Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@03:17:26 GMT

تالار حافظ سرخ پوش شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۴۴۴۲

تالار حافظ سرخ پوش شد

شاخص کل بورس و اوراق بهادار پس از ۳ روز روند صعودی چهارمین روز معاملاتی خود در هفته جاری را با ریزش ۲۳۲ واحدی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار پس از 3 روز روند صعودی امروز (سه شنبه 12 آذر) چهارمین روز معاملاتی خود در هفته جاری را با ریزش 232 واحدی آغاز کرد و با این ریزش در ارتفاع 319 هزار و 962 واحد ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك، خساپا – سايپا،  ونوين - بانك‌اقتصادنوين، خودرو - ايران‌ خودرو و شپنا - پالايش نفت اصفهان صبح امروز در لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند و تنها 2 نماد خودرو - ايران‌ خودرو و شپنا - پالايش نفت اصفهان در میان آنها روند صعودی داشتند.

 

همچنین صبح امروز نمادهای فملی با 89 واحد، اخابر با 34 واحد، وبملت با 32 واحد و وتجارت با 30 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند و در مقابل نمادهای شخارک با 35 واحد، فولاد با 32 واحد و خودرو با 31 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

بنابراین گزارش امروز (سه شنبه 12 آذر) مانند بورس روز خود را با ریزش 12 واحدی و ایستادن در ارتفاع 4 هزار و 97 واحد آغاز کرد. صبح امروز نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، دي - بانك دي، غشهداب - كشت و صنعت شهداب ناب خراسان، داوه - داروسازي آوه سينا و زبينا - كشاورزي و دامپروري بينالود در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس بودند که در میان آنها نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، دي - بانك دي، غشهداب - كشت و صنعت شهداب ناب خراسان روند نزولی داشتند.

این در حالی است که شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشه (دوشنبه 11 آذر) سومین روز کاری خود در هفته جاری را با روند صعودی آغاز کرد و با رشد 2250 واحدی در ارتفاع 320 هزار و 921 واحد قرار گرفت و در ادامه روز این روند صعودی ادامه دار شد تا جایی که شاخص کل با رشد 1524 واحدی به جایگاه 320 هزار و 194 واحد رسید. همچنین شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با 408 واحد افزایش معادل 0.48 درصد به 85 هزار و 780 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 99 واحد رشد معادل 0.10 درصد به 96 هزار و 617 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 66 واحد افزایش، معادل 0.10 درصد به 64 هزار و 589 واحد، شاخص آزاد شناور با 1794 واحد رشد، معادل 0.48 درصد به 376 هزار و 200 واحد، شاخص بازار اول با 814 واحد افزایش معادل 0.36 درصد به 229 هزار و 652 واحد و شاخص بازار دوم با 4419 واحد رشد معادل 0.67 درصد، به 664 هزار و 948 واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس نمادهای فملی، فولاد، فارس، شسپا، ومعادن، والبر و خساپا به ترتیب در صبح روز گذشته با 519، 477، 82، 73، 71، 43 و 41 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند. همچنین صبح روز گذشته نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، ونوين - بانك‌اقتصادنوين، خساپا – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو، وبصادر - بانك صادرات ايران و فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس بودند که در میان آنها وبملت - بانك ملت، ونوين - بانك‌اقتصادنوين و فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك روند نزولی داشتند و باقی نمادها با رنگ سبز در نمایشگر بورس به نمایش درآمده بودند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات روز گذشته نمادهای بانک ملت، بانک تجارت، بانک اقتصاد نوین، سایپا، ایران خودرو، بانک صادرات ایران و ماشین سازی اراک در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند. گروه مواد دارویی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۱۱ میلیون و ۴۱۳ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۲۸۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

در پایان معاملات روز گذشته شاخص صنایع سایر معادن با ۳۵۵۸ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۸۱ هزار و ۵۸۴ واحد، محصولات چرمی با ۶۱۲ واحد افزایش معادل ۴.۹۳ درصد به ۱۳ هزار و ۰۳۱ واحد، ذغالسنگ با ۴۶۱ واحد رشد معادل ۴.۲۷ درصد به ۱۱ هزار و ۲۷۵ واحد، منسوجات ۱۷۰ واحد افزایش معادل ۴.۰۶ درصد به ۴ هزار و ۳۷۲ واحد، فلزات اساسی با ۳۹۶۳ واحد رشد، معادل ۲.۰۲ درصد به ۱۹۹ هزار و ۸۲۱ واحد، حمل و نقل با ۱۶۳ واحد کاهش معادل ۱.۹۵ درصد به ۸ هزار و ۲۳۶ واحد، وسایل ارتباطی با ۵۶۴ واحد افت معادل ۴.۰۶ درصد به ۱۳ هزار و ۳۴۵ واحد رسید.

 

همچنین قیمت سهام نمادهای ددام، خریخت، کماسه، فرآور، کساپا، پسهند و بورس بیشترین افزایش قیمت و نمادهای فنورد، غسالم، فمراد، پلاسک، ونفت، خموتور و مرقام بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند. در پایان معاملات روز گذشته نمادهای فملی با 457 واحد، فولاد با 277 واحد، فارس با 160 واحد، جم با 152 واحد، شخارک با 149 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و در مقابل نمادهای وبملت با 176 واحد و اخابر با 134 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس، در 553 هزار نوبت معاملاتی، 4 میلیارد و 29 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 21 هزار و 809 میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد انتخابات مجلس انتخابات انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی انتخابات خبرگان رهبری و مجلس سبک زندگی طرح ملی فهما نماز جمعه فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۴۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد

به گزارش خبرنگار مهر بازار بورس امروز در اخرین روز معاملاتی هفته با افت ۳۹۰۱ واحد به کار خود پایان داد و شاخص کل به عدد ۲,۲۶۴,۹۲۴ رسید.

همچنین شاخص هم وزن نیز با ۴۲ واحد رشد به عدد ۷۵۰,۸۴۳ رسید.

از نمادهایی که امروز موجب افت شاخص کل شدند می‌توان به نمادهای فملی، فولاد، کچاد، فارس، کگل و شستا اشاره کرد.

با کاهش حجم معاملات سهام و حق تقدم سهام به ۶.۵ میلیون برگه در بازار روز جاری، ارزش معاملات خرد رقم دو هزار و ۸۲۷ میلیارد تومان را ثبت کرد. همچنین حقیقی‌های بازار نیز روند خروج سرمایه از بازار را ادامه دادند تا خالص خروج پول حقیقی از بورس امروز به ۲۱۴ میلیارد تومان برسد.

در معاملات امروز نماد فن افزار بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۹۲ میلیارد تومان بود.

پس از فن افزار، ثفارس بیشترین ارزش معاملات را داشت و شستا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد کرومیت و فملی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد ۵۵۴ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۹۶۴ سهم در صدر قرار گرفته است. ذوب در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد کرمان و وتجارت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

در معاملات چهارشنبه، ۵۸ نماد صف خرید داشتند و ۴۲ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۵۴ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۲ درصدی به ۲۴۹ میلیارد تومان رسید.

کد خبر 6094265 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس