Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@10:26:47 GMT

کمترین نرخ باروری در کشور، در میان کدام گروه است؟

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۳۶۹۹

کمترین نرخ باروری در کشور، در میان کدام گروه است؟

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کمترین نرخ باروری در کشور متعلق به افراد تحصیلکرده است که گروه مرجع نیز به شمار می‌روند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سید حامد برکاتی روز دوشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی مدیران سلامت خانواده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر بیشترین فرزندآوری در کشور متعلق به بانوان بی‌سواد و کم سواد زیر ۲۵ سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بانوان ایرانی هرچه تحصیلکرده‌تر می‌شوند، هم فرزند کمتری به دنیا آورده و هم دیرتر فرزند می‌آورند.

وی گفت: افراد تحصیلکرده مرجع به شمار می‌روند و می‌توانند روی دیگر گروه‌های سنی تاثیر بگذارند، بنابراین در سیاست‌های جمعیتی تغییر در باور و رفتار آنها باید مد نظر قرار گیرد و تعادل در اشتغال، فرزندآوری و تحصیلات بانوان، ضروری است.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: هم اکنون ۱۶ درصد زنان باردار کشور در سن بیش از ۳۵ سال قرار دارند و بارداری در سنین بالا رو به افزایش است در حالی که در ۱۵ سال گذشته میزان زنان باردار در این رده سنی ۶ درصد بود.

وی ادامه داد: بارداری در سنین بالا اگر با مراقبت‌های خاص خود و غربالگری‌های لازم از نظر بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی انجام شود، خطری برای مادر و فرزند نخواهد داشت.

وی گفت: طبق سیاست‌های جدید فاصله ایمن بارداری و فاصله سنی ۲ فرزند که در گذشته سه تا ۵ سال تعیین شده بود اکنون بین ۱۸ تا ۲۴ ماه شاخص‌گذاری شده است.

برکاتی افزود: براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی اکنون میزان مرگ و میر مادران باردار در ایران ۱۳ تا ۱۹ در صدهزار زایمان ثبت شده است که این میزان در چند دهه گذشته ۲۵ در صدهزار زایمان بود و از سوی دیگر مرگ کودکان نیز از ۱۴۰ در هزار تولد زنده به ۱۴.۴ در هزار تولد در کشور کاهش یافته است.

وی با اشاره به روند کاهش نرخ رشد جمعیت در کشور ادامه داد: میزان باروری کلی در سال ۹۵ به میزان ۲.۰۸ بوده است که این رقم در سال جاری ۱.۸ برآورد می‌شود و این به معنای بحران در سیاست‌های جمعیتی است.

وی با اشاره به روند رو به افزایش سن ازدواج در کشور گفت: هم اکنون میانگین سن ازدواج در زنان ۲۴ سال و در مردان ۲۹ سال است که شیب افزایش سن ازدواج در زنان شدیدتر از مردان گزارش شده که این مسئله در کاهش نرخ باروری تاثیرگذار است.

برکاتی حمایت از جوانان برای ازدواج را از راهکارهای تعادل در سیاست‌های جمعیتی دانست و افزود: پدیده ازدواج سپید امروزه تبعات و چالش‌های بسیار برای جوانان درپی داشته است.

کارگاه آموزشی مدیران سلامت خانواده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد تا ۱۳ آذر ادامه دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آنفولانزا عباسعلی کدخدایی انتخابات مجلس یازدهم شاخص آلودگی هوا کارن همایونفر سعید ملایی جمعیت باروری نرخ باروری فرزندآوری آنفولانزا عباسعلی کدخدایی انتخابات مجلس یازدهم شاخص آلودگی هوا کارن همایونفر سعید ملایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۳۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نه بایرن مونیخ و نه توماس توخل، هیچ‌کدام علاقه‌ای به ادامه دادن با یکدیگر ندارند

به نظر نمی‌رسد هیچ شانسی برای ادامه یافتن همکاری توماس توخل و بایرن مونیخ پس از این فصل وجود داشته باشد

طرفداری | در حالی که این روزها گفته می‌شود رالف رانگنیک گزینه اول بایرن مونیخ است اما شایعاتی درباره احتمال ماندن توماس توخل منتشر شده‌اند که باعث ایجاد بحث‌های زیادی شده است.

از سوی دیگر تعداد زیادی نیز از هواداران بایرن مونیخ در یک کارزار اینترنتی در مخالفت با حضور رانگنیک، خواستار ماندن توخل در این تیم شده‌اند که این روزها سروصدای زیادی به پا کرده است.

بیش‌تر بخوانید: 

توماس توخل مشکلی با ماندگاری در بایرن مونیخ ندارد

ما توخل را می‌خواهیم، نه رانگنیک؛ شورش هواداران بایرن مونیخ علیه تصمیم مدیران

به گزارش کریستین فالک و توبی آلتشفل از بیلد؛ توماس توخل هیچ قصدی برای ماندن در بایرن مونیخ پس از پایان این فصل ندارد. این سرمربی تصمیم باشگاه را پذیرفته و دیگر علاقه‌ای هم به ادامه دادن این‌کار ندارد. توخل می‌خواهد به انگلیس بازگردد و یکی از نام‌های مورد بحث در منچستریونایتد است.

علاوه بر این، هرگاه این سؤال پرسیده شد که امکان ماندن توخل وجود دارد، پاسخ همیشگی سران بایرن «نه» بوده است. این تصمیم نیز همچنان پابرجاست. دلایل واضحی وجود داشت که این تصمیم گرفته شد و باشگاه به هیچ عنوان قصد عقب‌نشینی از آن را ندارد.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • نه بایرن مونیخ و نه توماس توخل، هیچ‌کدام علاقه‌ای به ادامه دادن با یکدیگر ندارند
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد