Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استانها: از جاده قدیم خرم آباد - پلدختر - اندیمشک گرفته تا جاده پلدختر - اسلام آباد و سه راهی زانوگه - پل سیمره - رومشکان هر کدام با توجه به قرارگیری در مسیر ترانزیک نفت به محل تردد تریلرهای نفتکش عراقی و ایرانی تبدیل شده است.

تردد روزانه ۲ هزار تریلر نفتکش در جاده «بابازید» - «سیمره»

‌این در حالیست که روند کند تعریض این محورها و تبدیل آنها به چهارخطه زمینه وقوع حوادث جاده ای را دوچندان کرده است، موضوعی که با افزایش تردد خودروهای سبک و سنگین در شاهراه تزانزیت غرب و جنوب کشور به معضلی حل نشدنی در کوهدشت و پلدختر تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به رغم آغاز شدن عملیات اجرایی پروژه های چهارخطه در این محورها به دلیل کمبود اعتبارات روند تعریض این جاده ها به کندی پیش می رود.

در این میان به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان در حال حاضر به‌صورت مستمر روزانه دو هزار و ۳۰۰ تریلر نفتکش عراقی در محور بابازید به سیمره در تردد می کنند، ترددی که جز زیان و  خسارت برای جاده های لرستان و وقوع تصادفات ناگوار رهاورد دیگری نداشته است.

جاده‌ای که از سال ۶۲ تا کنون تغییری نکرده است

یکی از رانندگان این مسیر در سخنانی با بیان اینکه این جاده چهارخطه نیست و باریک است، اظهار داشت: این جاده جوابگوی تردد این همه ماشین نیست.

وی، گفت: ماشین سنگین های زیادی از استان ها مختلف در این جاده تردد می کنند.

یکی دیگر از رانندگان این مسیر با بیان اینکه این جاده خیلی کم عرض است و دست اندازهای زیادی دارد، تصریح کرد: همچنین تردد زیادی در این جاده صورت می گیرد.

راننده دیگر این جاده در سخنانی با بیان اینکه سال ۶۲ به همراه پدرم در مسیر رانندگی کرده ام، گفت: از آن سال تا کنون این مسیر و جاده هیچ تغییری نکرده است.

هر چه از این جاده بنالیم و بگوییم کم گفته‌ایم

یکی دیگر از رانندگان این مسیر با بیان اینکه هنگام رانندگی از پل سیمره تا پلدختر اطمینان نداریم که سالم می رسیم و از جان خودمان اطمینان نداریم، عنوان کرد: این جاده برای رانندگان تبدیل به یک قتلگاه شده است.

وی، افزود: در این جاده، جوان ها جان خود را از دست می دهند، ماشین ها از بین می روند و رانندگان خسارت می بینند.

یکی دیگر از رانندگان این مسیر، عنوان کرد: هر هفته تصادفات زیادی در این مسیر صورت می گیرد و هر چه از این جاده بنالیم و بگوییم کم گفته ایم.

وقوع تصادفات ناگوار در جاده «بابازید» - «سیمره»

سرهنگ مصطفی دالوند در این رابطه با اشاره به وضعیت محور «بابازید» - «سیمره»، اظهار داشت: این محور با توجه به کوهستانی بودن،  وجود سه گردنه مهم، پیچ و خم ها، کم عرض و دو خطبه بودن، یکی از محورهای مشکل ساز استان است.

وی، گفت: در این محور شاهد تصادفات دسته جمعی و ناگوار هستیم.

برای چهارخطه کردن جاده به ۴۵۰ میلیارد نیاز داریم

وحید کرم الهی معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان نیز در این رابطه با بیان اینکه طول این محور ۱۰۵ کیلومتر است، اظهار داشت: حدود ۱۱ کیلومتر از این مسیر قبلا چهارخطه شده است.

وی، افزود: ۹۴ کیلومتر از مسیر باقی مانده که چهارخطه شود.

معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان، عنوان کرد: برای چهارخطه کردن این ۹۴ کیلومتر، حداقل ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

کد خبر 4787516

منبع: مهر

کلیدواژه: تصادفات رانندگی کوهدشت پلدختر فرماندهی انتظامی لرستان بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی هفته بسیج بسیج ایلام گرگان راهپیمایی قزوین خطبه های نماز جمعه بیرجند مجلس شورای اسلامی شهرکرد مشهد تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۷۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ

ایسنا/گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: به سبب بارش برف صبح امروز رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان به شاهرود استان سمنان با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

عادل مصدقی عصر چهارشنبه پنجم اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: رفت و آمد در محور محدوده گردنه چالچیان به سبب برف و یخبندان فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی افزود: بارش برف از حوالی ۴ صبح امروز آغاز و تا ۶ صبح ادامه یافت. ضخامت برف در شاهکوه و گردنه چالچیان به بیش از ۳۰ سانتیمتر رسید.

مدیرکل راهداری و خدمات جاده‌ای گلستان افزود: ماشین آلات راهداری مشغول برف روبی و نمک پاشی در این مسیر هستند.

مصدقی ادامه داد: بارش برف سبب کاهش دما در این محور شده است و یخ زدگی جاده رفت و آمد در این محور را سخت کرده است.

این مقام مسئول هم چنین از برقراری رفت و آمد در تمام مسیرهای ارتباطی استان خبر داد و گفت: از صبح امروز و همزمان با بارش شدید باران، مسیر سید کلاته در محور اولنگ رامیان، محور زرین گل در علی آباد و محورهای عرب قره حاجی و چشمه لی در مراوه تپه  مسدود شده بود با همت راهداران بازگشایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به اینکه راهداران در حال انجام عملیات راهداری در مسیرها هستند، افزود: در شرایط کنونی به رانندگان توصیه می‌شود از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنند.

این مقام مسئول از رانندگان خواست؛ با احتیاط کامل در جاده‌های گلستان رانندگی کنند و پیش از حرکت از تلفن ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

براساس اعلام هواشناسی گلستان، سامانه ناپایداری که از دیروز فعالیت بارشی خود را دراستان آغاز کرده بود، عصر امروز از گلستان عبور می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می‌شود
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • مسدود شدن محورهای منتهی به شهرستان زیرکوه/جاده قاین لغزنده است
  • محور‌های شهرستان زیرکوه مسدود شد
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ