Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@20:07:00 GMT

کاهش ۱۳۰ میلیون متر مکعبی آب در تهران تا ۱۴۱۰

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۵۵۲۵

کاهش ۱۳۰ میلیون متر مکعبی آب در تهران تا ۱۴۱۰

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: به دنبال کاهش مصرف آب از ۲۰۰ میلیون مترمکعب به ۷۰ میلیون مترمکعب و جایگزینی مابقی با پساب تصفیه شده تا افق ۱۴۱۰ هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید آرش حسینی میلانی، شامگاه دوشنبه در پنل نخست همایش "آب، فضای سبز و مدیریت شهری" اظهار کرد: در برنامه سوم توسعه شهر تهران، مقرر شده است شهرداری مصرف آب فضای سبز را به میزان ۳۵ میلیون متر مکعب کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به توافق شهرداری با شرکت آبفا برای استفاده از پساب، افزود: اکنون آب مصرفی در حوزه فضای سبز از آب خام و به صورت عمده است در حالی که ما به دنبال کاهش مصرف از ۲۰۰ میلیون مترمکعب به ۷۰ میلیون مترمکعب و جایگزینی مابقی با پساب تصفیه شده تا افق ۱۴۱۰ هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه  چاره‌ای جز تغییر پارادیم در مصرف آب در حوزه شهری نداریم، تصریح کرد: با توجه به وضعیت کشور و ملاحظات وزارت نیرو نسبت به سفره آب زیرزمینی، مدیریت شهری ملزم به مصرف درست آب و حفظ سفره آب زیرزمینی است.

وی نگهداشت منابع سفره‌های آب زیرزمینی تهران را در تهران به دلیل قرار گرفتن در محیط نیمه خشک ضروری دانست و اضافه کرد: تلاش و مطالبه ما در مدیریت شهری حفظ فضاهای سبز کنونی و ایجاد و گسترش فضاهای سبز در مناطق کم‌برخودار است که این مسئله باید با توجه به شرایط آبی و کاشت گونه‌های بومی سازگار و مقاوم در برابر کم‌آبی و تغییرات اقلیمی باشد.

حسینی میلانی با بیان اینکه تکمیل کمربند سبز شهر تهران تاثیر بسیار مهمی بر وضعیت اقلیمی شهر تهران دارد، خاطرنشان کرد: تکمیل کمربند بر عدم توسعه شهر تهران و حفاظت از حریم نیز اثرگذار است که تکمیل و توسعه آن، نیازمند منابع آبی است و تامین منابع آبی هم با تکیه و استفاده از سفره‌های آب زیرزمینی، مانند گذشته ممکن نیست و توسعه ۱۰ هزار هکتار پارک جنگلی تا سال ۱۴۱۰ یکی از چالش‌های مهم پیش‌رو است.

وی بر تعامل و گفت‌وگوی بیشتر میان مدیریت شهری و حاکمیت با شهروندان برای کاهش مصرف آب تاکید کرد و افزود: متاسفانه مسائل را کمتر با شهروندان در میان می‌گذاریم و آنها را در جریان امور قرار می‌دهیم در حالی که با توجه به افزایش مشکلات و کاهش منابع آبی، افزایش سهم شهروندان در کاهش مصرف و مشارکت در نگهداشت فضای سبز ضروری می باشد و لازم است گفت‌وگوهای بیشتری در این رابطه برای اقناع‌پذیری آنها انجام شود.

کد خبر 399226

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فضاي سبز شهري مدیریت آب شوراي شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌نمک زندگی کنید!

الهه جعفرزاده: سندرم پیش از قاعدگی (PMS) یک بیماری شایع است که بسیاری از زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و منجر به طیف وسیعی از علائم فیزیکی و احساسی می‌شود. در حالی که دلایل دقیق PMS به طور کامل شناخته نشده است، محققان در حال بررسی عوامل مختلفی هستند که ممکن است در ایجاد و شدت آن نقش داشته باشند. یکی از عواملی که در این میان مورد توجه قرار گرفته است، «مصرف نمک» در رژیم غذایی است. با کاهش مصرف نمک ممکن است نفخ، نوسانات خلقی، درد و سایر علائم مرتبط با PMS نیز کاهش یابند.

بین مصرف نمک و تشدید علائم PMS چه ارتباطی وجود دارد؟

تحقیقات علمی بین مصرف زیاد نمک و شدت علائم PMS ارتباط مستقیمی را نشان می‌دهد. نمک در احتباس مایعات، فشار خون، عدم تعادل هورمونی و واکنش‌های التهابی و به طور کل علائم سندرم پیش از قاعدگی در زنان نقش بسزایی دارد.

۱. احتباس سدیم و مایعات

مصرف زیاد نمک اغلب با احتباس مایعات در بدن به دلیل تعادل اسمزی بین سدیم و آب همراه است. این احتباس می‌تواند منجر به نفخ، تورم و ناراحتی شکمی شود؛ که این‌ها برخی از علائمی هستند که معمولاً زنان در مرحله PMS آن را تجربه می‌کنند. کاهش مصرف نمک می‌تواند به بازگرداندن تعادل مایعات بدن و کاهش این ناراحتی‌های فیزیکی کمک کند.

۲. تأثیر بر فشار خون

مصرف بیش از حد نمک می‌تواند منجر به افزایش فشار خون شود. فشار خون بالا ممکن است سردرد، تحریک پذیری و نوسانات خلقی را در مرحله پیش از قاعدگی تشدید کند. مطالعات سال ۲۰۱۴ نیز نشان می‌دهد که مصرف زیاد سدیم با افزایش خطر PMS، احتمالاً از طریق تأثیر آن بر فشار خون و عملکرد عروق، مرتبط است.

۳. تأثیر هورمونی

مصرف نمک می‌تواند بر تعادل هورمونی تأثیر منفی بگذارد. نوسانات هورمونی مشخصه بارز چرخه قاعدگی است و عدم تعادل آن می‌تواند علائم PMS را شدت ببخشد. با کاهش مصرف نمک، می‌توان به‌هم‌ریختگی هورمونی را کاهش داد و علائم PMS را کنترل کرد.

۴. واکنش‌های التهابی

مصرف بیش از حد نمک ممکن است باعث واکنش التهابی در بدن شود. التهاب مزمن با شرایط مختلف سلامتی از جمله PMS مرتبط است. التهاب می‌تواند دردهای قاعدگی و اختلالات خلقی را تشدید کند که از علائم رایج PMS هستند.

چطور مصرف نمک را کاهش دهیم؟

کاهش مصرف نمک می‌تواند نقش اساسی در کاهش علائم PMS داشته باشد. روش‌های ساده‌ای برای کاهش مصرف نمک وجود دارد که عبارتند از:

۱. کاهش تدریجی

به تدریج مصرف نمک را کاهش دهید تا جوانه‌های چشایی شما با سطوح پایین‌تر نمک سازگار شوند. این رویکرد از میل ناگهانی به غذاهای شور جلوگیری می‌کند و این عادت را پایدارتر می‌کند.

۲. انتخاب گزینه‌های کم‌نمک

برای شناسایی منابع پنهان سدیم در غذاهای بسته‌بندی‌شده و فرآوری‌شده، برچسب‌های مواد غذایی را به دقت بخوانید. محصولات با محتوای سدیم کمتر را انتخاب کنید و از مصرف محصولاتی که محتوای نمک بالایی دارند اجتناب کنید.

۳. آشپزی سالم

انتخاب و مصرف غذاهای خانگی را نسبت به غذاهای رستورانی در اولویت قرار دهید تا کنترل بهتری بر میزان نمک مصرفی در غذاهای خود داشته باشید. سعی کنید غذاهای خانگی را بدون نمک تهیه کنید و آن‌ها را با سبزیجات طعم‌دار، ادویه‌ها و چاشنی‌های مختلف طعم‌دار کنید.

۴. مصرف میوه و سبزیجات

مواد غذایی تازه و کامل مانند میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی و غلات کامل را انتخاب کنید. اینها به طور طبیعی حاوی سطوح پایین‌تری سدیم در مقایسه با جایگزین‌های فرآوری‌شده هستند.

۵. کاهش مصرف غذاهای فرآوری‌شده

مصرف گوشت‌های فرآوری‌شده، کنسروها و تنقلات بسته‌بندی‌شده را به حداقل برسانید؛ چرا که این اقلام اغلب حاوی سطوح بالایی از سدیم برای افزایش طعم و ماندگاری هستند.

۶. استفاده از گیاهان و ادویه‌جات

انواع سبزی‌های خشک‌شده و ادویه‌ها مانند پودر سیر، زنجبیل، پونه کوهی، ریحان و سایر چاشنی‌های معطر را جایگزین نمک کنید تا طعم و مزه تازه‌ای به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:

چرا زنان باید قند را حذف یا کم کنند؟ یک ویتامین بسیار مفید برای زنان زنان مصرف این ماده معدنی را جدی بگیرند بحران خواب در پنج مرحله از زندگی زنان

منبع: socialboat

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894174

دیگر خبرها

  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست