Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد انشایی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران که امروز در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، با بیان اینکه  تجاری سازی یک فرآیند است،گفت:خدمات پس از فروش تا حدودی در کشور ما مغفول مانده، اما می‌دانیم که در سطح جهان اهمیت خاصی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما امیدواریم در بحث راهکار‌های تجاری سازی بهره کافی را ببریم و از تجارب دیگران استفاده کنیم.

طیار، مشاور پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز در بخش دیگری از این سمینار به نقش پارک‌های علم و فناوری در تجاری سازی اشاره کرد و گفت: این پارک‌ها نقش تسهیل گری را در زمینه تجاری سازی انجام می‌دهند. تصدی گری در حوزه تجاری سازی آنچنان که باید و شاید جواب نمی‌دهد.

او به ارتباط صنعت و دانشگاه اشاره کرد و افزود:این ارتباط در کشور ما چندان موفق نبوده، اما می‌تواند توسعه پیدا کند البته شاید صنعت تمایل زیادی ندارد که به سمت دانشگاه برود.

جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت:به هر شکل بحث اصلی این نشست و اینگونه نشست‌ها تجاری سازی است و من فکر می‌کنم در دوره جدید معاونت صنایع دستی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توجه خاصی به تجاری سازی دارند و صنایع دستی از حالت گوشه نشینی خارج شده است.

او بیان کرد: سهم صنایع دستی و به اصطلاح کیک اقتصادی در صنایع دستی باید بزرگ باشد  که در این صورت رقابت‌ها ارتقاء می یابند. صنایع دستی باید به یک صنایع دستی تبدیل شود که دسترسی به آن و کاربردش آسان باشد. در دوره وزارت مونسان و معاونت محمودیان این موضوع پیگیری می‌شود. ما به دنبال این هستیم که در چرخه تولید و مصرف شاهد شکل گیری یک تحول خوب باشیم.

پویا محمودیان، معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز گفت:از ابتدای سال ۹۷ با تاکید مونسان برنامه ریزی‌های طرح تجاری سازی صنایع دستی در معاونت صنایع دستی وزارتخانه آغاز شد. سپس تلاش کردیم که با تهیه یک پکیج و ارائه آن در نشست‌ها تجاری سازی در حوزه صنایع دستی فرهنگ سازی شود و از سال گذشته کار‌های عملی را در حوزه تجاری سازی شروع کردیم مثلا با شرکت ایران خودرو تفاهمنامه‌ای امضاء شد تا از کار‌های هنرمندان فعال در حوزه سوزن دوزی استفاده شود. این تفاهمنامه به انعقاد قرارداد‌های متعددی منجر شد. بحث احرام‌های حاجیان بیت الله الحرام از حوله بافی خراشاد نیز سال گذشته عملی شد و ادامه خواهد داشت. امسال نیز با آستان قدس رضوی صحبت شده که عطردان‌های رایحه حرم رضوی از آثار هنرمندان باشد. با نان رضوی نیز صحبت‌هایی شده که در این خصوص نیز از هنر هنرمندان بهره گرفته شود. طرحی به عنوان صنایع دستی و شکلات داریم البته در کنار طرح تجاری سازی در آینده شاهد افتتاح خانه‌های خلاق خواهیم بود و خانه‌های خلاق کریدور تجاری سازی صنایع دستی خواهند بود و این خانه‌ها در کنار تجاری سازی صنایع دستی قرار خواهند گرفت.

او بیان کرد:در حوزه تجاری سازی با توجه به اهمیت تجاری سازی توجه خاصی به بسته بندی داشتیم و پیشنهاد‌های بسیار مشخصی مانند ارائه تسهیلات به افرادی که به صورت کلان در زمینه بسته بندی فعالیت می‌کنند، مطرح شده اند و به امید خدا پس از بررسی اجرایی خواهند شد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد گفت: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و با پیگیری انجام شده، بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد تایید و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان رضوی، حسین امیرکلالی اظهارداشت: در راستای تکالیف ماموریتی و ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان صنایع دستی مشهد، با پیگیری صورت پذیرفته و تنظیم لیست متقاضیان جدید بیمه تامین اجتماعی در حوزه صنایع دستی ، تعداد 109 نفر متقاضی جدید از هنرمندان فعال صنایع دستی مشهد به افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اضافه شده و در مجموع بیش از 1300 هنرمند صنایع دستی در مشهد از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد ادامه داد: نظر به ابلاغ دستورالعمل وزارتخانه در سال 1402 و با عنایت به دستور ریاست جمهوری و موافقت سازمان برنامه و بودجه در خصوص بیمه کردن افراد جدید از شاغلان صنایع دستی شناسه دار و در اجرای قانون حمایت از هنرمندان ، استادکاران و فعالان صنایع دستی، تعداد 286 نفر متقاضی جدید در استان خراسان رضوی مورد تایید وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند که از این تعداد 109 نفر از هنرمندان مشهد هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری و اطلاع رسانی خوبی که در مشهد مقدس انجام شد، شاهد افزایش تعداد هنرمندان بیمه شده در سطح شهرستان بودیم.

امیرکلالی  یادآور شد: متقاضیان معرفی شده پس از تکمیل مدارک از جمله ارائه کارت مهارت فنی و حرفه ای، معتبر بودن پروانه فعالیت و سایر شرایط ابلاغ شده قانونی می‌توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در قالب بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع دستی قرار گیرند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود