Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان گفت: مشکل ترافیک به ویژه در بلوار کاشانی، کوچه و خیابان‌های منتهی به خیابان پاستور با ایجاد پل زیرزمینی و یا هوایی رفع می‌شود؛ باید منتظر ماند و دید آیا میراث فرهنگی اجازه این کار را به شهردای خواهد داد؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ با یک طرفه شدن خیابان پاستور چندی است گزارشات مردمی و گلایه‌هایی از ساکنان کوچه‌های و خیابان‌های فرعی منتهی به این خیابان مبنی بر تردد و توقف خودروها در این محله‌ها دریافت می‌شود که ساکنان پیشنهاد می‌کنند حتی با نصب تابلو علائم در این کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی تا حدودی از بروز ترافیک و مشکلات پیشگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع با رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر در میان گذاشته شد و در در خبری مجزا وی حل این مشکل را ورود پلیس راهنمایی و رانندگی، نصب علائم و به کارگیری یک مأمور در این منطقه دانست اما از تعامل پایین پلیس راهنمایی و رانندگی با شورا در موارد مختلف نیز گلایه کرد؛ به منظور پیگیری بیشتر و شنیدن صحبت‌های رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در این خصوص گفت‌و‌گویی با فکری انجام شد و پیشنهادات و راهکارهای رفع این مشکل را از وی جویا شدیم.

علی فکری در گفت‌و‌گو با خبرنگار عصر همدان، در این خصوص اظهار کرد: بعد از یک طرفه شدن خیابان پاستور، کوچه مدرسه پروین و دو گوران نیز یک طرفه شده و در بخشی از کوچه نیز تابلوی توقف ممنوع نصب شده است.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به درخواست‌های شهروندان بررسی این منطقه باز هم در دستور کار قرار می‌گیرد تا معایب و نواقص احصا شود گفت: بعد از بررسی، موارد طرح شده در شورای آرام سازی ترافیک مطرح خواهد شد تا مشکل حل شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان بیان کرد: روان‌سازی و آرام سازی ترافیک در سطح شهر مد نظر است و اکنون مشکل این است در برخی ساعات، تعداد ورودی‌ها بیشتر از ظرفیت معبر است اما گره ترافیکی و مشکل ترافیکی نداریم.

وی با تأکید بر اینکه در سطح معابر همدان ترافیک روان بوده و قفل نیست افزود: ترافیک به ویژه در معابر پر تردد و در ساعات اوج ترافیک روان و در حال حرکت است و مشکل خاصی در تقاطع‌ها و معابر نداریم.

فکری با اشاره به ترافیک بلوار خواجه رشید در ساعات اوج تردد خودروها تصریح کرد: در صورتی که شهرداری در بحث گذرگاه‌های عابر پیاده از طریق ایجاد پل‌های زیرزمینی و یا پل‌های هوایی اقدام کند مشکل ترافیک در مسیرهای پر تردد رفع خواهد شد.

وی یکی از دلایل ترافیک‌های سنگین در مسیرهایی همچون بلوار خواجه رشید را عبور عابران پیاده به ویژه از خیابان پاستور به سمت فرمانداری دانست و ادامه داد: ایجاد پل زیرزمینی و یا پل هوایی به منظور رفع مشکل در این منطقه را مطرح کردیم و پیگیر هستیم اما باید منتظر ماند و دید آیا میراث فرهنگی به شهرداری اجازه این کار را خواهد داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان در ادامه با اشاره به مصوبات در خصوص طرح‌های ترافیکی از ابتدای سال خاطرنشان کرد: مصوبات بسیاری در این خصوص داشته‌ایم و اقدامات موثری نیز انجام شده است.

وی به ایجاد دور برگردان‌ها در بلوار آیت‌الله نجفی اشاره کرد و یادآور شد: از جمله اقدامات موثر عریض شدن این بلوار بود که مشکل ورودی غار علیصدر را نیز رفع کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین جمالی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان فسا با تاکید بر لزوم راهکاری سازنده برای تبعیض و شکاف بین مدارس دولتی و غیر انتفاعی گفت: یکی از معضلات در مسیر تحصیل جوانان و نوجوانان دانش‌آموز ما، وجود تبعیض در امکانات و کیفیت تحصیل بین مدارس عادی دولتی و مدارس خاص است که این مساله آثار شکننده علمی و روحی جبران ناپذیری بر دانش آموزان مستعد محروم دارد.

امام جمعه فسا افزود: لازم است تا معلمین عزیز از دل این کلاس‌های درس با استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود، دانش آموزان مؤثر باسواد و پژوهش‌محور تحویل جامعه بدهند.

وی اعلام کرد: طبق آمارهای موجود، در حال حاضر حدود ۱۷ میلیون نفر از جمعیت کشور دانش آموزی است و این یعنی یک پنجم کل جمعیت کشور را فقط دانش آموزان تشکیل می‌دهند که در اختیار آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام جمالی زاده تصریح کرد: ما چه اندازه در نقش آفرینی و تعلیم و اداره این سرمایه‌ها و این جمعیت ۱۷ میلیون نفری، آسیب شناسی و کار علمی پژوهشی کرده و در راستای ارتقا خروجی‌های آن نقش داشته‌ایم؟

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر ابراز کرد: با اینکه موضوع کار و کارگری در اسلام از جایگاه ممتازی برخوردار است و در بیانات بزرگان انقلاب در طول دوران انقلاب تاکنون بر رفع مشکل قشر کارگر تأکید می‌شده ولی هنوز در برخی موارد دیده می‌شود که کارگران عزیز ما دچار گرفتاری‌هایی همچون قراردادهای موقت، مشکل بیمه کارگران و وضعیت معیشتی این قشر در برخی مراکز و امثال آن هستند که می‌طلبد مسئولین کشوری در هر سه قوه، با در نظر گرفتن حقوق کارفرمایان در راستای ارتقای جایگاه کار و کارگری در کشور، فکری اساسی کنند.

حجت الاسلام جمالی زاده عنوان کرد: این در حالی است که رئیس‌جمهور بارها بر حل هرچه سریع‌تر مشکل بیمه کارگران تاکید و دستور فوری در این زمینه داده‌اند اما متأسفانه به گفته برخی کارگران طی چهار سال گذشته علاوه بر اینکه هیچ سهمیه جدیدی برای بیمه کارگران شهرستان فسا لحاظ نشده، بلکه بیمه ده‌ها کارگر را هم قطع کردند.

خطیب جمعه فسا متذکر شد: سزاوار نیست که این قشر را اینچنین در زحمت قرار دهیم زیرا اگر زمانی کار نباشد کارگر چگونه بیمه‌اش را پرداخت کند؟

وی در بخش پایانی خطبه‌های خود با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و بحران کم آبی، خطاب به مردم فسا بیان کرد: از مردم عزیز می‌خواهم مشکل کم آبی و صرفه‌جویی را در زندگی خود مدنظر قرار داده و مسئولین هم با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و تابستان، بر نحوه توزیع و مصرف آب به گونه‌ای نظارت داشته باشند تا مردم دچار مشکل نشوند.

حجت الاسلام جمالی‌زاده در خاتمه گفت: بر اساس اعلام کارشناسان، بارش‌های بهاری به کشاورزان شهرستان فسا بیش از چندین میلیارد تومان خسارت وارد کرده که امید است با تلاش مسؤولین جهاد کشاورزی استان فارس این خسارت‌ها هر چه سریع‌تر پرداخت شود تا بخشی از مشکلات آنها حل شود.

کد خبر 6089144

دیگر خبرها

  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • تهران قدیم/ پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران (عکس)
  • تهران قدیم| پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران/ عکس
  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟
  • فرهنگ عبور صحیح از خیابان
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است