Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه قضائیه درباره تعداد کشته‌های حوادث اخیر گفت :اعداد و ارقامی که توسط گروه‌های معاند اعلام می شود کذب محض و شمار جانباختگان بسیار کمتر است به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه روز سه شنبه در پانزدهمین نشست خبری افزود: از مردم بصیر، موقعیت شناس، آگاه و انقلابی برای برپایی راهپیمایی که در تثبیت آرامش و امنیت کشور نقش بسزایی داشت و موجبات ناامیدی دشمنان را فراهم آورد، قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: همچنین از مردم قدردانی می‌کنم که در روز‌های تلخ اغتشاشات صف خود را از صف آشوبگران جدا کردند.
اسماعیلی اظهار داشت: از منظر قوه قضائیه صف معترضان و کسانی که به گرانی بنزین اعتراض داشتند و نگران بودند که افزایش نرخ سوخت باعث گرانی دیگر کالا‌ها شود، از صف اغتشاشگران جدا است.
وی تصریح کرد: کسانی را که در مقام اعتراض به خیابان آمدند، به‌رغم اینکه فاقد مجوز قانونی بودند، اغتشاشگر نمی‌دانیم.
اسماعیلی گفت: تخریب اموال عمومی، غارت فروشگاه ها، به شهادت رساندن تعدادی از مدافعان امنیت و کشتن شهروندان بیگناه کار اراذل و اوباش بود که محرز شد تعدادی از آن‌ها وابستگی به منافقان و خارجی‌ها داشتند و تحت هدایت سرویس‌های بیگانه عملیات خرابکارانه در شهر‌های ایران اسلامی رغم زدند.

وی اظهار داشت: در فرایند جنگ و گریز خرابکاران، گروه‌هایی در خیابان بازداشت شدند و از ابتدا رئیس قوه قضائیه دستور دادند، اقدامات عاجل از سوی مسئولان قضایی و انتظامی برای تفکیک دستگیرشدگان انجام شود.
سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در این رابطه مسئولان قوه قضائیه در رده مسئولان عالی و استانی در محل‌های بازداشت حضور یافتند و چهره به چهره با دستگیرشدگان صحبت کردند و برای تفکیک آن‌ها اقدامات لازم صورت گرفت.
اسماعیلی یادآور شد: در تهران دادستان کل کشور، دادستان تهران و اینجانب به عنوان رئیس حوزه ریاست و سخنگوی قوه قضائیه از زندان تهران بزرگ، زندان اوین و بازداشتگاه پلیس امنیت بازدید داشتیم و در استان‌ها نیز روسای کل و دادستان‌ها موظف شدند در کنار دادیاران برای سرعت بخشیدن در جداسازی بازداشت شدگان اقدام کنند.
سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: با اجرای این برنامه‌ها اکثریت بازداشت شدگان اخیر آزاد شدند.

وی در ادامه با اشاره به بازدید‌های سرزده رئیس قوه قضائیه گفت: در ۱۰ ماهی که از مسئولیت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در قوه قضائیه می‌گذرد، تاکنون ایشان ۱۰ بازدید سرزده داشته‌اند و تلاش شده به جهت آثار مثبتی که این بازدید‌ها دارد، به یک فرهنگ در ساختار دستگاه قضا تبدیل شود.
اسماعیلی اضافه کرد: در همین راستا رئیس سازمان ثبت اسناد نیز بدون اعلام قبلی از واحد‌های ثبتی دو استان اخیرا بازدید کرد. روسای کل دادگستری نیز همین رویه را در پیش گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در بازدید سرزده رئیس قوه قضائیه از دادگستری شهریار، حداقل نصف روز برای این کار وقت گذاشته شد و با مراجعان مختلف همچنین همکاران قضایی و اداری شهریار دیدار و گفتگو و دستورات خوبی برای رفع مشکلات مردم در حوزه قضایی صادر شد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره تعداد دانشجویان بازداشت شده در حوادث اخیر گفت: در این حوادث بازداشتی‌ها از اقشار مختلف مردم بودند و تعدادی که در زمره دانشجویان بودند آن‌ها را جز اراذل و اوباش نمی‌دانیم.
وی با اشاره به ١۶ آذرماه روز دانشجو افزود: به لحاظ نگاه ویژه‌ای که به این قشر داریم، تعداد دانشجویان بازداشتی که کمتر از انگشتان یک دست است، امیدواریم ظرف روز‌های آینده آزاد شوند.
سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: می‌دانیم که جمعی از سیاسیون از نام دانشجویان ارتزاق می‌کنند و خواسته شان این است که تعدادی دانشجوی بازداشتی داشته باشیم تا از این نمد کلاهی برای خود ببافند.
وی اظهار داشت: برخی سیاسیون به دنبال آمارسازی هستند و بازداشت دانشجو را در بوق و کرنا می‌کنند، ولی وقتی همین دانشجویان بازداشت شده مورد رأفت حکومت قرار می‌گیرند و آزاد می‌شوند، سکوت می‌کنند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قوه قضائیه در مقابل رفتار مخرب آمریکا و تحرکات آن‌ها در حوادث اخیر چه پیگیری‌هایی خواهد داشت، گفت: ادعای حقوق بشری و ضد خشونت و دفاع از مظلوم آن‌ها گوش عالم را کر کرده است، اما امروز در برابر آمریکا ما مدعی هستیم که چرا شما در کشور‌های منطقه با هزاران کیلومتر فاصله از آمریکا، نیرو اعزام می‌کنید و با استفاده از امکانات ماهواره‌ای و فضای مجازی جنگ‌افروزی و آتش‌افروزی می‌کنید، مردم بی‌گناه را می‌کشید و بعد هم ادعا‌های واهی دارید.
وی ادامه داد: در برابر جنایت‌هایی که آمریکا در کشور ما در برابر ملت انجام داده است، مدعی هستیم و بر اثر شکایت مردم ما نه دولت، یعنی کسانی که تحت تاثیر اقدام مستقیم آمریکا آسیب دیدند، تا امروز بیش از ۳۶۰ شکایت علیه دولت آمریکا را رسیدگی کردیم و دادگاه‌های ما بالغ بر ۱۳۰ میلیارد دلار محکومیت دولت آمریکا به نفع شهروندان آسیب دیده از اقدامات دولت آمریکا صادر کرده است و، چون این آراء باید در عرصه بین‌المللی اجرا شود، از دولت و وزارت امور خارجه تقاضا داریم برای اجرای این احکام کمک کنند.

پرونده خودرویی با ٢ هزار و ٩١٨ شاکی در استان گلستان
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده «پرهام آزاد شهر» در استان گلستان گفت: این پرونده در شعبه ویژه مفاسد اقتصادی گلستان رسیدگی و رأی صادر شده است.
وی ادامه داد: این پرونده مربوط به یک شرکت خودرویی بود و تحت عنوان پیش فروش خودرو در استان‌های مختلف اموال زیادی از مردم گرفته و مردم شاکی بودند و این پرونده ۲ هزار و ۹۱۸ شاکی و مالباخته داشته است.
سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: در این پرونده سید احمد میرمحمدی فرزند حسن به ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، انفصال از خدمات دولتی و رد مال محکوم شده است.
وی ادامه داد: همچنین مهدی قوانلو به عنوان مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به ٢٠ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال از خدمات دولتی و ضبط اموال محکوم شده است.
اسماعیلی اظهار داشت: نادر قوانلو متهم دیگر این پرونده علاوه بر رد مال به ١٠ سال حبس و ١٠ ضربه شلاق و انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است.

درباره آمدنیوز اطلاعات انبوهی در اختیار ما قرار دارد
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده آمدنیوز گفت: این پرونده گسترده است و اطلاعات خوبی از این پرونده به دست آوردیم.
وی ادامه داد: هم در دستگیری متهم و هم جمع آوری اطلاعات اقدام بی نظیر انجام شد و انبوهی از اطلاعات در اختیار ما قرار داد.
اسماعیلی اضافه کرد: کاشف و ضابط پرونده سازمان اطلاعات سپاه است و مشغول بررسی این پرونده هستند و به لحاظ اینکه تشخیص سره از ناسره نیازمند کار کارشناسی دقیق است، این پرونده در حال بررسی است.   تکمیل می شود...

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سخنگوی قوه قضائیه اسماعیلی نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس و حزب الله بدون غافلگیری هم بجنگند کابینه از هم می‌پاشد

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق بریک، ژنرال احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت: نتانیاهو این روزها به خوبی می داند که در جبهه های جنگ چه می گذرد و همچنین می داند که ادامه این روند منجر به فروپاشی اسرائیل از نظر نظامی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خواهد شد.

وی افزود: حتی اگر حماس و حزب‌الله دقیقاً همانطور که امروز می‌جنگند، بدون غافلگیری نظامی ادامه دهند، کابینه فرو خواهد پاشید.نتانیاهو به خوبی می داند که ما در بیست سال گذشته در یک وضعیت بن بست نظامی قرار داشته ایم. روسای ستاد ارتش را بر اساس دیدگاه جهانی خود مبنی بر پایان جنگ های بزرگ عمل کردند. آنها ارتش زمینی کوچکی ساختند که به سختی می توانست در یک جبهه بجنگد (در یک جنگ منطقه ای ما باید همزمان در شش بخش بجنگیم).

بریک گفت: نتانیاهو همچنین می داند که این وضعیت منجر به عواقب ناگواری در جنگ علیه حماس در غزه شده است. حماس به مناطقی که ارتش وارد آن شده و از آنها عقب نشینی کرده در نوار غزه بازگشت. قصد ارتش برای ادامه جنگ فرسایشی علیه حماس از طریق حملات هیچ سودی ندارد زیرا این حملات فقط قطره ای در اقیانوس برای تضعیف حماس است.

وی بیان کرد: نتانیاهو به خوبی درک می کند که تا زمانی که جنگ فرسایشی علیه حماس ادامه داشته باشد، حزب الله نیز به خسته کردن نیروهای ما در مرز شمالی ادامه خواهد داد و این پیامدهای بسیار خطرناکی دارد. نتانیاهو همچنین می‌داند که ورود به رفح نه تنها نتیجه‌ای نخواهد داشت، بلکه برعکس مشکل را ده‌ها بار تشدید می‌کند.

این ژنرال صهیونیست تاکید کرد: ورود ما به رفح روابط ما را با کشورهای جهان و با کشورهای عربی که با آنها صلح داریم کاملاً از بین خواهد برد، این امر عواقب بسیار دشواری را به همراه خواهد داشت، بیش از هر چیز انزوای تل آویو در حوزه های سیاسی و اقتصادی و تحمیل تسلیحات را به همراه خواهد داشت، تحریمی که از قبل شروع شده است.

وی گفت: حماس در حال حاضر آمادگی لازم برای مقابله با ارتش ما را دارد و با تله ها و مواد منفجره در خیابان ها، میادین و در خود خانه ها تدارک دیده و برای ما کمین استراتژیک آماده کرده است. چند ماه دیگر زمان می برد تا نظامیان ذخیره نافرمانی کنند، همانطور که در یگان چتربازان شروع شد، جایی که ده ها نفر از آنها از خدمت سرباز زدند. فرسایش در کار خواهد بود و پس از مدتی صدها و هزاران نظامی خواهند بود و ارتش احتیاط از هم می پاشد.

کد خبر 6096548

دیگر خبرها

  • حماس و حزب الله بدون غافلگیری هم بجنگند کابینه از هم می‌پاشد
  • دستگاه قضا ابتدا سراغ مفسدین گردن کلفت می‌رود
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • اطمینان دستگاه قضا به مردم برای برخورد با مفسدین گردن کلفت
  • رئیس قوه قضاییه: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • اژه‌ای: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • دیدار مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه با مردم هرمزگان
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی
  • تاکید سخنگوی قوه قضائیه بر تسریع پیگیری و حل پرونده‌های مردمی
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری