Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۲ آذر به روز جهانی معلولان، نامگذاری شده  هر چند که این قشر جامعه، بسیار توانمند هستند اما کانون فرهنگی هنری مساجد، مشوق عضو فعال کانون آل طاها کیاسر به شمار می آید.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ ۱۲ آذر به روز جهانی معلولان، نامگذاری شده و هر ساله قصه پر غصه معلولان و تکرار مکررات را در این روز، شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

درباره کم و کاستی های منزل، خیابان، محیط های اداری و کاری، محل های تفریح و تفرجگاه ها، سالن های ورزشی و ...، صحبت زیاد می شود.

 

کم لطفی و بی مهری هایی که به معلولان می شود فقط به مکان و محیط فیزیکی نیست بلکه انسان ها نیز در حق آنها، کم انصافی و کم توجهی را در برخی موارد از حد می گذارنند.

 

ترحم و دلسوزی بیش از اندازه به جای توجه لازم نیز مشکلی است که گریبانگیر معلولان می شود.

 

نکته تامل برانگیز این است که تمام معلولان به طور مادرزادی، معلول نیستند و در طول عمر بر اثر سهل انگاری و عوامل دیگر، معلول می شوند.

 

چاله های خیابان هنگام رانندگی و در شب بدون هیچ روشنایی می‌تواند فقط یک نمونه از مواردی باشد که یک شخص سالم، معلول شود و با افتادن در چاله خیابان در چاه عظیم مشکلات یک معلول، قرار گیرد.

 

پیشگیری بهتر از درمان است را همه شنیده ایم و این نکته ارزشمند درباره معلول و پیشگیری از معلولیت به طور کامل، مصداق دارد.

 

اما معلولان و مشوق های آنها برای فعالیت های ارزشمند نیز می‌تواند، مورد کنکاش قرار گیرد.

 

خانواده، معلم، دوست و ... می توانند یک مشوق و ترغیب کننده شخص معلول باشند اما نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در این مهم چیست؟

 

کانون فرهنگی هنری مساجد در بخش های مختلف، فعالیت دارند و فقط برنامه عبادی ندارند بلکه در کنار عبودیت به تعهد نیز عنایت ویژه دارند.

 

انجام فعالیت های اجتماعی، هنری، قرآنی، فرهنگی  و اردویی تنها مواردی است که کانون مساجد برای آن، برنامه ریزی می کنند.

 

اقشار مختلف مردم نیز در کانون مساجد، حضور می یابند که برخی از آنها، خود از اعضای فعال کانون می شوند.

«علی سلیمانی»، یکی از اعضای فعال کانون فرهنگی هنری کریم آل طاها کیاسر است که با وجود معلولیت ظاهری اما از توانمندی‌های ویژه ای، برخوردار است.

 

«میثم خادمی»، مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری آل طاها کیاسر درباره این عضو فعال کانون به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: سلیمانی، معلول نیست بلکه در بخش های مختلف به ویژه فعالیت های فرهنگی به اندازه ای توانا است که جای تحسین دارد.

 

وی افزود: علی آقا، عضو فعال کانون به اندازه چند انسان توانمند، فعال است و اشخاص و ادارات و نهادهای دیگر می توانند چنین افرادی را به عنوان الگوی تلاش، معرفی کنند.

 

خادمی اظهار کرد: علی سلیمانی، عضو فعال کانون است که در بخش های مختلف از توانمندی‌های وی، بهره گیری می شود.

 

«علی سلیمانی»، عضو فعال کانون فرهنگی هنری آل طاها کیاسر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: متولد سال ۱۳۶۹ و طلبه است.

 

وی افزود: کانون فرهنگی هنری مساجد آل طاها کیاسر، مشوق من برای فعالیت های ارزشمند و فاخر، محسوب می شود.

 

سلیمانی اظهار کرد: علاوه بر عضویت در این کانون، عضو ستاد نماز جمعه کیاسر هستم و در سایت خبری چهار دانگه نیوز نیز جهت بارگذاری اخبار فرهنگی، مساجد و ...، همکاری دارم.

وی بیان کرد: در بخش مکتوب یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان، موفق به کسب رتبه دوم در سال ۹۵ و در بخش چهل حدیث رضوی در چهارمین جشنواره ملی محراب از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا، شایسته تقدیر در سال ۹۶ شدم.

 

سلیمانی ابراز کرد: تاکنون، لوح های تقدیر بسیاری را از نهادهای مختلف گرفتم و با نهادهای فرهنگی کیاسر، همکاری دارم.

 

وی با اشاره به اینکه به انجام ورزش، علاقه دارد، گفت: حمایت از کارهای فرهنگی از انتظارات من است.

 

اینجاست که دست به آسمان برمی داریم و خاضعانه و خاشعانه از خدای بزرگ متعال برای تمام انسان ها به ویژه معلولان، موفقیت های بیشتر را خواستار می شویم که فعل خواستن را به خوبی، صرف می کنند.

 

امید است که کانون های فرهنگی هنری مساجد دیگر نیز در پرورش اشخاص متخصص و متعهد همچون علی سیلمانی ها، تلاش ویژه کنند و به جای مشاهده محدویت ظاهری به توانایی های بالقوه هر فرد، اهتمام خاص داشته باشند.

گزارش: معصومه علیزاده

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس قرآن انتخابات شهدا بسیج کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس تکرار مکررات کیاسر علی سلیمانی چهل حدیث رضوی مشوق توجه روز جهانی معلولان پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۷۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است

سیدمحمد حسینی روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در پاسخ به پرسش ایرنا در این باره افزود: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی