Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، به مناسبت سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: ۱۲ آذر هر سال یادآور خاطره‌ای عظیم و مبارک در تاریخ سراسر شکوه و عظمت ملت ایران است که به‌موجب آن سیر حرکت انقلابی مردم این سرزمین پس از سرنگونی حکومت ستمشاهی و استقرار حکومت جمهوری اسلامی ایران، به تثبیت پایه‌های نظام سیاسی جدید از طریق تصویب قانون اساسی منتهی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این بیانیه آمده است: قانون اساسی جمهوری ایران که مبین نهادهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه ایران بر اساس اصول و ضوابط اسلامی است، اهداف و پایه‌های نظام حکومتی جدید، وظایف و تکالیف آن، ساختارهای اساسی و کلان اداره‌ نظام جمهوری اسلامی ایران و حقوق و آزادی‌های عمومی مردم و نحوه تضمین آن‌ها را بیان می‌کند.

این بیانیه افزود: تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مرهون نگاه تیزبین امام امت در لزوم طراحی نظام اسلامی و تغییر بنیان‌های نظام طاغوتی مبتنی بر خواست و اراده‌ مردم بود. از همین‌رو مردم با انتخاب نمایندگان خود، مجلس بررسی نهایی قانون اساسی را که از اکثریت فقها تشکیل شده بود را مأمور تدوین قانون اساسی کردند و پس از آن نیز بار دیگر مردم در همه پرسی عمومی به متن تهیه‌شده توسط نمایندگانشان رأی مثبت دادند.

شورای نگهبان در این بیانیه تصریح کرد: فصل ممیز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را می‌توان طراحی نظام سیاسی مبتنی بر آموزه‌های الهی دانست. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق ایده‌ مردم‌سالاری دینی، آموزه‌های شریعت اسلام را به‌عنوان هنجار برتر نظام حقوقی معرفی نمود و برای آن ساختارسازی کرد.

این بیانیه عنوان کرد: ولایت فقیه و امامت امت در رأس ساختارهای نظام اسلامی به‌عنوان هدایتگر امت، ضامن عدم انحراف حرکت جامعه از خط سیر اصیل اسلامی و ضامن تحقق حقوق و آزادی‌های مشروع مردم به‌عنوان مهمترین ساختار حراست و پاسداری از مبانی نظام اسلامی و همچنین نقش تعیین نقش تصمیم‌گیری و اداره امور کشور به اتکاء آراء عمومی و تضمین حقوق و آزادی‌های مردم در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به‌عنوان نقاط درخشان قانون اساسی جمهوری اسلامی است.

شورای نگهبان با تبریک فرارسیدن چهلمین سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ضمن بزرگداشت همه‌ مجاهدت‌های صورت‌گرفته در راه تصویب قانون اساسی و گرامیداشت خاطره‌ شهدای راه انقلاب اسلامی، پایبندی به اهداف و آرمان‌های قانون اساسی که همان حرکت در مسیر تحقق مردم‌سالاری دینی است را یگانه راه عبور کشور از بن‌بست‌ها می‌داند.

برچسب‌ها شورای نگهبان قانون اساسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای نگهبان قانون اساسی شورای نگهبان قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا

دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران-آفریقا با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد ۱۶ هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با ۶۰۰ هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری ۳۰ میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خدمت به مردم ادامه راه شهدا است
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار + تصویر
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند