Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:35:05 GMT

اولتیماتوم ارشاد به دانشگاه علمی کاربردی اسدآباد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۰۸۱۰

ایسنا/همدان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: برای احیای دوباره بنای یادبود سیدجمال اسدآبادی توسط اداره ارشاد تا پایان هفته دانشگاه علمی کاربردی این ساختمان را باید تخلیه کند و اموال خود را به جای دیگری انتقال دهد.

احسانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:از آخر هفته دیگر دانشگاه علمی کاربردی در بنای یاد بود سید جمال الدین موضوعیت نخواهد داشت چرا که اداره ارشاد برای این ساختمان دارای برنامه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تبدیل شدن فضای زیرین ساختمان بنای یاد بود به گالری و نمایشگاه دائمی هنرهای تجسمی تصریح کرد: فضای بالای این ساختمان را نیز با به روز رسانی تجهیزات  برای انجمن ها در نظر خواهیم داشت که با این اقدام انجمن های شهرستان دارای محل و مکان مناسب می شوند ضمن اینکه موزه اداره میراث فرهنگی در این مکان به کار خود ادامه می دهد.

احسانی با بیان اینکه در زمین مجاور بنای یادبود، اداره ارشاد دارای دو ملک بوده که باید تملک شود، اضافه کرد:در صورتی که در اعتبارات عمرانی شهرستان برای این ملک اعتبار لحاظ شود سینمای روباز و فضا سازی آن را نیز انجام می دهیم و تعمیر و تجهیز آن  سال آینده انجام می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در ادامه با بیان اینکه بنای سیدجمال با هزینه های بسیار بالایی در سال های گذشته ساخته شده بود و برای آن از یزد و شیراز طرح خاص و  شکل و شمایل خاصی دیده بودند، گفت:متاسفانه با یک بی تدبیری این ساختمان زیبا به دانشگاه علمی کاربردی شهرستان اجاره داده می شود و با عدم نظارت شکل و شمایل  بنا را از بین می برنند که البته با کارهای اداری آنان منافات نداشته است.

وی از راه اندازی کتابخانه تخصصی ارشاد و پژوهشگاه سید جمال شهرستان در بنای یادبود سیدجمال الدین خبر داد و تصریح کرد:با فعال شدن یکی از انجمن ها در بنای یادبود و راه اندازی کتابخانه و پژوهشگاه سیدجمال در این مکان به دنبال احیای بنیاد سید جمال الدین هستیم چرا که با این کار می توان اعتبارات ملی و استانی برای آن جذب کرد.

احسانی  در ادامه با تاکید بر اینکه باید آغاز به کار بنیاد سید جمال الدین اسدآبادی را به عنوان دومین بنیاد استان بعد از بنیاد بوعلی سینا را داشته باشیم، گفت:با راه اندازی بنیاد سید جمال با تصویب در شورای انقلاب فرهنگی، در ذیل آن اتفاقات خوبی می تواند در بحث فرهنگی شهرستان رخ دهد و برنامه های زیادی داشت.
وی در رابطه با بحث سینما در اسدآباد گفت:در صورتی که شهرداری مشکل کمیسیون ماده ۵ آتش نشانی را مرتفع کند سالن اجتماعات ارشاد شهرستان را به عنوان سالن سینما تجهیز می کنیم ضمن اینکه انجمن سینمای جوان این آمادگی را دارد در هفته یک روز و یا بیشتر در شهرستان توسط سینما سیار فیلم های به روز سینماها را همزمان در شهرستان اجرا داشته باشد.
احسانی با اشاره به اینکه راه سومی نیز برای سینما دار شدن شهر اسدآباد وجود دارد که به سه تا چهار میلیارد اعتبار نیاز خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در صورتی که شهرداری یک مکان مناسب در قسمتی از شهر یا پارک شهر در اختیار اداره ارشاد قرار دهد،ارشاد با اختصاص اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به شهرداری به صورت نقد و ارائه طرح و نقشه سینما و اخذ دو میلیارد وام و تسهیلات لازم  دیگر توسط شهرداری می تواند نسبت به ساخت سینما اقدام کرده و فرهنگ و ارشاد آن را تجهیز کند ضمن اینکه ملکیت و بهره برداری آن با شهرداری باشد.

اختصاص ۷۰ میلیون اعتبار به کانون های فرهنگی هنری مساجد اسدآباد

وی همچنین از وجود ۵۷ کانون فرهنگی هنری مساجد در شهری و روستایی در شهرستان اسدآباد خبر داد و افزود:با اختصاص ۷۰ میلیون تومان ظرف ۱۰ روز آینده تعداد ۱۰ کانون از کانون های فرهنگی هنری این شهرستان تجهیز خواهد شد.

احسانی با اشاره به اینکه دو گروه نمایش در اسدآباد وجود دارد که برای لحاظ شدن سهمیه استان مستلزم شناسنامه دار شدن هستند و اگر این دو گروه فعالیت نداشته باشند سقف آمار استانی پایین آمده و اسدآباد متضرر خواهد شد، گفت:تا زمانی که این دو گروه نمایش دوباره فعال شوند حوزه معاونت و سینمایی استان این آمادگی را دارد گروه هایی که در همدان دارای اجرا هستند همزمان با استان چند روزی را نیز در اسدآباد اجرا داشته باشند.

وی همچنین در رابطه با ۱۸ اسفند سالروز شهادت سیدجمال الدین و نیز روز اسدآباد، اضافه کرد:این برنامه تنها نباید به یک برنامه یک روزه محدود شود بلکه در نمایشگاه سراسری کتاب که دی ماه برگزار می شود و یک روز را به شهرستان ها اختصاص می دهیم با تشکیل کمیته ای توسط اداره ارشاد می توان روز فرهنگ اسدآباد را نیز در این برنامه جا داده شود و برای ۱۸ اسفند نیز یک کنگره وزین برای شیدجمال الدین برگزار کرد.
احسانی با تاکید بر اینکه برای غنی شدن برنامه های فرهنگی و هنری از ظرفیت اساتید فرهنگ و هنر در جهت فعال شدن برنامه های شهرستان استفاده شود، خاطرنشان کرد:سال آینده چند برنامه شاخص خاص منطقه با توجه به ظرفیت شهرستان برای اسدآباد در نظر گرفته و اجرا خواهد شد.

بیمه هنرمندان،گرانی بیمه هنرمندان،نداشتن انتشاراتی،چاپخانه،عدم موسسه فرهنگی، نبود فرهنگسرا، کمبود اعتبارات فرهنگی و هنری،یارانه کاغذ،هزینه های بالای چاپ وحمایت از نویسندگان ازمشکلات و مواردی بود که اصحاب فرهنگ و هنر اسدآبادی در این نشست صمیمی به آن اشاره داشتند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد همدان در این جلسه تصریح کرد:فرهنگ و ارشاد استان این آمادگی را دارد تا فعلا برای اموال و وسایل دانشگاه علمی کاربردی در صورت نداشتن فضادر استان یک فضا و یا اتاق را برای نگهداری وسایل این دانشگاه به آنان بدهد و برای انجام کارهای اداری دانشجویان نیز حاضریم با رایزنی با دانشگاه علمی کاربردی و فرمانداری یک محل در شهرستان برای این امر اختصاص داده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علمی کاربردی وزارت ارشاد سیدجمال الدین اسدآبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو با «عادل کریملی» همتای آذربایجانی خود دیدار و گفتگو کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار گفت: اشتراکات زیاد فرهنگی، تاریخی و تمدنی با آذربایجان داریم و به همین خاطر یک ایرانی در آذربایجان و یک آذربایجانی در ایران احساس غربت نمی‌کند.

وی افزود: بنای ما در دولت آیت‌الله رئیسی بازطراحی رابطه فرهنگی با کشور‌های همسایه است. مواضع جمهوری اسلامی ایران در درگیری‌های اخیر تاکید بر حقانیت برادران آذربایجانی بود.

اسماعیلی گفت: تمایل داریم تفاهم‌نامه جامع فرهنگی بین دو کشور مجدد امضا شود. مرز‌های آبی و دریایی مشترک و طولانی با کشور آذربایجان داریم و پیشنهاد می‌کنم تبادلات فرهنگی در شهر‌های مرزی ایجاد شود. همچنین آمادگی داریم بین نویسندگان و سینماگران دو کشور نشست مشترک سینمایی برگزار کنیم.

اسماعیلی گفت: رییس‌جمهور ایران تاکید دارند هر کار فرهنگی در حوزه همسایگان در بخش‌هایی باشد که کاملاً همراهی و اتفاق نظر متقابل وجود داشته باشد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا اولین جشنواره فیلم‌های سینمایی کشور‌های حاشیه خزر را برگزار کنیم در همین زمینه از شما و سینماگران شما دعوت می‌کنیم تا در این جشنواره حضور داشته باشید.

دیگر خبرها

  • برپایی میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش در نماز جمعه 
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»