Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدکاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که صبح امروز در مجتمع پیامبر اعظم (ص) واحد شیراز برگزار شد، گفت: شیراز ملقب به شهر اولیا، شهری است که از دیرباز محور و مکان قرآن کریم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ویژگی های مکتب فرهنگی قرآن، توجه به رنگ خداوند است.

وی افزود: یکی از اموری که در مکتب فرهنگی قرآن در شهر شیراز صورت گرفته، این است که از هفتصد سال گذشته به این موضوع توجه شده که رنگ خداوند چیست. در این خصوص دیدگاه های متفاوتی ذکر شده است. امام صادق (ع) می فرمایند رنگ خداوند همان رنگ اهل بیت (ع) است. عرفا نیز رنگ بیرنگی که انسان را از تعلقات دور کند، رنگ خداوند می دانند.

کاوه پیشقدم با بیان اینکه یکی از تأثیرپذیری های حافظ از قران، توجه به رنگ است، اظهار داشت: یکی از مساجدی که بر پایه رنگ در شیراز طراحی شده، مسجد نصیرالملک است. در این مسجد رنگ ها به سمت قبله طراحی شده است. این دو موضوع، به خوبی نشانی می دهد که شیراز توجه ویژه ای به قرآن و آموزه های آن دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با اشاره به برگزاری سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور گفت: این جشنواره به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد شیراز برگزار شده که افتخار بزرگی برای دانشگاه است. این جشنواره وسیله ای است تابه سمت رنگ خداوند پیش برویم، چرا که اگر رنگی جز رنگ خدا به جامعه داده شود، درگیری و اختلاف در جامعه به وجود خواهد آمد.

کاوه پیشقدم خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره در حرم مطهر حضرت شاهچراغ برگزار خواهد شد و امیدوارم برگزاری اینگونه جشنواره ها روح نشاط را در جامعه بدمد و ما را به رنگ خداوند درآورد.

انتهای پیام/

167 / 188 محمدکاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس جشنواره ملی قرآن و عترت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس جشنواره ملی قرآن و عترت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امین درخشان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: از اهداف برگزاری این کارگاه، ساماندهی و بسط و گسترش نظام مند امور قرآنی در استان است.

وی با بیان اینکه یک سامانه راهبر و پشتیبان برای مؤسسات قرآن و عترت می‌تواند نقش بسزایی در این زمینه ایفا کند، گفت: در راستای بهره‌وری هرچه بیشتر مدیران محترم مؤسسات قرآن و عترت استان این کارگاه برگزار و در آن آشنایی و استفاده بهینه از سامانه جامع امور قرآنی با حضور مدیران مؤسسات قرآن و عترت استان انجام شد.

درخشان تصریح کرد: رصد مسائل قرآنی در سطح کلان می‌تواند گام مهمی برای تحقق مسائل قرآنی و تصمیم‌گیری‌های کلان برای متولیان و مروجان امور قرآنی در جامعه باشد.

کد خبر 6098257

دیگر خبرها

  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • هر کسی لیاقت شغل بزرگ و مقدس معلمی را ندارد
  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه
  • نتایج سومین المپیاد تخصصی برق دانشگاه آزاد اشکذر اعلام شد
  • برگزاری اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در چهاربیشه+ تصاویر