Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام محمدمهدی صالحی معاون سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی قرآن و عترت که در واحد شیراز برگزار شد درباره اثرگذاری قرآن در زندگی انسان گفت: بسیاری از تصمیمات انسان‌ها بین شر و خیر بوده و تشخیص خیر، نیازمند مهارت است که اگر این مهارت شکل نگیرد دچار فتنه‌های درونی و بیرونی می‌شویم و باید بدانیم در آشوب‌های فردی و اجتماعی به کجا پناه ببریم و قطعا قرآن بهترین پناهگاه و کتاب هدایت بشر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: انسان در برابر فتنه‌های شخصی و اجتماعی دچار بحران می‌شود و باید در کنار ارتقای کیفیت و کمیت در فعالیت‌های قرآنی به مفهوم و مصداق‌های آن توجه کند و چه کسی بهتر از مبلغان قرآن به خصوص دانشجوهای قرآنی در محیط علمی تاثیرگذار خواهند بود.

صالحی با بیان اینکه علی رغم تصویرسازی‌های غلط، برنامه‌های خوب و مفاهیم قرآنی در جامعه علمی توسعه یافته است، افزود: با وجود آمار بالای ۹۰ درصدی در علاقمندی دانشجویان به قرآن، بسیاری از دانشجویان از این مفاهیم در زندگی فردی استفاده نمی‌کنند و این آمار به ۷۰ درصد تنزل می‌یابد و ما به استارتاپ هایی برای تاثیرگذاری بیشتر قرآن در نوجوانان و جوانان نیاز داریم.

معاون سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: یکی از علل عدم تاثیرگذاری قرآن بر جامعه دانشگاهی، نفوذ علوم انسانی غربی است و ما نتوانستیم در برخی علوم انسانی موفق باشیم و همچنان مکاتب و منابع غربی در دانشگاه ها تدریس می‌شود.

صالحی گفت: پیاده روی اربعین و تکرار در این مراسم معنوی رابطه مستقیمی با سطح تحصیلات افراد دارد و افرادی که دفعات متعدد در این همایش شرکت می کنند عمدتا دانشجوهای دکتری هستند.

انتهای پیام/

167 / 188 صالحی قرآن و عترت افتتاحیه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: صالحی قرآن و عترت افتتاحیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۵۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، معرفی و نقد کتاب اسلام و مبانی حقوق بشر از سوی گروه حقوق خانه اندیشمندان علوم انسانی و انجمن حقوق شناسی برگزار می‌شود.

این جلسه با حضور سیف الله صرامی عضو هیأت علمی و مسؤول پژوهشگاه فقه و حقوق علوم و فرهنگ اسلامی، سید محمد قاری سید فاطمی استاد دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه مفید قم، احمد کاظمی موسوی پژوهشگر حقوق و معارف و اسلامی، حجت الاسلام رحیم نوبهار مؤلف کتاب و عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برپا خواهد شد.

دبیری جلسه را بزرگمهر بشیریه دانش آموخته حقوق کیفری و جرم شناسی و عضو انجمن حقوق شناسی بر عهده دارد.

این نشست امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ در خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان استاد نجات اللهی، بوستان ورشو، خانه اندیشمندان علوم انسانی سالن حافظ برگزار می‌شود.

کد خبر 6096989 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • دوره تربیت‌معلم سبک زندگی قرآنی در شیراز برپا شد