Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@12:08:25 GMT

روند رو به رشد توسعه اینترنت اشیا در کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۷۵۹۱

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سمینار راهکار‌های هوشمندسازی مصرف انرژی، با اشاره به اینکه در دو سال گذشته IOT (اینترنت اشیا) رشد خوبی داشته است، گفت: شرکت‌های فعال در این حوزه از مرحله ایده عبور کرده‌اند و محصولات خوبی ارائه داده‌اند.او، توسعه بازار را گام بعدی در حوزه IOT عنوان کرد و افزود: وزارت ارتباطات در این مرحله نمی‌تواند به‌عنوان خریدار عمل کند، اما وظیفه تسهیل‌گری در این حوزه را به عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در دنیا IOT در حوزه انرژی برآورد و کاربرد بالایی دارد، گفت: بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده به دلیل نرخ پایین انرژی در ایران، سرمایه‌گذاری در این حوزه صرفه اقتصادی ندارد.او افزود: گران کردن انرژی راه‌حل این مشکل نیست و دولت باید در این حوزه یارانه پرداخت کند.
 

آذری جهرمی مسئله دیگر در این حوزه را عدم صرفه‌جویی مناسب به نسبت سرمایه‌گذاری در این حوزه بیان کرد و گفت: باید در مدل‌های اقتصادی این حوزه سیاست حمایتی وجود داشته باشد.او افزود: به همین منظور مذاکرات با وزارت نیرو در حال پیگیری است.
 

وزیر ارتباطات، برآورد IOT در بخش کشاورزی در ایران را برخلاف دنیا بالا اعلام کرد و گفت: رشد IOT در بخش کشاورزی ایران به دلیل اهمیت اقتصادی و کمبود منابع آب قابل اهمیت است.او با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی پایلوت‌های IOT موفقیت‌آمیز بوده است، افزود: با این رشد در کوتاه‌مدت بخش کشاورزی می‌تواند حرکت جدی داشته باشد.


آذری جهرمی، به مسئولیت پیگیری IOT توسط سازمان فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: در بحث حکمرانی و سیاست‌گذاری مباحث بسیاری مطرح است که با IOT می‌توانیم به بهبود آن کمک کنیم.او افزود: وضعیت رشد IOT حاکی از رشد دو برابری در سال است، اما این رشد کافی نیست و می‌توانیم پرش‌های خوبی در این حوزه داشته باشیم.

 

میزان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اینترنت اشیا آذری جهرمی سرمایه گذاری اقتصاد جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش

محمدمهدی برومندی در جشنواره روز میمند شهرستان فیروزآباد در استان فارس، گفت: در این راستا یک ابر پروژه تعریف کردیم که با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات اسانس گیری از گیاهان دارویی، کیفیت اسانس تولیدی را برای صادرات و تولید ادکلن‌های مشهور دنیا ارتقا دهیم. 

این مقام مسئول، سطح کل باغات گل محمدی در دنیا را ۵۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: کشور ایران دارای ۳۰ هزار هکتار باغ گل محمدی است که از این سطح، هشت هزار و ۵۰۰ هکتار متعلق به استان فارس و دو هزار هکتار آن در شهرستان میمند واقع است.

او با بیان اینکه امروزه گردش مالی حوزه گیاهان دارویی در دنیا ۱۵۰ میلیارد دلار است، ابراز کرد: سهم کشور ما از این گردش مالی کمتر از یک میلیارد دلار است و این نشان می‌دهد که ما باید از یک کشاورزی معیشتی به یک کشاورزی مدرن عبور کنیم.

برومندی با بیان اینکه ۲۳۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: شهرستان میمند دارای ۳۶۰ گونه گیاه دارویی است که هر کدام می‌تواند پایه تولید دارو، غذا یا مواد بهداشتی باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: چالش اصلی استان فارس، سرمایه گذاری است که امیدواریم با پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی بتوانیم به توسعه این منطقه کمک کنیم.

فارس رتبه اول تولید محصولات باغی در کشور 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید ۱۰ تا ۱۲ درصد محصولات کشاورزی کشور متعلق به استان فارس است، افزود: این استان با ۳۶۰ هزار هکتار سطح باغات و تولید سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

برومندی به تولیدات حوزه باغبانی در سطح وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: میزان تولیدات باغی در کشور ۲۶ میلیون تن و درآمد حاصل از صادرات آنها سالیانه ۶ میلیارد دلار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از محصولات با ارزش در این حوزه، گیاهان دارویی با سطح زیرکشت ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور است که سالیانه ۵۰۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی از این سطح برداشت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است