Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@00:13:12 GMT

دانش‌آموزان با مفاهیم امدادرسانی آشنا می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۶۴۲۴

دانش‌آموزان با مفاهیم امدادرسانی آشنا می‌شوند

ایسنا/ایلام معاون جوانان هلال احمر ایلام گفت: آماده ساختن دانش‌آموزان برای انجام خدمات امدادی، اجتماعی و عام‌المنفعه مورد نیاز جامعه به ویژه هنگام بروز حوادث طبیعی و غیرمترقبه از نتایج برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان است.

«علی‌اصغر علی اکبری» در چهارمین دوره آموزشی امدادگری با عنوان «پای درس ماه» اظهار کرد: در سال تحصیلی کانون دانش آموزی هلال احمر در مدارس متوسطه دوره اول با هدف جذب، سازماندهی، آموزش و تربیت دانش‌آموزان به منظور آماده ساختن آنان برای انجام خدمات امدادی، اجتماعی و عام‌المنفعه مورد نیاز جامعه به ویژه هنگام بروز حوادث طبیعی و غیرمترقبه، فعالیت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به مباحث طرح پای درس ماه گفت: در این دوره شرکت‌کنندگان با مفاهیم مهمی مانند آموزش‌های امدادی، آشنایی با تاریخچه و اهداف جمعیت هلال‌احمر، آشنایی با ساختار سازمان جوانان و کانون ها و آشنایی با طرح دادرس، آموزش سامانه ساجد آشنا شدند.

علی اکبری خاطر نشان کرد:  با همکاری خوبی که بین دو اداره هلال‌احمر و آموزش و پرورش شکل گرفته است امیدواریم بتوانیم آموزش‌های امدادی لازم را توسط مربیان در سطح کانون‌های دانش‌آموزی اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها توسط مربیان داوطلب برجسته هلال احمر ارائه شده است، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش و پرورش استان، این آموزش‌ها تحت آموزش‌های ضمن خدمت برای مربیان برگزار می‌شود.

وی افزود: طرح «پای درس ماه» در زمینه نحوه فعالیت و هماهنگی به ویژه طرح ملی دادرس و برگزاری مجامع عمومی دانش‌آموزی و برگزاری دوره های آموزشی امداد و کمک های اولیه برگزار می شود.

معاون امور جوانان استان گفت: سرفصل های دوره آموزشی مربیان شامل مباحث سوختگی، خفگی ها، بانداژ، پانسمان و حمل مصدوم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مفقود شدن«یسنا» ۴ ساله چیست؟

با گذشت ۵ روز از مفقود شدن «یسنا دیدار»، دختر ۴ ساله گلستانی، هنوز هیچ اثری از وی به دست نیامده است.

به گزارش مشرق، چند روزی است که در گلستان موضوع مفقود شدن یسنا ۴ ساله در روستای یلی بدراق کلاله در صدر اخبار قرار دارد.عصر یکشنبه ۹ اردیبهشت یسنا ۴ ساله همراه خانواده در روستا، هنگام رفتن به مزرعه ناگهان ناپدید می‌شود.

مادر دختر بچه چهار ساله کلاله‌ای به نام «یسنا دیدار» بعد از ظهر روز یکشنبه به همراه فرزندش برای کار به مزرعه رفته بود و بنابر اظهارات خودش بر اثر غفلت، کودک از او فاصله گرفته و به دلیل اینکه ارتفاع و حجم محصولات کشاورزی بالا بوده کودک مفقود می‌شود.به طوری که ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۹ اردیبهشت گم‌شدن یک دختر ۴ ساله در زمین‌های کشاورزی روستای «یلی بدراق کلاله» از سوی بخشداری به هلال‌احمر گلستان گزارش شد.

از همان دقائق اولیه بروز این حادثه گروه‌های امدادی محلی و نیروهای امداد و نجات هلال احمر گلستان دست به کار شده و کار جستجو برای یافتن این دختر خردسال را آغاز می‌کنند.در چند روز گذشته تیم‌های مختلف امدادی همراه با تجهیزات مختلف به منطقه گسیل داده شدند و کار تجسس را انجام دادند اما متاسفانه هنوز آثاری از این دختر بچه یافت نشده است.مدیر عامل هلال احمر گلستان قاسم غریب آبادی می‌گوید که از لحظات اولیه عملیات امدادی با ظرفیت ۱۵۰ نیروی امدادی آغاز شد و کار تجسس با وسائلی همچون کوادکوپتر، هلی شات، سگهای جستجوگر و بالگرد هلال احمر همچنان ادامه دارد.به گفته غریب آبادی تا شعاع ۵ کیلومتری منطقه طی سه بار مداوم مورد تجسس قرار گرفته است‌؛ اما علی رغم تجسس ۵ روزه، متاسفانه هنوز هیچ آثاری از این دختر بچه ۴ ساله پیدا نشده است.

دیگر خبرها

  • حادثه رانندگی در جاده کرج - چالوس ۸ مصدوم داشت
  • امدادرسانی به متاثرین از آبگرفتی در خوی
  • سیل‌ و آبگرفتگی در ١٣ استان/ امدادرسانی به حدود ٨٠٠ نفر سیل‌زده
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • ماجرای مفقود شدن«یسنا» ۴ ساله چیست؟
  • ضرورت طرح مسئله برای دانش آموزان در موضوع آب
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • حضور ۳۵۰ دانش آموز کاشمری در دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی