Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان اداری و استخدامی کشور پیشنهاد تنظیم لایحه قانونی ممنوعیت ایجاد دفاتر موازی دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی و تبدیل دفاتر موجود به دفاتر پیشخوان دولت را ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی با هدف کاهش برخی تصدی های دولت، افزایش بهره‌وری خدمات دستگاه‌های اجرایی کشور، سهولت دسترسی شهروندان به خدمات و صرفه‌جویی در زمان و هزینه آنان ایجاد شده و این دفاتر به موجب قوانین و مقررات یک کانالهای ارتباطی ارائه خدمات قابل برونسپاری دستگاه‌های دولتی می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت وزیران طی تصویب‌نامه‌ای در سال ۱۳۹۷ بر ارائه خدمات قابل برون سپاری دستگاه‌های اجرایی از طریق دفاتر پیشخوان دولت تاکید و در سال ۱۳۹۶ ایجاد هر گونه دفاتر مشابه برای ارائه خدمات دستگاه‌ها را ممنوع اعلام نموده است.

با وجود این هنوز برخی از دستگاه‌ها مبادرت به ایجاد دفاتر موازی نظیر کارگزاری‌های تامین اجتماعی، دفاتر خدمات الکترونیک شهر، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، دفاتر پلیس +۱۰، دفاتر سلامت شهر و دفاتر ساتا تامین اجتماعی نیروهای مسلح می‌نمایند.

تشکیل بی‌رویه دفاتر مشابه و عدم برخورد مناسب توسط مراجع مربوطه، سبب گسترش روز افزون این گونه دفاتر در سایر دستگاهها و کاهش توازن اقتصادی و کیفیت ارائه خدمات در دفاتر مذکور شده و از دیگر سو منجر به سردرگمی بیشتر شهروندان در اخذ خدمات می گردد.

به همین جهت، پیشنهاد تنظیم لایحه قانونی ممنوعیت ایجاد دفاتر موازی دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی و تبدیل دفاتر موجود به دفاتر پیشخوان دولت در حال بررسی در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هیئت دولت دفاتر پیشخوان دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۳۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شادی مالکی در حاشیه بازدید از دفاتر تاکسیرانی مناطق گفت: هدف از بازدید دفاتر مناطق این است که از نزدیک با خدمت‌رسانی در مراکز و همچنین مشکلات تاکسیرانان آشنا شویم و در راستای بهبود شرایط این قشر زحمتکش گام برداریم.

وی هدف از راه‌اندازی دفاتر را تمرکززدایی در سازمان تاکسیرانی دانست و افزود: بر همین اساس دفاتری در مناطق ۲۲ گانه افتتاح شده و خدماتی نظیر انواع خدمات اداری، رفاهی، خدمات خرید و فروش خودرو و ... در آن ارائه می‌شود. مالکی ادامه داد: یکی از بزرگترین مطالبات تاکسیرانان در خصوص دفاتر، افزایش سرعت عملکرد دفاتر در اجرای درخواست‌هایشان به ویژه امور دفتری بود و همچنین تقاضا داشتند دریافت هزینه‌ها توسط شرکت‌ها نظام‌مند شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی بر تداوم این بازدید‌ها تاکید کرد و گفت: ما به‌صورت هفتگی از دفاتر و شرکت‌ها بازدید خواهیم داشت تا با ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با تاکسیرانان، برای حل مشکلات و چالش‌هایشان گام برداریم. در این بازدید‌ها تعدادی از تاکسیرانان به بیان مشکلات‌شان در خصوص نوسازی تاکسی‌ها، بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی، سیما تاکسی و یا ثبت‌نام برای پروانه اشتغال پرداختند. همچنین برخی از تاکسیرانان با توجه به مشکلات مالی درخواست تسهیلاتی در خصوص بهسازی خودروهایشان داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند