Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فرماندار نجف در تماس تلفنی با "برهم صالح" رییس جمهور عراق خواستار اعزام نیرو به این استان برای جلوگیری از کشتار مردم توسط عناصر مشکوک و مزدور شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از تارنمای «آری عراق»، فرماندار نجف روز گذشته در تماس تلفنی با «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق از او خواسته تا وزارت دفاع این کشور برای جلوگیری از قتل عام مردم عادی توسط عناصر مشکوک و مزدور، حفظ امنیت این شهر و حفاظت از آرامگاه آیت الله حکیم، نیروی امنیتی به این منطقه گسیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لوی آل یثیری امروز (دوشنبه) اعلام کرد که نیروهای امنیتی در نجف از زمان آغاز اعتراض ها تاکنون از گشودن آتش به روی معترضان خودداری کرده اند.
او اظهار داشت: چهارشنبه گذشته برای نخستین بار در حادثه آتش زدن کنسولگری ایران در نجف، نیروهای امنیتی عراق فقط از گاز اشک آور علیه اغتشاشگران استفاده کردند.
فرماندار نجف تاکید کرد که این نیروها متعهد شده اند که به هیچ وجه به سوی معترضان تیراندازی نکنند.
آل یثیری افزود: نیرویی ویژه برای حفاظت از آرامگاه آیت الله حکیم به کار گرفته شده و کسانی که به سوی معترضان شلیک می کنند و منجر به کشته شدن آنان می شوند، گماشته و مزدورانی هستند که هیچ ارتباطی با اعتراض کنندگان ندارند.
وی ادامه داد: اقدام این افراد در گشودن آتش به سوی معترضان نشان دهنده این است که دست های ناپاکی در کار است تا نجف را درگیر فتنه و کشت وکشتار کند.

نامه  شیوخ عشایر نجف به مقتدی صدر
گروهی از شیوخ عشایر نجف روز دوشنبه در نامه ای به مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق از وی خواستند برای پایان دادن به خشونت ها در نجف اقدامی انجام دهد.
به گزارش سومریه نیوز، گروهی از شیوخ عشایر عراق امروز (دوشنبه) به دفتر صدر رفتند و نامه ای درباره اوضاع جاری نجف تسلیم او کردند.
شیوخ عشایر در این نامه از صدر خواست که در اوضاع جاری نجف دخالت کند و با ارائه طرحی به ریختن خون ها پایان دهد.
روز پنجشنبه گذشته نیز شماری از فرماندهان دستگاه های امنیتی و نظامی استان های مرکزی و جنوبی در نامه ای فوری به مقتدی صدر رهبر جریان صدری های عراق، از او خواستند معترضان هوادار خود را از میدان اعتراض خارج کند.

نشست رهبران سیاسی در پارلمان عراق
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، شماری از رهبران فراکسیون‌ها و گروه‌های سیاسی در مجلس نمایندگان عراق حضور یافتند تا در خصوص اصلاح قانون انتخابات بحث و گفتگو کنند.
سیاست مداران عراق خواستار تسریع در روند تکمیل دو قانون به منظور رأی گیری سریع تر درباره آنها شدند.

درخواست همه‌پرسی برای انتخاب نخست‌وزیر
در حالی که ائتلاف سائرون، تلویحا برگزاری همه‌پرسی برای انتخاب نخست‌وزیر جدید عراق را خواستار شده، کمیسیون حقوقی پارلمان این امر را غیرقانونی اعلام کرد.
ائتلاف پارلمانی «سائرون» عراق به رهبری «مقتدی الصدر»، در پی پذیرش استعفای «عادل عبدالمهدی» در پارلمان اعلام کرد که در هیچ یک از نشست‌های فراکسیون‌های سیاسی برای انتخاب جانشین او شرکت نخواهد کرد.
این ائتلاف طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، گفت که در هیچ یک از نشست‌های گروه‌های سیاسی برای انتخاب جایگزین عبدالمهدی شرکت نخواهد کرد و این مسئله به مردم و تظاهرات‌کنندگان مربوط است و آنها باید جانشین نخست‌وزیر مستعفی را انتخاب کنند.
از سوی دیگر، کمیسیون حقوقی پارلمان در واکنش به زمزمه‌های برگزاری همه‌پرسی برای انتخاب نخست‌وزیر جدید اعلام کرد که برگزاری همه‌پرسی برای انتخاب نخست‌وزیر پس از پذیرش استعفای عادل عبدالمهدی در پارلمان غیرقانونی است.
«سلیم همزه» عضو این کمیسیون در گفت‌وگو با المعلومة اظهار داشت: نظام سیاسی کشور، ریاست جمهوری نیست و هیچ گروه سیاسی حق برگزاری همه‌پرسی برای انتخاب نخست‌وزیر را ندارد. لذا برگزاری همه‌پرسی امری مخالف قانون اساسی کشور است و قابل اجرا نیست.
وی افزود: نامزدی برای نخست‌وزیری باید از طریق «برهم صالح» رئیس‌جمهور اعلام شود و پارلمان مشروط به پذیرش سیاسی و مردمی نامزد پیشنهادی، می‌تواند به او رأی دهد.
در حالی که سائرون بر ضرورت برگزاری همه‌پرسی برای انتخاب نخست‌وزیر تاکید دارد، ریاست پارلمان عراق، اعلام کرد که برای بررسی قانونی مسئله انتخابات و کمیساریای عالی انتخابات، نمایندگان گروه‌های سیاسی کشور باید در نشست روز دوشنبه (امروز) شرکت کنند.
این نشست قرار است به ریاست محمد الحلبوسی و روساء و نمایندگان فراکسیون‌های سیاسی کشور ساعت 12 ظهر امروز (به وقت بغداد) برگزار شود.
پارلمان عراق، یکشنبه (اول دسامبر) با استعفای عادل عبدالمهدی موافقت کرد.

اعلام حمایت سران عشایر استان نجف از مرجعیت
سران عشایر استان نجف بر حمایت و پیروی از مواضع مرجعیت در قبال حوادث اخیر عراق تاکید کردند .
سران عشایر استان نجف صبح امروز دوشنبه در بیانیه ای مشترک اعلام کردند: ضمن حمایت از تظاهرات مسالمت آمیز با اغتشاش و کشاندن مطالبات مردم به خشونت و درگیری با نیروهای امنیتی و تخریب ادارات و اماکن فرهنگی مخالف هستند .
سران عشایر بر لزوم جدا کردن عوامل نفوذی از میان تظاهرکنندگان و حمایت از آیت الله سیستانی تاکید کردند.
عشایر در دفاع از امنیت و حفاظت از تظاهرکنندگان مسالمت جو در برابر تخریبگران و نفوذی ها به خیابان آمدند.
ورود عشایر به خیابان در نتیجه بیانیه جمعه گذشته مرجعیت عالی دینی عراق اتفاق افتاده که از تظاهرکنندگان مسالمت آمیز خواست تا نفوذی ها و تخریب گران را از صفوف خود دور کنند و جلوی جنگ داخلی را بگیرند.
عشایر در ناصریه مرکز استان ذی‌قار که با خشن ترین شکل اعتراضات در استان های جنوب و مرکز عراق مواجه بوده از شب گذشته به خیابان ها آمدند تا جلوی تخریب و فتنه انگیزی را بگیرند.
عشایر ذی قار با فرزندان و سلاح های خود به خیابان آمده اند و در حمایت از بیانات آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق و علیه امریکا شعار دادند.
عشایر در ورودیهای شهر ناصریه مستقر شدند و از ورود هرگونه عناصر مخرب و نفوذی از دیگر مناطق به این شهر جلوگیری می کنند.
این اقدام عشایر بتدریج به دیگر استان های عراق از جمله نجف اشرف نیز در حال گسترش است و طی دیروز و امروز عراق وضعیت به نسبت آرامی داشته است.
عشایر نجف نیز برای پایان دادن به بحران پیرامون مرقد و مجتمع فرهنگی شهید آیت الله محمد باقر حکیم (ره) مستقر شدند و با تظاهرکنندگان را که گمان می کردند شماری از افراد بازداشتی در این مکان نگه داری می شوند، با گفتوگو و این که هیج فرد بازداشتی در این مکان نیست، متقاعد کردند که از منطقه دور شوند.
شیخ «قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق از ورود و حضور عشایر به صفوف تظاهرکنندگان از استقبال کرد و در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشته است: «کلمات قادر به توصیف موضع عشائر ذی قار نیست، اما کمترین چیزی که باید گفت این است که آنها ثابت کردند آگاه، شجاع، مطیع مرجعیت عالی دینی و دارای عشق ناب به عراق هستند.»
وی از همه عشایر و مردم عراق خواسته است که از ذی قار برای خاموش کردن فتنه کمک کنند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب دیدار کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، امروز صبح چهارشنبه 12 اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

واریز 2 میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم به‌طور پیوسته برگزار شده است.

خبرهای تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر
  • واکنش رسانه اصولگرا به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی و موضع گیری زیباکلام
  • کشته شدن فرمانده نظامی سرایا القدس در درگیری با تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • ترور فرمانده نظامی سرایا القدس به دست تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود
  • معلمِ متفکر
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • اسناد ساواک درباره‌ی همسر حاج آقا مصطفی خمینی چه می‌گویند؟
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی