Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه در سمینار راهکارهای هوشمند سازی مصرف انرژی، با اشاره به اینکه در دو سال گذشته IOT (اینترنت اشیا) رشد خوبی داشته است، گفت: شرکت‌های فعال در این حوزه در دو سال گذشته از مرحله ایده عبور کرده‌اند و محصولات خوبی ارائه داده‌اند.
وی، توسعه بازار را گام بعدی در حوزه IOT عنوان کرد و با بیان اینکه، وزارت ارتباطات در این مرحله نمی‌تواند به‌عنوان خریدار عمل کند افزود: این وزارتخانه وظیفه تسهیل گری در این حوزه را به عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جهرمی در ادامه با اشاره به اینکه در دنیا IOT در حوزه انرژی برآورد و کاربرد بالایی دارد، گفت: بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده به دلیل نرخ پایین انرژی در ایران، سرمایه‌گذاری در این حوزه صرفه اقتصادی ندارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: گران کردن انرژی راه‌حل این مشکل نیست و دولت باید در این حوزه یارانه پرداخت کند.
وی مسئله دیگر در این حوزه را عدم صرفه جویی مناسب به نسبت سرمایه‌گذاری در این حوزه بیان کرد و گفت: باید در مدل‌های اقتصادی این حوزه سیاست حمایتی وجود داشته باشد.
آذری جهرمی افزود: به همین منظور مذاکرات با وزارت نیرو در حال پیگیری است.
وزیر ارتباطات، برآورد IOT در بخش کشاورزی در ایران را برخلاف دنیا بالا اعلام کرد و گفت: رشد IOT در بخش کشاورزی ایران به دلیل اهمیت اقتصادی و کمبود منابع آب قابل اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی پایلوت‌های IOT موفقیت‌آمیز بوده، افزود: با این رشد در کوتاه‌مدت بخش کشاورزی می‌تواند حرکت جدی داشته باشد.
آذری جهرمی، به مسئولیت پیگیری IOT توسط سازمان فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: در بحث حکمرانی و سیاست‌گذاری مباحث بسیاری مطرح است که با IOT می‌توانیم به بهبود آن کمک کنیم.
وی افزود: وضعیت رشد IOT حاکی از رشد دو برابری در سال است اما این رشد کافی نیست و می‌توانیم پرش‌های خوبی در این حوزه داشته باشیم.

برچسب‌ها اینترنت اشیاء محمدجواد آذری جهرمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت اشیاء محمدجواد آذری جهرمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت اشیاء محمدجواد آذری جهرمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام نمود.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی، تحقیقات دفاعی، آموزشی و تبادل دانشجو تاکید نمود.

کد خبر 6089700 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی : در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست های ضداینترنت تجدیدنظر کنید/ مردم خوبی ها را ارج می نهند
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور