Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گوگل و یوتیوب دست‌کم ۳۰۰ تبلیغ ویدئویی را که بیشتر در تابستان گذشته منتشر شده بودند، به دلیل آنکه سیاست‌های این شرکت‌ها را نقض می‌کرد مسدود کردند.

شبکه «سی‌بی‌سی» آمریکا در برنامه «شصت دقیقه» ضمن اعلام این خبر که با استناد به بایگانی تبلیغات سیاسی گوگل به دست آمده بود گفت اطلاعاتی که این بایگانی در اختیار قرار می‌دهد شامل جزئیات قوانینی که نقض شده‌اند نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰، نگرانی‌ها درباره تبلیغات سیاسی در رسانه‌های اجتماعی افزایش یافته است. هفته گذشته گوگل اعلام کرد مقررات مربوط به تبلیغات سیاسی را در سیستم عامل‌های این شرکت تشدید کرده است.

سوزان ووجیچکی، مدیرعامل یوتیوب، در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه گفت: «رئیس‌جمهور (ترامپ) تبلیغاتی داشت که برای نمایش در گوگل و یا یوتیوب تایید نشد ... این تبلیغات در گزارش شفاف‌سازی ما قابل دسترس هستند.» با این حال، بنا به گفته برنامه شصت دقیقه آگهی‌هایی که ظاهرا توهین آمیز بودند برای نمایش در دسترس نیستند.

ووجیچکی در ادمه افزود: «افرادی را داریم که از پیش‌زمینه‌های لیبرال‌تری برخوردارند که از تبعیض شکایت می‌کنند؛ بنابراین فکر می‌کنم که مهم نیست شما چه کسی هستید، ما در تلاش می‌کنیم تا سیاست‌های خود را به روشی ثابت برای همه اجرا کنیم.»

با این حال، یوتیوب تبلیغات بحث برانگیز انتخابات ریاست جمهوری را برای دونالد ترامپ که اتهامات گمراه کننده درباره نقش جو بایدن، نامزد حزب دموکرات، در اخراج یک دادستان اوکراینی زمانی که بایدن معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، بود مسدود نکرده است. توضیحاتی که مدیرعامل یوتیوب در خصوص این تبلیغات ارائه می‌کند حاکی از آن است که این آگهی با وجود نادرست بودن، خط‌مشی سیاسی این شرکت را نقض نکرده است.

پیش از این، جک دورسی، مدیرعامل توئیتر از ممنوعیت جهانی برای کلیه تبلیغات سیاسی در این رسانه اجتماعی خبر داده بود. ترامپ این اقدام توئیتر را فورا کوششی برای ساکت کردن سیاستمداران محافظه‌کار دانست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۹۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟

گوگل چند هفته‌ی پیش اولین نسخه بتای اندروید ۱۵ را برای گوشی‌ پیکسل منتشر کرد. بااین‌حال، ویژگی‌های اندروید ۱۵ هنوز به‌طور کامل اعلام نشده‌اند.

بر اساس آنچه در وب‌سایت Google I/O 2024 آمده، این رویداد در ۱۴ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با رونمایی از ویژگی‌های جدید اندروید ۱۵، Android TV و Wear OS 5 آغاز می‌شود.

گوگل پس از پایان نطق اصلی I/O 2024، سایر ویژگی‌های اندروید را طی جلساتی ویژه اعلام خواهد کرد، خصوصاً آن‌هایی که روی هوش مصنوعی تمرکز دارند. گوگل قصد دارد درباره‌ی آینده‌ی Wear OS و نحوه‌ی ساخت اپلیکیشن برای طیف وسیعی از پوشیدنی‌ها نیز صحبت کند.

رویداد سالانه‌ی توسعه‌دهندگان گوگل محفلی برای بحث درباره‌ی جمنای (و API این هوش مصنوعی)، پلی استور، ChromeOS، اندروید اتو، سیستم عامل Android Automotive، دستورالعمل‌های جدید طراحی و توسعه‌ی برنامه و Android TV خواهد بود. گوگل درباره‌ی نحوه‌ی ساخت برنامه‌ها و ویجت‌ها برای فرم‌فکتورهای مختلف از جمله موبایل، تبلت و دستگاه‌های تاشدنی نیز صحبت می‌کند.

قطعاً تمامی ویژگی‌ها‌ی اندروید ۱۵ و Wear OS جدید در One UI 7 برای گوشی سامسونگ و One UI Watch 6 برای ساعت هوشمند سامسونگ گنجانده خواهند شد.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • قرعه کشی پخش مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • قرعه کشی پخش مناظره های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • چگونه با وجود محدودیت ها در گوگل تبلیغ کنیم؟