Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@18:56:24 GMT

نامه اسد به اسیر سوری در بند رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۲۷۲۸

به گزارش فارس، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه روز دوشنبه نامه‌ای را برای «صدقی المقت» اسیری سوری اهل جولان اشغالی که سال‌های زیادی از عمر خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کرده است، ارسال کرد.

به گزارش سانا، اسد در این نامه، صدقی المقت را «اسیر مبارزه و قهرمان» توصیف و از مواضع اخیر وی در نپذیرفتن شروط رژیم صهیونیستی برای آزادی‌اش تمجید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور سوریه گفت: «مواضع اخیری که درباره آزادی و تحمل زندان و ادامه بازداشت در زندان‌های اسرائیلی انتخاب کرد و بازداشت را به خروج از جولان سوری ترجیح دادی، روحیه مبارز و عزت و کرامت تو را نشان می‌دهد».

اسد در این نامه خطاب به المقت نوشت: «مبارزه و مقاومت تو بسان فداکاری‌های و ایثارگری‌های قهرمانان ارتش سوریه در جبهه‌های نبرد علیه دشمن و تروریسم است».

باشگاه «الاسیر» ویژه رسیدگی به امور اسرای فلسطینی هفته گذشته اعلام کرد که «صدقی القت» اسیر سوری (از اهالی جولان) در زندان‌های رژیم صهیونیستی طرحی را که روسیه برای آزادی وی به تل‌آویو پیشنهاد داده، نپذیرفته است.

وی گفت، این شروط شامل تبعید ۲۰ ساله از جولان سوریه و رفتن به دمشق پس از آزادی بوده است و وی پس از گذشت پنج سال حق داشته درخواستی به مقامات صهیونیست برای بازگشت به جولان ارائه دهد.

المقت تأکید کرد، آزادی مشروط را قبول ندارد و به اصول و میراث مبارزه برای ایستادگی اهالی جولان و تأکید آنها بر سرزمین خود پایبند است.

المقت ۲۷ سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذارنده بود و در سال ۲۰۱۲ آزاد شد. اما در سال ۲۰۱۵ به اتهام گرفتن یک ویدئو که همکاری میان رژیم صهیونیستی و جبهه‌النصره را نشان می‌داد بار دیگر بازداشت و به ۱۴ سال زندان محکوم شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۲۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه

از بامداد امروز تاکنون ۲۷ فلسطینی در حمله به منازلی در مرکز و جنوب نوار غزه به شهادت رسیدند. بر اساس این گزارش، ۱۰ نفر از این شهدا، کودکان هستند.

وزارت بهداشت نوار غزه نیز امروز جدیدترین آمار شهدا و مجروحان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه را منتشر و اعلام کرد که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون، ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر در نوار غزه به شهادت رسیده اند.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب چهار مورد کشتار شد که در نتیجه آن ۳۲ نفر شهید و ۶۹ نفر نیز مجروح شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بیانیه جدید گردان‌های قسام درباره دلیل عدم آزادی اسیر آمریکایی
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • شهادت ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: یورش به رفح مساوی با مرگ اسرا خواهد بود
  • اسیر صهیونیست: احساس می‌کنیم ما را رها کرده‌اید+ فیلم
  • آیا وقت آن نرسیده است که شریان‌های حیاتی رژیم جنایتکار صهیونیستی قطع شود؟
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد