیای کشف رود را علیرغم اینکه خارج از محدوده است برای حفظ سلامت مردم با پیش بینی ۲۰۰ میلیاردتومان اعتبار آغازکرد.
او بیان کرد: همچنین در بخش فرهنگی چند روز پیش شاهد آغاز عملیات اجرایی پردیس بزرگ تئاتر شهر مشهد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودیم که برای اجرای آن ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
حیدری به روند اجرای چپگرد غیرهمسطح شهید ناصری اشاره کرد و افزود: عرشه پل شهید ناصری با سازه فلزی که نصب آن ۷۲ ساعت زمان نیاز داشت با تلاش همکارانمان ظرف ۴۰ ساعت نصب شد وتا بهمن ماه به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: در کنار اجرای پروژه‌های عمرانی اقداماتی نیز برای رفع مشکلات پروژه‌های اقتصادی انجام شده است که در همین راستا با ابتکار استاندار خراسان رضوی نشست بررسی مشکلات موجود در پروژه‌های منطقه ثامن با سرمایه گذاران دراین منطقه برگزارشد که این نشان دهنده این است که شهر مشهد پویا است.
او گفت: همچنین از فردا شاهد افتتاح نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری در مشهد از سوی معاونت اقتصادی شهرداری هستیم که این موضوع نیز نشان دهنده این است که شهرداری مشهد پیشقدم در حوزه سرمایه گذاری است.
حیدری افزود: امیدورایم با مجموعه این اقدامات بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم تا مردم شرایط بهتری داشته باشند.
انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر بنزین حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۸۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت

آژانس مواد غذایی سازمان ملل‌متحد اعلام کرد که قیمت جهانی موادغذایی در ماه آوریل برای دومین ماه افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، شاخص قیمت جهانی آژانس موادغذایی سازمان ملل‌متحد در ماه آوریل برای دومین ماه متوالی افزایش یافت، زیرا افزایش قیمت گوشت و افزایش اندک روغن‌های گیاهی و غلات بر کاهش قند و محصولات لبنی غلبه کرد.

این آژانس در روز جمعه (۳ می) اعلام کرد که شاخص قیمت سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) در آوریل به طور متوسط ۱۱۹.۱ واحد بود که از ۱۱۸.۸ واحد ماه مارس افزایش داشت. با این حال، آمار فائو در آوریل ۷.۴ درصد کمتر از سطح سال قبل بود. این شاخص در ماه فوریه به پایین‌ترین حد خود در سه سال اخیر رسید زیرا قیمت موادغذایی همچنان از اوج رکورد در مارس ۲۰۲۲ و در آغاز درگیری روسیه و اوکراین صادرکننده محصولات کشاورزی ادامه داشت.

گوشت در ماه آوریل، با ۱.۶ درصد افزایش نسبت به ماه قبل، بیشترین افزایش قیمت را نشان داد. شاخص غلات فائو برای پایان‌دادن به افت سه ماهه افزایش یافت که به دلیل افزایش قیمت‌های صادراتی ذرت بود. قیمت روغن نباتی نیز بالاتر رفت و به دلیل قدرت در روغن آفتابگردان و کلزا، افزایش قیمت‌های قبلی را به بالاترین سطح ۱۳ ماهه رساند.

با توجه به بهبود چشم‌انداز عرضه جهانی، شاخص قند به شدت کاهش یافت و نسبت به ماه مارس ۴.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۴.۷ درصد کمتر از سطح سال قبل خود رسید. قیمت لبنیات کاهش یافت و به ۶ افزایش ماهانه متوالی پایان داد. در داده‌های جداگانه عرضه و تقاضای غلات، فائو برآورد خود را از تولید جهانی غلات در سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ به ۲.۸۴۶ میلیارد تن از ۲.۸۴۱ میلیارد تن پیش‌بینی کرده بود که ۱.۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت که به دلیل به‌روزرسانی ارقام میانمار و پاکستان بود.

آژانس پیش‌بینی خود را برای محصولات آتی و برای تولید جهانی گندم در سال ۲۰۲۴ از ۷۹۶ میلیون تن در ماه گذشته به ۷۹۱ میلیون تن کاهش داد که نشان‌دهنده کاهش بیشتر در کاشت گندم در اتحادیه اروپا از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت، بود.

بر اساس گزارش رویترز، چشم‌انداز بازنگری شده تولید گندم در سال ۲۰۲۴ با این وجود حدود ۰.۵ درصد بالاتر از سطح سال قبل بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهرها
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول