Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقیه زرگری روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهرستان از وجود چهار کتابخانه عمومی در مناطق شهری آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر و روستاهای چهارده و دهنه سر سفید رود بهره مند است.

وی تعداد اعضای این کتابخانه ها را ۳ هزار و ۶۸۵ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ درصد این اعضا را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان را از سیاست های امور کتابخانه ها عنوان و تصریح کرد: به این منظور طبق هماهنگی های صورت گرفته با ادارات آموزش و پرورش ، دانش آمزان مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان در قالب برنامه های بازدید با فعالیت های کتابخانه های عمومی این منطقه آشنا شده اند ، ضمن آنکه همکاران کتابدار شهرستان نیز با حضور در مدارس و برگزاری نشست های مختلف فرهنگی با موضوع کتاب با دانش آموزان ،  آنان را با فرهنگ کتاب خوانی آشنا کردند.

به گفته زرگری این فعالیت های فرهنگی  موجب افزایش علاقه کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی و در نتیجه عضویت آنان در کتابخانه های عمومی شهرستان  شده است.

این مسئول  توجه به کتاب و کتابخوانی را در توسعه فرهنگی منطقه موثر دانست و اظهار داشت: شهرستان آستانه اشرفیه از لحاظ فضای کتابخانه ای  رتبه دوازدهم و از نظر دسترسی به کتابخانه رتبه سیزدهم  استان را به خود اختصاص داده ، که ارتقاء وضعیت موجود این منطقه در این خصوص نیازمند افتتاح کتابخانه های جدید است.

زرگری با بیان اینکه از نظر وجود منابع کتابخانه ای این شهرستان در رتبه نهم استان قرار دارد یادآور شد: تعداد منابع کتابخانه های عمومی این شهرستان ۶۲ هزار و ۹۷۸ نسخه کتاب است و در یکسال گذشته ۸۶ هزار و ۲۲۵ نسخه کتاب بصورت امانت به اعضاء کتابخانه های عمومی منطقه داده شده است.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر با حدود ۱۰۶ هزار نفر جمعیت در شرق استان گیلان قرار دارد. 

برچسب‌ها کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتاب کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر قائدی شنبه شب در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دشتی عنوان کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی را باید خارج از حیطه تکلیفی کتابخانه ها ببینیم و توجه داشته باشیم که مشکلات ما با کتاب کجا حل می‌شود و سراغ آنها برویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی با اشاره به نقش کلیدی مطالعه در ادامه افزود: با مشارکت و یکپارچگی همه دستگاه‌ها می‌توان به افزایش میزان مطالعه مؤثر در سطح جامعه کمک کرد و همه نهادها و مردم باید برای اجرای این امر در سطح جامعه مشارکت داشته باشند.

قائدی در ادامه بیان داشت: از قوه قضائیه تقاضا داریم اقداماتی از قبیل کمک به تأمین ملزومات کتابخانه ای، خرید تجهیزات، تعمیر و ساماندهی کتابخانه ها بر اساس ضوابط قانون، تغییر مجازات مجرمین را در نظر بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی گفت: هر اداره یک کتابخانه تخصصی مربوط به فعالیت‌هایش و تألیفات نویسندگان شهرستان، هر چند کوچک باید داشته باشد، که ارباب رجوع به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

کد خبر 6090447

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی