Web Analytics Made Easy - Statcounter

 پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (سه شنبه)، «عثمان‌علی عثمان‌زاده»در دیدار با «بهروز مرادی» مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، بر تامین مالی این مناقصات از محل وام‌های بلاعوض بین‌المللی و یا وام‌های کم‌بهره بین‌المللی تاکید کرد.

وزیر آب و انرژی تاجیکستان با ابراز رضایت از حضور در شرکت آب و نیرو به موضوع های  مختلفی همچون حضور مثبت و سازنده شرکت‌های ایرانی در آن کشور و نیروگاه راغون تاجیکستان اشاره کرد و گفت: شرکت آب و نیرو در زمینه نیروگاه راغون می‌تواند با توجه به تجارب گسترده خود مؤثر واقع شود و این نیروگاه عظیم را به سرانجام برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عثمان‌زاده با اشاره به روند تکمیل عملیات تونل انزاب و انجام پروژه‌های نیروگاهی متوسط و کوچک شرکت آب و نیرو در کشور تاجیکستان افزود: تکمیل عملیات نیروگاه‌های میکرو با توجه به شرایط کوهستانی خاص تاجیکستان می‌تواند کمک شایانی به برق روستاهای بدخشان در این کشور کند.

«بهروز مرادی» مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران  هم به فضای دوستانه و مثبت دو کشور ایران و تاجیکستان با توجه به مشترکات دینی دو کشور اشاره کرد و گفت: عمده فعالیت‌های شرکت آب و نیرو در حوزه‌های سازه‌ای و غیر سازه‌ای همچون سد و نیروگاه است که با تحقیق و پژوهش موفق به بومی‌سازی نیروگاه‌های متوسط و کوچک شده‌ایم.

وی به طراحی و استقرار سامانه هشدار سیل، سدهای بزرگ، نیروگاه‌های برق‌آبی، بومی‌سازی نیروگاه‌های میکرو و نیز کسب و کارهای جدید بخصوص حوزه گردشگری در مخازن سدها که برای نخستین بار در کشور توسط این شرکت انجام شده است، اشاره کرد.

مرادی در تشریح سامانه هشدار سیل اظهار کرد: این سامانه با پیش‌بینی به‌موقع سیلاب‌های ایران در دو حوضه آبی کارون و کرخه توانست ضمن استفاده بهینه از ظرفیت تولید برق، از بروز مشکلات وقوع سیل گسترده در کشور جلوگیری کند.

به گفته وی، راه‌اندازی این سامانه در تاجیکستان، این امکان را فراهم می‌کند تا آن کشور ضمن سنجش و پایش سیلاب‌ها پیش از وقوع، به مدیریت مؤثر آنها بپردازد.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اظهار امیدواری کرد که دو طرف، توافقات صورت گرفته در زمینه نیروگاهی را به‌زودی به مرحله اجرا برسانند.

برچسب‌ها تاجیکستان شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران سدسازی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تاجیکستان شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران سدسازی وزارت نیرو تاجیکستان شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران سدسازی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۵۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق

طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، استاندار مازندران دیروز جمعه در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه شهید سلیمی نکا پس از تماس تلفنی با وزیر نیرو گفت: طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق وابسته به نیروگاه شهید سلیمی نکا با جدیت در دست ساخت بوده و دولت برای تکمیل آن مصمم است. ‎

یوسف نوری افزود: با پیگیری‌های انجام شده از سوی وزیر نیرو، معاون وزیر نیرو و دیگر مسئولان عالی رتبه کشور طرح نیروگاه شهید سلیمی نکا با هدف رفع مشکلات برق منطقه مورد پیگیری قرار گرفته و این طرح حیاتی در مازندران به شدت در حال پیشرفت است.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه پسروی آب دریای خزر یکی از مشکلات تامین برق در مازندران بوده است که برای رفع آن می‌بایست تدابیری در این راستا اندیشیده شود، اظهار داشت: نیروگاه نکا به دلیل قدمت بالا و با توجه به پسروی آب دریای خزر و تجهیز و نوسازی این طرح عظمیم جوابگوی نیاز منطقه نبوده است.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با چهار واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تامین بیش از چهار درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

 

حمزه پور و گزارشی از این بازدید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • سامانه بارشی جدید از سه شنبه وارد کشور می‌شود
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟