Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه زارعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره طرح خرید خدمات آموزشی که حدود ۴ سال پیش و در زمان وزارت علی اصغر فانی مطرح شد، اظهار کرد: دلیل اجرای این طرح در واقع برقراری عدالت آموزشی است؛ به نحوی برای مناطق محروم که امکان مدارس غیر‌دولتی و خاص نبود و برای جبران کمبود نیروی آموزشی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح خرید خدمات آموزشی با هدف جبران کمبود نیرو و برقراری عدالت آموزشی در مناطق محروم تهیه شد، گفت: متاسفانه این طرح به درستی انجام نشده است و دولت در طرح خرید خدمات آموزشی مبلغی را به کارفرمایان مدنظر می‌دهد تا تعدادی از افراد فارغالتحصیلان دانشگاه‌هایی غیر از دانشگاه فرهنگیان را تحت عنوان معلم «خرید خدمت» جذب و با حداقل حقوق حدود ۷۰۰ هزار تومان و ۱۵ روز بیمه به کار گیرد.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: طرح خرید خدمات آموزشی چالشی و آسیب‌زا است؛ چرا که در این طرح به افراد خرید خدمت آموزش لازم داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: افراد خرید خدمت بدون هیچ‌گونه آموزشی وارد فضای آموزشی مدارش می‌شوند و به علت نداشتن دانش لازم درباره شیوه تدریس و نحوه برخورد با دانش آموزان با توانایی متعدد، دانش آموزانی ضعیف را تربیت و به جامعه تحویل می‌دهند.

زارعی بی‌انگیزگی را آسیب دیگر طرح خرید خدمات آموزشی دانست و گفت: معلمان خرید خدمت به ناچاری وارد سیستم آموزش وپرورش شده‌اند و بدون رغبت به کار خود ادامه می‌دهند و به آموزش دانش‌آموزان به‌طور جدی اهمیت نخواهند داد.

این دانشجوی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه دولت به خاطر منفعت مالی موافق اجرای طرح خرید خدمات آموزشی است، گفت: دولت مبالغ بسیار ناچیزی را به کارفرمایان می‌دهد تا هزینه‌ها و استخدام افراد به عنوان معلم خرید خدمت را تامین کند. این طرح برای دولت منفعت مالی دارد؛ زیرا معلمانی را به عنوان معلم خرید خدمت با کمترین حقوق و مزایا استخدام می‌کند.

وی ادامه داد: دولت در شرایط فعلی در حوزه‌های مختلف ضعف مالی و کسری بودجه دارد، در نتیجه توانایی تامین حقوق معلمان را ندارند.

زارعی با بیان اینکه دولت با طرح خرید خدمات آموزشی، جامعه را به سمت خصوصی‌سازی آموزش سوق می‌دهد، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم عادت کرده که کسری بودجه خود را به هرشکل جبران کند، در چنین شرایطی به آسیب‌ها و پیامدهای اقدامات خود فکر نمی‌کند.

انتهای پیام/

300 / 31 فاطمه زارعی خرید خدمات آموزشی خصوصی سازی آموزش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فاطمه زارعی خرید خدمات آموزشی خصوصی سازی آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا به شناسایی ایده‌های فناورانه منجر می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاطمه عابدی مدیر فروش یک شرکت ساختمانی در حاشیه رویداد سه‌روزه «صدرا» (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه شرکت ساختمانی متبوعش بهینه‌سازی، سبک‌سازی و توسعه و ترویج استفاده از مصالح کیفی را در دستورکار خود قرار داده است، گفت: یکی از نتایج استفاده از این نوع محصولات بهینه‌سازی مصرف انرژی است.

وی با بیان اینکه تعامل و ارتباط صنعت و دانشگاه باعث ارائه محصولات فناورانه می‌شود، عنوان کرد: مجموعه ما با افتخار در این رویداد شرکت کرده تا ضمن اثرگذاری بر روی دانشجو برای دریافت مهارت فناورانه از دانشگاه نیز برای حل مشکلات خود تأثیر پذیرد.

مدیر فروش این شرکت ساختمانی با بیان اینکه رویداد صدرا می‌تواند یکی از راه‌های شناسایی ایده‌های برتر و فناورانه فارغ‌التحصیلان و دانشگاهیان باشد؛ ادامه داد: جذب افراد مستعد از همین منظر برای معرفی به بازار کار محقق می‌شود.

عابدی، خواستار برگزاری برنامه‌هایی با محور ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها چند بار در طول سال و تمام دانشگاه‌های استان همدان شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نهضت «نذر مدرسه سازی» در اردبیل راه اندازی می شود
  • ۶۷۰ مدرسه در استان زنجان نیاز به مقاوم سازی دارند
  • ۶۷۰ مدرسه در استان زنجان نیازمند مقام سازی هستند
  • ۱۱۰هزار مدرسۀ آسیب‌دیده در کشور سال ۱۴۰۳ نوسازی می‌شود
  • چگونه از کلاس خصوصی زبان انگلیسی نتیجه بگیریم؟
  • رویداد صدرا به شناسایی ایده‌های فناورانه منجر می‌شود
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود