Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: جامعه از دانشجویان امروز که معلمان آینده هستند، آموزش و تربیتی جانانه را انتظار دارد.

بهروز اکرمی در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت: ما باید برای مناسبت‌های تقویمی خود همچون روز دانشجو اندیشه‌های نوتری داشته باشیم و باید از مناسبت های خود بیشترین بهره را ببریم و از تکرار و تقلید به دور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روز دانشجو نباید تنها به برنامه‌های تکراری همچون سخنرانی، موسیقی و تجلیل از تعدادی دانشجو خلاصه شود، بیان کرد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که معلمان آینده کشور هستند باید در گام اول فکر کنند که از مناسبت های تقویمی و ملی خود نهایت بهره برداری را برای ارتقای جامعه و دانش‌آموزان و آگاه سازی مردم و نهادینه سازی رفتار مناسب، داشته باشیم.

اکرمی تصریح کرد: دانشگاه محل تولید علم و در کنار آن تربیت نیروی انسانی متخصص و تربیت یافته است، دانشجویان این دانشگاه منادیان تربیت نسل آینده هستید، بخش عظیمی از مشکلات امروز جامعه به اعمال نگاه‌ها و تصمیمات غیرعلمی به همه حوزه‌های مختلف باز می‌گردد.

وی با اشاره به حدیث قدسی مبنی بر اینکه جهان هستی به وسیله سنت‌های ثابت الهی اداره می‌شود، سنت ثابت الهی را علم دانست و افزود: وظیفه ماست که بیندیشیم و بیاموزیم، سنت‌های ثابت الهی را کشف کنیم و از این سنن برای اداره بهتر جامعه استفاده کنیم.

معاون استاندار با طرح این سوال که چه میزان برای اداره بهتر جامعه و دانشگاه فکر کرده‌ایم؟ چه میزان تولید علم داشته‌ایم؟ چه میزان فکر کرده‌ایم که دانش‌آموزان امروز و آینده به چه چیزهایی نیاز دارند؟ گفت: هر زمان به جامعه و پدیده ها نگاه علمی داشته باشیم فلاح و رستگاری را برای مردمان خود به ارمغان می‌آوریم.

وی با بیان اینکه دانشجویان امروز دانشگاه فرهنگیان مسئولیت سنگینی را در آینده عهده‌دار خواهند شد، اظهار کرد: معلم همه امور یک جامعه در اختیار دارد، هر عیب و ایرادی در جامعه، در گام اول به معلمان باز می گردد و امروز که شغل معلمی را انتخاب کرده‌اید جامعه انتظار دارد که با جان و دل آموزش و تربیت را نشر دهید و اگر این آموزش و تربیت جانانه انجام گیرد سیکل بسته آموزش و تربیت همچنان تکرار خواهد شد.

اکرمی تاکید کرد: نقش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کشور نقش ممتازی است. اوضاع و احوال امروز جامعه مناسب نیست، باید برای رفع مشکلات همکاری و هم‌افزایی داشت، با غصه خوردن و فرافکنی نمی توان به سعادت و مسیر درست رسید و انتظار می‌رود همه بزرگداشت‌ها و مراسم‌ها دستاورد بزرگ علمی و راهکاری برای رسیدن جامعه به سعادت در پی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی روز دانشجو معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به اینکه معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی تربیتی در جامعه هستند، گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های سند تحول بنیادین تحقق حیات طیبه است، آموزش و پرورش خوزستان با استفاده از ظرفیت‌های خود برنامه‌های گسترده‌ای برای اجرایی سازی این اصل مهم در دستور کار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان عبدالله حبیبی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار با جمعی از فرهنگیان نواحی چهارگانه اهواز اظهار کرد: در راستای بزرگداشت مقام معلم برنامه‌ای با حضور معاون وزیر برای تکریم معلمان نمونه و سایر معلمانی که در یک سال گذشته در این زمینه تلاش کردند، برگزار می‌شود؛ همچنین در بازه زمانی ۱۲ الی ۱۸ اردیبهشت و در مناطق و نواحی آموزش و پرورش سراسر استان برنامه‌های متنوعی از جمله دیدار با خانواده شهدا و تقدیر از معلمان نمونه و همچنین تکریم معلمان پیشکسوت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در یکی از شب‌های این هفته، جشن میدانی برای همکاران به همراه خانواده‌شان برگزار می‌شود و امیدواریم این جشن موجب شود تا مردم، بیشتر متوجه ارزش و جایگاه معلم شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با اظهار اینکه تحقق جامعه قرآنی منوط به نقش آفرینی معلمان است توضیح داد: یکی از مهمترین اولویت‌های سند تحول بنیادین تحقق حیات طیبه است و بر این اساس آموزش و پرورش خوزستان با استفاده از ظرفیت‌های خود برنامه‌های گسترده‌ای برای اجرایی سازی این اصل مهم در دستور کار قرار داده است. البته مهمترین پیش شرط رسیدن دانش آموزان به حیات طیبه تحقق جامعه قرآنی است و امروز معلمان مهمترین نقش را در نیل به هدف ایفا می‌کنند.

حبیبی اضافه کرد: معلمان تحولی آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی تربیتی در جامعه امروزی هستند و تکریم این قشر می‌بایست به یک اولویت در سطح جامعه مبدل شود.

کد خبر 748491

دیگر خبرها

  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد