Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از شهروندان اردنی در اعتراض به بازداشت فرزندان و اعضای خانواده خود مقابل مقر پارلمان این کشور تجمع کردند.

اخبار بین‌الملل- طبق گزارش وبگاه اردنی«عمون»، معترضان با سر دادن شعارهایی خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند.

چهارشنبه گذشته تعدادی از نمایندگان پارلمان اردن با انتقاد از آزادی‌های عمومی در اردن خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراکسیون پارلمان الاصلاح وابسته به اخوان‌المسلمین اردن از دولت این کشور خواست تا سریعا تمامی زندانیان سیاسی را أزاد کند.

بر اساس گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، این فراکسیون در پیامی به «عمر الرزاز» نخست‌وزیر اردن گفت که آنچه دستگاه‌های امنیتی علیه شماری از بازداشت‌شدگان به اتهام بیان دیدگاه انجام می‌دهند، نقض قانون اساسی و تعدی به قانون و نقض آزادی شهروندان است.

فراکسیون مذکور دولت اردن را مسئول جان این بازداشت‌شدگان دانست و اشاره کرد که خانواده‌های بازداشت‌شدگان و صلیب سرخ از ماه‌ها پیش از ملاقات با برخی بازداشت‌شدگان ممنوع هستند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اردن اخوان المسلمین اردن اخوان المسلمین زندانیان سیاسی آزادی زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و هیاتی از الجزایر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز-دوشنبه- در استانبول با هیاتی از کشور الجزایر شامل گروه‌های پارلمانی،روسای احزاب و نمایندگان سابق دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، طرفین در این دیدار درخصوص آخرین تحولات سیاسی و میدانی جنگ غزه و پیامدهای آن رایزنی کردند.

هنیه که برای شرکت در کنفرانسی پارلمانی به ترکیه سفر کرده است امروز میزبان جمعی از اعضای پارلمان اردن و همچنین تعدادی از چهره‌های اردنی بود.

طبق بیانیه جنبش حماس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش در دیدار با نمایندگان پارلمانی و چهره‌های اردنی به بررسی تحولات سیاسی و میدانی جنگ علیه نوار غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، قدس و زندان‌های این رژیم پرداخت.

هنیه در این دیدار بر مسؤولیت مشترک مقابله با این جنگ روبه‌تشدید و طرح‌های رژیم اشغالگر برای نابودی مساله فلسطین و ایده تل‌آویو برای کوچاندن فلسطینی‌ها به عنوان یکی از راه‌حل‌ها در کرانه باختری و نوار غزه تاکید کرد و گفت: این مساله از سوی مردم و مقاومت ما و یا هیچ یک از تشکل‌های امت ما قابل پذیرش نبوده و آنها چنین اجازه‌ای نمی‌دهند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن تقدیر از همبستگی که مردم اردن نشان می‌دهند و همواره بر اتحاد دو ملت تاکید دارند، گفت: اردن از اهمیت ویژه‌ای در مساله فلسطین برخوردار است.

در این دیدار نمایندگان اردن نیز به هنیه بابت شهادت جمعی از فرزندان و نوه‌هایش و نیز جمعی از فلسطینی‌های ساکن غزه و کرانه باختری تسلیت گفته و از مقاومت مردم فلسطین و اقداماتشان در غزه در مواجهه با اشغالگران جهت رسیدن به آزادی و احقاق حقوقشان تقدیر کردند.

همچنین آنها بر موضع ثابت خود در حمایت از ملت فلسطین و مساله عادلانه آن تا زمان برپایی کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی تاکید کردند.

استانبول از روز جمعه به مدت سه روز میزبان پنجمین کنفرانس پارلمانی‌های حامی قدس با عنوان «آزادی و استقلال برای فلسطین» بود.

در این کنفرانس نزدیک به ۶۰۰ نماینده پارلمان از بیش از ۷۵ کشور شرکت داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • راهپیمایی ضدصهیونیستی اردنی‌ها در پایتخت این کشور+فیلم
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات