Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری سیزدهمین جشنواره فیلم مستند ایران (سینماحقیقت) با حضور محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و اجرای و دبیر این دوره از جشنواره سه‌شنبه دوازدهم آذر برگزار شد.

در ابتدای این نشست آمار فیلم‌های حاضر در جشنواره ارائه شد.

پس از آن محمد حمیدی‌مقدم از افزایش ۸درصدی ساخت مستند در کشور خبر داد و گفت: ۷۳شهر کشور مستندهایشان را به جشنواره ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی آمار فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف جشنواره سینما حقیقت را بیان کرد و پس از آن از مستندهای بین‌المللی از کشورهای مختلف در این جشنواره گفت.

وی در ادامه از تفاوت‌های جشنواره سیزدهم با جشنواره‌های قبل گفت. تفاوت در طرح و یونیفورم اولین تفاوت این جشنواره با دوره‌های قبل از نگاه دبیر آن است که دلیل آن هم پیوستن رضا عابدینی به عنوان مدیر هنری به این دوره از جشنواره است.

دومین تفاوت هم صدور کارت ورود به جشنواره برای تمام حاضران در این جشنواره است.

حمیدی‌مقدم در ادامه گفت: مخاطبان ما، اهالی رسانه و صاحبان اصلی و علاقمندان به سینمای مستند هستند. صنوف اصلی سینمای مستند در شورای سیاست‌گذاری عضو دارند و آنها اعضایشان را به جشنواره معرفی می‌کنند. 

وی در ادامه از ایجاد باشگاه فیلم مستند خبر داد و گفت: برای اینکه اعضای این باشگاه اشتیاق بیشتری داشته باشند با پرداخت مبلغی تا حداکثر ۱۵۰نفر می‌توانند بلیت‌های جشنواره را خریداری کنند. 

محمد حمیدی‌مقدم در ادامه از اختصاص تعدادی از صندلی‌های هر سالن برای فروش حضوری گفت و قیمت بلیت هر سانس بعداز ظهر را ده هزارتومان و سانس صبح ۵هزارتومان اعلام کرد.

دبیر جشنواره سیزدهم‌ سینما حقیقت همچنین گفت: سانس صبح هر روز را برای مستندهای پرمخاطب روز قبل قرار دادیم تا اهالی رسانه و علاقمندان‌ نمایش هیچ فیلمی را از دست ندهند. 

وی در ادامه گفت: ده صندلی به صاحب فیلم، ده تا دوازده صندلی برای اهالی رسانه و ده صندلی هم ظرفیت رزرو برای مهمان‌های بین‌المللی و هیات داوران است. 

حمیدی‌مقدم سپس هدف اصلی از این کارها را آرام‌تر کردن فضای جشنواره و منظم‌تر شدن جشنواره سینما حقیقت و استانداردسازی آن دانست. 

او همچنین گفت: برای اولین‌بار سهم فروش هر فیلم به مالک فیلم با تایید کارگردان و تهیه‌کننده پرداخت خواهد شد. و فیلم‌هایی که مرکز گسترش مالک آن است، سهم فروششان به صاحبان فیلم با هدف حمایت از آثار مستند اختصاص خواهد یافت.

در ادامه حمیدی‌مقدم از اختصاص یک سالن موزه سینما برای این جشنواره خبر داد و گفت: ۱۳استان تا امروز داوطلب پخش آثار سینما حقیقت هستند. 

دبیر جشنواره سیزدهم سینماحقیقت از اکران فیلم "سرزمین عسل" به عنوان سورپرایز جشنواره نام برد و همچنین مستند پرتره‌ای که توسط پسر آندره تارکوفسکی از این سینماگر بزرگ‌ساخته شده در این جشنواره به نمایش در خواهد آمد.

وی در ادامه از برگزاری پیچینگ پنل‌ها برای اینکه فیلمسازان کشور ما به سمت تولید مشترک‌ با کشورهای دیگر بروند گفت. ۱۵طرح نهایی در جشنواره امسال در پیچینگ پنل با هیات داوران بین‌المللی ارائه خواهند شد.

این‌ خبر در حال تکمیل شدن است.

۲۵۸۲۵۸

کد خبر 1327132

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا علیرضا بیرانوند استان البرز باشگاه پرسپولیس آنفلوانزا باشگاه استقلال سهمیه بندی بنزین انتخابات مجلس یازدهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحید شمسایی: با تمام تمرکز به مصاف تایلند می‌رویم

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال در نشست خبری قبل از دیدار فینال جام ملت‌های آسیا مقابل تایلند میزبان این دوره از رقابت‌ها گفت: ما برای رویارویی با تایلند با تمام تمرکز به زمین رویم که با کمترین اشتباه نمایش خوبی از فوتسال ارائه کنیم. یکشنبه در تایلند تعطیل است و حتماً تماشاگران زیادی برای دیدن این بازی می‌آیند که این موضوع ما را خوشحال می‌کند.

او در پاسخ به سوالی که تفاوت قهرمانی به عنوان بازیکن و مربی در فوتسال آسیا چیست گفت: اینها دو مقوله جدا هستند، خوشحالم که در دو سال مربیگری‌ام دو بار فینال را تجربه کردم. به عنوان بازیکن معمولاً تمرکز روی خودتان است اما وقتی مربی هستید در قبال ۸۵ میلیون هواداری که تیم ملی کشورشان را عاشقانه دوست دارند مسئول هستید.

شمسایی با بیان اینکه تایلند تیم بسیار قابل احترامی است گفت: هر تیمی که به این مرحله رسیده حتماً شایستگی‌اش را داشته است، من و همکارانم در تمام کنفرانس‌های خبری همیشه با احترام به حریفان بخصوص مربیان کارمان را انجام داده‌ایم، این بخشی از فرهنگ ماست اما باید تأثیر «میگل رودریگو» سرمربی اسپانیایی تایلند را بر رشد فوتبال این کشور با دقت دید، ما همکاریم اما فردا روبروی هم قرار می‌گیریم و حق نداریم اشتباهات دو سال پیش در کویت را مرتکب شویم.

شمسایی در پاسخ به سوالی در مورد برنامه ایران در جام جهانی ازبکستان بیان داشت: جام جهانی فضای متفاوتی دارد، هیچ تیمی از پیش بازنده نیست و همه برای دفاع از اعتبار کشور و البته فوتسال آسیا به میدان می‌روند، تیم ملی ایران هم همینطور است اما الان تمام تمرکز ما روی بازی فینال مقابل تایلند است.

کد خبر 6089582

دیگر خبرها

  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • شمسایی: با تمام تمرکز به مصاف تیم ملی فوتسال تایلند می‌رویم
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • وحید شمسایی: با تمام تمرکز به مصاف تایلند می‌رویم
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری