Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، الله‌کرم نصیری در نشست پیگیری طرح احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای جذب سریع‌تر تسهیلات مرتبط با این طرح متقاضیان را در قالب گروه‌های ۳ نفره به بانک معرفی کند.  

وی افزود: براساس این طرح بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری موظفند در روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان استان ضمانت زنجیره‌ای را هنگام مراجعه به شعب بانکی بپذیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نصیری تصریح کرد: مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان به عنوان رابط این نهاد با بانک‌های عامل معرفی شوند.  

وی یادآور شد: در این صورت روند تکمیل پرونده و پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان استان تسریع خواهد شد.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: البته هم‌اینک همکاری بانک‌های عامل در روند پرداخت تسهیلات ویزه این طرح مطلوب است.  

وی گفت: همکاری بیشتر بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری و پرداخت سریع‌تر تسهیلات طرح احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان استان روند تکمیل و بهره‌برداری از این طرح را شتاب می‌دهد.  

نصیری تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری باید جذب سریع‌تر سهمیه استان در تسهیلات طرح احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان استان را سرعت بخشد.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اجرای طرح احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان استان یکی از مهمترین طرح‌های دولت تدبیر و امید در راستای خدمات‌رسانی به مناطق کمترتوسعه یافته و غیربرخوردار به شمار می‌رود.  

مجید نظری دهکردی تصریح کرد: با اجرای این طرح علاوه بر خانه‌دار شدن ۲ هزار و ۴۴۰ خانوار محروم روستایی در چهارمحال و بختیاری اقدامات لازم در راستای احداث واحدهای مسکونی مقاوم در برابر حوادث غیرمترقبه صورت می‌گیرد.  

وی یادآور شد: با این اقدام خسارت‌های احتمالی ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه به کمترین میزان ممکن خواهد رسید.  

در روند اجرای طرح احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان چهارمحال و بختیاری ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت با بازپرداخت ۱۳ ساله و ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به ازای هر واحد مسکونی پرداخت می‌شود.  

براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ چهارمحال و بختیاری ۹۴۷ هزار و ۷۶۳ نفر جمعیت دارد.  

از این میزان جمعیت ۳۶ درصد در بیش از ۸۰۰ روستای چهارمحال و بختیاری ساکن هستند.  

کد خبر 467362 برچسب‌ها ساخت و ساز استان چهار محال و بختیاری بانک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ساخت و ساز استان چهار محال و بختیاری بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۴۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن هم‌اکنون ۲.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن مراحل ساخت خود را آغاز کرده و از این تعداد ۱.۸ میلیون سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند. ۰.۷ میلیون متقاضی نیز در حال طی مراحل اولیه برای معرفی به نظام بانکی هستند.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار

از طرفی از ۱.۸ میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن که جهت دریافت تسهیلات به نظام بانکی معرفی شدند، کمتر از ۰.۸ میلیون متقاضی موفق به انعقاد قرارداد تسهیلات با بانک شده‌اند.

به معنای دیگر این آمار آن است که ۵۵ درصد از متقاضیان واجد شرایطی که مراحل آماده‌سازی زمین و تسهیلات را در بانک طی کردند، موفق به انعقاد قرارداد با بانک نشده‌اند.

نکته مهم اینکه انعقاد قرارداد با نظام بانکی به معنای دریافت تسهیلات نیست و تا زمانیکه وام متقاضی به دست برسد راه طولانی وجود دارد.

مطابق قانون جهش تولید مسکن، نظام بانکی مکلف به پرداخت سالانه ۲۰ درصد از تسهیلات خود به بخش مسکن است اما در طول ۳ سال گذشته عملکرد بانک‌ها با تعهدات قانونی فاصله دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1229488 برچسب‌ها مسکن ملی

دیگر خبرها

  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • میدان عرضه دام زنده احداث می‌شود