Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شیوع بیماری آنفولانزا در کشور، اظهار کرد:  موج شیوع بیماری آنفولانزا در کشور از چند هفته گذشته  همزمان با آغاز فصل پاییز شروع شده است و افرادی مانند زنان باردار، کودکان زیر ۵ سال و سالمندان باید بیشتر از سایرین از خود مراقبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در حال حاضر ۴ هزار نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور بستری شده‌اند و تمام آن‌ها بیماری آنفولانزا برایشان به اثبات نرسیده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت اضافه کرد: برخی از افرادی که در بیمارستان‌ها بستری هستند، علائم مشکوک به بیماری آنفولانزا در آن‌ها دیده شده است یا مبتلا به عارضه شبهه آنفولانزا هستند.

او تأکید کرد: مصرف هرگونه کورتون و آنتی بیوتیک در مراحل اولیه بروز آنفولانزا نباید انجام شود، زیرا ممکن است باعث افزایش مرگ و میر یا طولانی شدن دوره بیماری شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت بیان کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفولانزا باید توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرد و از روبوسی و دست دادن با سایرین جدا پرهیز شود.

جهانپور افزود: اگر به عارضه آنفولانزا مبتلا شدید، سریعا به پزشک معالج مراجعه کرده که در صورت تشخیص دارو‌های آنتی ویروس باید مصرف شوند.

او گفت: از ابتدای شروع موج بروز و شیوع آنفولانزا متأسفانه ۵۶ نفر فوت کرده‌اند به همین امر به مردم توصیه می‌کنم که بهداشت فردی و اجتماعی را به طور کامل رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: آلودگی هوا در تشدید آنفلوانزا تاثیر گذار است؟

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت یادآوری کرد: افراد مبتلا به بیماری آنفولانزا از مصرف خودسرانه دارو جدا پرهیز کنند و فقط دارو‌های تجویز شده به وسیله پزشک معالج خود را مصرف کنند و از خوردن مایعات در هنگام بیماری غافل نشوند.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات از میزان بستری افراد در بیمارستان ها با آغاز موج جدید آنفلوانزا در کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۲۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در واکنش به مسمومیت الکلی جمعی از پزشکان در شیراز گفت: ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، به آن عمل هم بکنند. وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است.

بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: کلا در علم پزشکی مصرف ۲ دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را  می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • خانمی در کلاله درپی تزریق آنتی بیوتیک، کارش به مراقبت‌های ویژه کشید
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز