Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود یکصد و هشتادمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز سه‌شنبه ۱۲ آذر ماه برگزار شد، با تأکید بر لزوم توجه به اجرای ماده ۴ قانون حمایت از حقوق معلولان در صدور پروانه و پایان کار ساختمانی، گفت: به سهم خودم از کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی‌هایی که در ادای حق به شهر این عزیزان (افراد معلول، ناتوان و کم‌توان) شده است، عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم شاهد تحقق شهر دسترس پذیر در تهران برای ادای حق این عزیزان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: دسترس نبودن شهر برای معلولان سبب شد تا این گروه از شهروندان از حق زندگی در شهر به صورت کامل برخوردار نشوند و در این شرایط هرچه میزان معلولیت جسمی حرکتی این دسته از عزیزان بیشتر باشد، مشکلات آن‌ها نیز بیشتر می‌شود.

فراهانی با تأکید بر این نکته که در این شرایط فراهم کردن دسترسی جهت حمل ونقل آسان برای معلولان، افراد کم‌توان و ناتوان موضوعی مورد توجه است، گفت: شهرداری از طریق دسترس‌پذیر کردن شهر و تسهیل استفاده این عزیزان از شبکه حمل ونقل عمومی باید قدم بردارند.

او ادامه داد: با اشاره به ماده ۴ قانون حمایت از حقوق معلولان، گفت: شهرداری‌ها مکلف هستند صدور پروانه احداث، بازسازی و پایان کار برای تمامی ساختمان‌ها و اماکن با کاربری عمومی از جمله مجتمع‌های مسکونی، تجاری، اداری، درمانی و آموزشی را با رعایت ضوابط و استاندارد‌های مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مشروط کند، برای دسترسی افراد دارای معلولیت مشروط کند.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: موضوعی که در صدور پروانه‌های ساختمانی و پایان کار مورد توجه شهرداری قرار دارد و شهرداری باید به وظیفه قانونی خود عمل کند، بدون شک زمینه‌ساز بهبود و ارتقای سطح دسترس‌پذیری معلولان در تهران خواهد شد.

فراهانی گفت: بر این اساس من به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند ۳ ماده ۷۱ قانون شورا‌های اسلامی کشور درباره لزوم توجه به اجرای ماده ۴ قانون حمایت از حقوق معلولان در صدور پروانه و پایان کار ساختمان‌ها به شهرداری تهران تذکر می‌دهم و انتظار دارم شهرداری بیش از گذشته به مسئله دسترس پذیری شهر و خدمت به معلولان توجه کند.

او افزود: امیدوارم با اقدام به موقع، مؤثر و اهتمام شهردار تهران شاهد توجه بیش از پیش به دسترس‌پذیر نمودن تهران برای زندگی همه شهروندان به ویژه معلولان عزیز باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار شهری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ

تین نیوز

در حالی که از دو دهه قبل در شهرهای توسعه یافته، تامین پارکینگ به عنوان یکی از عوامل اصلی تقاضای القایی ترافیک شناخته شده و سیاست محدود کردن فضاهای توقف خودرو در مراکز پرترافیک در دستور کار قرار گرفته است، شهرداری تهران مشغول اجرای طرحی با عنوان «نهضت پارکینگ سازی» است. 

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران گفت: با توجه به وسعت، مختصات جغرافیایی و تراکم جمعیت در منطقه ۱۶، ساخت پارکینگ های محلی، منطقه ای و حاشیه ای همچون زیرسطحی جوادیه با ظرفیت ۱۰۵ خودرو در ۲ طبقه و پارکینگ بعثت با ظرفیت ۵۸۲ جای پارک در ۶ طبقه از برنامه ها و اولویت های شهری این منطقه است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران  با همراهی جمعی از مدیران شهری منطقه ۱۶ از آخرین وضعیت اجرایی پروژه های حمل و نقل ترافیکی این منطقه بازدید و درباره رفع موانع اجرایی و تسریع عملیات عمرانی این پروژه بحث و تبادل نظر کردند.

شهریار افندی زاده در حاشیه بازدید از مسیرهای بزرگراهی با اشاره به وجود چهار مسیر بزرگراهی آزادگان، شهید یارجانی، شهید تندگویان و بعثت در این منطقه، افزود: با وجود مرمت و بازسازی تجهیزات ایمنی بزرگراهی از قبیل گاردریل و نصب نیوجرسی، ایمن سازی ۲۷ دماغه بزرگراهی با ۵۶ قطعه کاشن تانک و ۱۴۵ قطعه استوانه و همچنین خط کشی طول مسیر رفت و برگشت، این منطقه نیازمند توجه ویژه بیشتری به ساماندهی و ارتقای ایمنی تجهیزات ترافیکی در طول مسیر این بزرگراه ها است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اظهار کرد: اصلاح هندسی و ایمن سازی، پهلوگاه بزرگراهی، مسقف سازی و زیرسازی دو پایانه حمل و نقل عمومی، عملیات اجرایی و بهسازی ایستگاه های BRT، ساخت پارکینگ های طبقاتی و اورهال پارکینگ های روتاری از دیگر اقدام های مهم و شاخص منطقه ۱۶ شهرداری تهران هستند.

افندی زاده ادامه داد: پروژه پارک حاشیه ای به عنوان بزرگترین پروژه ترافیکی از نظر نظم بخشی اجتماعی و شهری همچون مناطق ۱؛ ۴ و ۵ شهر تهران با بیش از ۳۰ هزار قطعه پارکینگ حاشیه ای، در دستور کار این منطقه نیز قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه
  • آخرین وضعیت معابر پایتخت در روز پنجشنبه
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • اماکن تاریخی کاشان شنبه تعطیل است
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان و معلولان تجهیز می شود
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است