Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@02:44:04 GMT

ترامپ برای شرکت در نشست ناتو وارد لندن شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۴۴۹۱

رئیس جمهوری آمریکا به منظور شرکت در اجلاس پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) وارد لندن پایتخت انگلیس شد.

اخبار بین‌الملل- این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا اخیرا گفته بود این کشور بودجه کمکی به ناتو را کاهش خواهد داد.

گفتنی است، اجلاس ناتو قرار است سه‌شنبه و چهارشنبه در لندن برگزار شود.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه حدود یکماه پیش با الفاظی تند همتایان اروپایی خود را به دلیل وابستگی دفاعی به ائتلاف نظامی ناتو به باد انتقاد گرفت و به صراحت تأکید کرد که ناتو به دلیل اقدامات آمریکا دچار «مرگ مغزی» شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت بیش از یکماه از این اظهارات، رئیس جمهور فرانسه اخیرا اذعان کرد که سخنان وی علیه ناتو زنگ هشداری سودمند برای اعضای این ائتلاف بوده و اینکه او بابت گفته هایش عذرخواهی نخواهد کرد.

ماکرون در یک کنفرانس خبری مشترک با «یِنس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت: «مسائلی که من مطرح کردم، مسائل آشکاری بودند که ما هنوز آنها را حل نکرده ایم».

وی در ادامه افزود:« صلح در اروپا، وضعیت پس از پیمان منع موشکهای هسته ای میان بُرد، روابط با روسیه، مسأله ترکیه، اینکه دشمن کیست؟ خب من می گویم: تا زمانی که این مسائل حل و فصل نشوند، در مورد توزیع هزینه و توزیع مسئولیت نباید مذاکره کنیم».

رئیس جمهور فرانسه با اشاره ضمنی به سخنان تند خود علیه ناتو گفت: «بنابراین شاید ما به یک زنگ هشدار احتیاج داشتیم و من خوشحالم که این هشدار داده شد و خوشحالم که اکنون همه گمان می کنند که ما باید در عوض به اهداف راهبردی خود فکر کنیم. بنابراین من برای روشن کردن این ابهام ها مطلقاً عذرخواهی نخواهم کرد».

این در حالی است که دبیر کل ناتو در واکنش به اظهارات ماکرون مدعی شد که «در شرایط نامعلوم، نهادهای چندجانبه قدرتمندی همچون ناتو ضروری هستند».

وی در این باره گفت: «پوشیده نیست که میان اعضای این ائتلاف اختلافاتی وجود دارد. اما قدرت ناتو در آن است که پیش از این نیز همین نوع اختلافات را داشتیم و هربار توانسته ایم بر آنها غلبه کنیم».

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: لندن ناتو رئیس جمهوری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس

مشعل سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک سوار بر یک کشتی قدیمی راهی فرانسه شد.

به گزارش ایسنا، مشعل سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک در یونان روشن و 11 روز در سراسر یونان حمل شد. روز گذشته مشعل المپیک به مسئولان کمیته برگزاری بازی های المپیک پاریس تحویل داده شد.

مشعل المپیک دقایقی پیش سوار بر یک کشتی قدیمی سفر خود را به سمت فرانسه آغاز کرد. این کشتی در ماه می وارد بندر مارسی می‌شود و سپس در سراسر فرانسه حمل خواهد شد تا در نهایت وارد پاریس میزبان بازی‌های المپیک شود.

کشتی «بلم» که تنها چند هفته پس از بازی‌های ۱۸۹۶ آتن به آب انداخته شد، سفرش را به مقصد فرانسه و شهر پاریس، میزبان آتی بازی‌های المپیک، آغاز کرد. در این کشتی پرچم کشورهای شرکت کننده در المپیک نیز نصب شده است.

مشعل المپیک هشتم می (۱۹ اردیبهشت) به بندر مارسی می‌رسد. انتظار می‌رود جمعیتی متشکل از 150 هزار نفر  برای دیدن مشعل المپیک بیایند.

کشتی حامل مشعل المپیک 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • رییس اورژانس کشور وارد یاسوج شد