Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@00:07:44 GMT

چه کسانی بایدواکسن آنفلوانزابزنند؟

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۲۸۸۵

یک متخصص داخلی یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا را تزریق واکسن دانست و گفت: تزریق این واکسن به‌ویژه در ابتدای پاییز توصیه می‌شود. ناطقان: احمدرضا همت اظهار کرد: ویروس آنفلوانزا می‌تواند بالقوه خطرناک باشد و علائم شروع آن معمولاً تب، ضعف و درد شدید بدن است. ممکن است سرفه هم با این علائم همراه شود، اما به‌صورت کلی با تشدید بیماری و درگیری مجاری تنفسی، سرفه هم اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: مشکلی که در مورد ویروس آنفلوانزا وجود دارد این است که آنفلوانزا یک ویروس نسبتاً وحشی است و سریعاً می‌تواند ریه را درگیر و سلامت فرد را تهدید کند.

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اصفهان افزود: از علائم دیگر بیماری می‌توان به درگیری دستگاه گوارش اشاره کرد. گاهی نیز ممکن است آنفلوانزا باعث دل‌درد و اسهال شود.

همت با تأکید براینکه آنفلوانزا درمان دارد، اما پیشگیری آن بسیار مهم‌تر از درمان است، گفت: پیشگیری از بیماری نیازمند رعایت مسائلی است که شخص باید انجام دهد. برای نمونه شستن دست‌ها پس از حضور در اماکن عمومی و دست و روبوسی نکردن با دیگران. در مکان‌های عمومی مانند اتوبوس‌ها ممکن است حتی دستگیره‌های اتوبوس آلوده به ویروس باشد و همین امر می‌تواند عامل ابتلا به آنفلوانزا باشد.

وی با تأکید بر اینکه فردی که به آنفلوانزا مبتلا است باید از دیگران دوری کند، گفت: بیمار باید ظروف مجزا به‌ویژه لیوان مجزا داشته باشد. همچنین به‌محض اینکه علائم ابتلا به بیماری ظاهر شد به پزشک مراجعه کند، چون متأسفانه دارو برای درمان آنفلوانزا بسیار کم است.

این متخصص داخلی افزود: واکسن آنفلوانزا برای افراد مسن توصیه بیشتری می‌شود، همچنین به افرادی که بیماری‌های قلبی و تنفسی دارند، افرادی که به لحاظ سیستم ایمنی ضعیف هستند و دیابتی‌ها نیز بهتر است این واکسن را تزریق کنند.

همت خاطرنشان کرد: مردم تصور می‌کنند درصورتی‌که واکسن آنفلوانزا بزنند دچار سرماخوردگی نمی‌شوند، این در حالی است که سرماخوردگی با آنفلوانزا متفاوت است و سرماخوردگی از ویروس‌های دیگری به‌غیراز ویروس آنفلوانزا به وجود می‌آید.

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اصفهان بابیان اینکه واکسن آنفلوانزا برای درمان ویروس سرماخوردگی مؤثر نیست، گفت: ویروس آنفلوانزا ماهیت خاص خود را دارد و خطرناک‌تر از بقیه ویروس‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: ابتلا به آنفلوانزا در بیماران قلبی و بیماران تنفسی، افرادی که ضعف ایمنی بدن دارند، بیماران مبتلایان به آسم و برونشیت بسیار خطرناک است و حتی ممکن است برخی بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شوند و گاهی نیازمند استفاده از دستگاه‌های تنفس مصنوعی شوند. منبع: عصر ایران برچسب ها: واکسن ، آنفلوانزا ، بیماری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: واکسن آنفلوانزا بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۲۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟

وزارت حج و عمره عربستان، دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی حج امسال را که شامل ایمن‌سازی در برابر برخی بیماری‌ها است، ابلاغ کرد.

به گزارش مهر، بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشورهایی که زائران آن‌ها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آن‌ها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از داروهایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور