Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، بشار اسد رئیس جمهور سوریه با الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه پوتین به سوریه و سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه و همراه روس دیدار کرد.

در این دیدار اوضاع سوریه به ویژه اوضاع ادلب و حملات متوالی گروههای ترویسستی که در ادلب هستند ضد مناطق مسکونی مجاور آن مورد رایزنی قرار گرفت و بر موضع سوری-روسی مشترک در ادامه مبارزه باتروریسم و جلوگیری از اینکه گروههای تروریستی از ساکنان منطقه به عنوان سپر انسانی با هدف تبدیل ادلب به پایگاه دائمی برای تروریستها استفاده کنند، تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این دیدار اوضاع در شمال شرق سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تاکید شد که سیطره کامل دمشق بر همه اراضی سوریه عامل اساسی در بازگشت ثبات و امنیت به اهالی این مناطق و بازگشت آنها به زندگی عادی است.

در این دیدار آخرین روند سیاسی و نیز مذاکرات آستانه مورد رایزنی قرار گرفت و بر اهمیت ادامه رایزنی و هماهنگی میان طرفین برای مقابله با تلاش برخی کشورها برای دخالت در روند سیاسی سوریه و منحرف کردن آن از هدف اساسی آن تاکید شد و اینکه منافع ملت سوریه در حفظ وحدت و استقلال سوریه و تمامیت اراضی آن است.

کد خبر 4786992

منبع: مهر

کلیدواژه: سوریه روسیه بشار اسد ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق سوریه فلسطین ایران روسیه دونالد ترامپ ترکیه لبنان عربستان سعودی نتانیاهو افغانستان فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۰۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار نماینده ویژه و سفیر ایران در افغانستان گفت رسیدن آب به سیستان به حل مشکلات مردم دو کشور کمک می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه و سفیر ایران پیرامون تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و ترانزیتی و همکاری‌های دوجانبه بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر آب و انرژی، وزیر کشاورزی، آبیاری و دامداری، وزیر اطلاعات و فرهنگ و سفیر حکومت طالبان در تهران نیز حضور داشتند.

ملا برادر با مثبت خواندن روابط افغانستان و ایران و تأکید بر توسعه روابط گفت: امسال به فضل الهی سطح بارندگی بالا بوده که در نتیجه آن پس از چندین سال خشکسالی، آب دریای هلمند به نیمروز و به سیستان ایران رسیده است، این کمک خواهد کرد مشکلات بیشتر مردم هر دو کشور حل شود.

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در ادامه خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر در ترانزیت تولیدات و محصولات افغانستان به کشورهای اروپایی از طریق ایران شد و این امر را گامی اساسی برای افزایش سطح ترانزیت و تجارت بین دو کشور دانست.

معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده استاستانکزی: به حقابه ایران متعهدیم اما در حال حاضر به اندازه رفع نیاز افغانستان آب داریم

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر ملا برادر، کاظمی قمی نیز در این دیدار اظهار داشت ایران آماده همکاری با افغانستان برای حل مشکلات بانکی تجار، مبارزه مشترک برای محفاظت از محیط زیست، به‌روزرسانی بخش کشاورزی و همچنین افزایش سطح تجارت و ترانزیت افغانستان از طریق ایران است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف