Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@15:14:50 GMT

پس‌لرزه‌های سخنان جنجالی خانم فرماندار

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۸۰۶۰

پس‌لرزه‌های سخنان جنجالی خانم فرماندار

‍‍‍‍‍‍

لیلا واثقی فرماندار تازه کار شهر قدس فرارو- گفت‌وگوی لیلا واثقی فرماندار شهر قدس (قلعه حسن خان) و اظهارات مهم او پیرامون شلیک نیرو‌های نظامی به سمت معترضان موجی از واکنش‌ها را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است. اظهارات لیلا واثقی روایتی تلخ از نحوه کنترل بحران توسط فرماندار شهر قدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش فرارو، چند روز پس از انکه عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در یک برنامه تلویزیونی، از فرماندار شهر قدس و مدیریت او در صحنه در جریان اعتراضات مردم تمجید کرده بود، روزنامه ایران در گفتگو با او روایتی دسته اول از ماجرا‌های قلعه حسن خان منتشر کرد.
فرماندار شهر قدس گفت که در جریان تظاهرات مردم شهرستان در روز ۲۵ آبان، نیروی انتظامی نمی‌خواست با مردم مقابله کند و نیرو‌های فرمانداری هم آنجا را خالی کرده و رفتند: «.. فقط تعداد کمی از پرسنل مرد فرمانداری مانده بودند... مهاجمان رفتند پمپ بنزین ثارالله را آتش زدند و برگشتند... وقتی رسیدند که تعدادی از نیرو‌های انتظامی داخل فرمانداری که مسئول حفاظت بودند رفته بودند اطراف شهرداری برای محافظت. یک تعداد محدودی اینجا در فرمانداری ماند و وقتی جمعیت را با آن خشم دیدند، از در ورودی فرمانداری عقب‌تر آمدند. معترضان در را شکستند و سینه سپر کردند و گفتند اگر می‌توانید ما را بزنید، چون می‌دانستند نیروی انتظامی دستور شلیک ندارد.»
این روایت را می‌توان صادقانه‌ترین روایت مقامات مسئول از اتفاقات رخ داده در ناآرامی‌های اخیر کشور دانست.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ویدئو سخنان لیلا واثقی واثقی تصریح کرد که خودش به نیروی انتظامی دستور داد به هر کس وارد فرمانداری شد تیراندازی کنند. او اضافه کرد که وقتی معترضان فرمانداری را تصرف کردند، به سپاه پاسداران رفت و با نیرو‌های امنیتی بازگشت.
این بخش از سخنان فرماندار شهر قدس در متن مصاحبه روزنامه ایران درج نشده است و به نوعی سانسور شده است، اما در ویدئو منتشر شده از سوی ایران این سخنان وجود دارد.
سخنان واثقی نشان می‌دهد که بحران در شهر قدس بسیار عمیق بوده است.
واثقی تاکید کرده که از روز اول سپاه بود که کمک کرد: «ولی تعداد نیرو‌های آن‌ها هم زیاد نبود. اینکه شهر قدس یکی از پرتراکم‌ترین شهر‌ها است هم کار را سخت می‌کرد. مثلاً وقتی نیروی انتظامی می‌خواست به مرکز شهر برود با جمعیت دو هزار نفری مواجه می‌شد؛ در حالی که تعداد خودشان نهایتاً ۴۰ نفر بود.»
او در جواب خبرنگار که پرسیده نیرو‌های سازمان یافته در تظاهرات شهرقدس چند نفر بودند گفته است: «نمی‌شود برآورد کرد؛ عزیزان ما در نهاد‌های انتظامی و امنیتی خیلی‌ها را دستگیر کردند. این وظیفه ما نیست که آمار بدهیم. بحث، تعداد نیرو‌های سازمان‌یافته نبود. برخی از آن‌ها سر مردم داد می‌زدند که بی‌غیرت هستید و آن‌ها را تحریک می‌کردند.»   لیلا واثقی فرمانداری تازه کار در دولت روحانی به حساب می آید او مهر ماه امسال پس از چهار ماه سرپرستی فرمانداری شهر قدس حکم فرمانداری گرفت. او به عنوان اولین فرماندار زن استان تهران سوابقی همچون مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی، مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران و همچنین معاونت توسعه و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان شهریار را پس از حضور محسنی بندپی به عنوان استاندار تهران در کارنامه خود دارد.
شهر قدس یا قلعه حسن‌خان در جنوب غربی تهران با جمعیتی مهاجر، از کانون‌های اعتراضات آبان بود. در جریان تظاهرات تقریبا تمامی بانک‌های این شهرستان، شهرداری مرکزی، فرمانداری، دفتر امام جمعه، ساختمان آگاهی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای وابسته به سپاه پاسداران به آتش کشیده شدند.   سخنان مهم واثقی واکنش‌هایی فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت.
انتقادات فراوانی از سخنان فرماندار شهر قدس شده است. بسیاری به خونسردی او در تاکید بر صدور فرمان تیر، اشاره کرده اند. برخی دیگر این سخنان را نشان دهنده نقش دولت روحانی در تیراندازی به معترضان و آشوبگران دانسته اند. تصویری که به شب حمله به فرمانداری شهر قدس نسبت داده شده است فرماندار حق صدور حکم تیر دارد؟! منتقدانی نیز گفته اند که اساسا فرماندار حق صدور حکم تیر را ندارد و باید شورای تامین در این باره تصمیم بگیرد. نعمت احمدی حقوقدان در این مورد گفت: "بنابر قوانین موجود چه در برنامه توسعه، چه حدود اختیارات فرمانداران قانونی فرماندار را مجاز به صدور حکم تیر نمی‌داند."
او تاکید کرد: "اگر شورای تامین تشکیل بشود که فرماندار یک عضو از آن شورا محسوب میشود می‌توانند به این تصمیم در شرایط خاص برسند، ولی تصمیم باید در شورا گرفته شود. در صورت رسیدن به این تصمیم و وجود مجوز استفاد از سلاح، باید قانون بکارگیری از سلاح هم کاملا رعایت شود."
این وکیل دادگستری در خصوص اینکه آیا صدورحکم تیر از سوی فرماندار میتواند از مصادیق حفاظت از خود و فرمانداری باشد و در این شرایط امکان دستور حکم تیر از سوی فرماندار وجود دارد یا خیر اینگونه گفت: «ایشان می‌تواند در شرایطی که امنیت شخصی وی در خطر است تنها از خود در برابر معترضان دفاع کند، ولی نمی‌تواند در مجموعه‌ای که سلسه مراتب اداری دارد دستور تیراندازی بدهد. شخصا و به تنهایی و بدون هماهنگی با شورای تامین نمی‌توانست به صدور این دستور برسد. ایشان دستور حمله داده است از خود یا ساختمان فرمانداری دفاع نکرده است.»
به عقیده احمدی اقدام فرماندار شهر قدس ناشی از " نبود فکر دموکراسی در دیدگاه فرماندار است."
در حالیکه بسیاری از حقودانان می‌گویند فرماندار حق صدور حکم تیر را ندارد، اما سایت رکنا به نقل از یک منبع آگاه در وزارت کشور در این باره نوشت: "تحت شرایطی فرماندار اجازه صدور حکم تیر دارد."
این منبع آگاه در مورد اینکه در چه شرایطی مجاز به صدور حکم تیر است با بیان اینکه در زمانی که مبحث حفاظت از فرمانداری مطرح باشد می‌تواند طبق قوانینی حکم تیر صادر کند چنین ادامه داد: "مقرراتی وجود دارد که طی آن فرماندار مجاز می‌شود که حتی تا حکم تیر برای حفاظت از فرمانداری پیش برود."
او با تاکید بر اینکه، آزادی بیان برای رسانه‌ها وجود داد، ولی در این شرایط بهتر است مسئولانه‌تر عمل کنند و با ادامه پرداختن به این مبحث ذهن مردم را جریحه دار نکنند افزود: "در متن منتشر شده از این مصاحبه در روزنامه ایران اصلا به این بخش یعنی دستور حکم تیر فرماندار شهر قدس پرداخته نشده است و تنها چند ساعت بعد از انتشار در روزنامه این فیلم در فضای مجازی پخش شد و عکس العمل‌های جامعه را نیز در برداشت." لیلا واثقی مهر ماه به عنوان فرماندار شهر قدس منصوب شد چند سوال مهم در این بین کامبیز نوروزی حقوقدان و روزنامه نگار نیز به سخنان لیلا واثقی واکنش نشان داده است. نوروزی اظهارات فرماندار شهر قدس را "صادقانه"، اما دارای "تبختر" و "خوی خشونت" توصیف کرده است. این حقوقدان در یادداشتی نوشته که " این اولین موردی است که بطور مشخص معلوم می‌شود دستور تیر توسط چه کسی صادر شده است."   به عقیده کامبیز نوروزی درباره سخنان واثقی "باید تحقیق و بررسی کامل به عمل آید." 
این حقوقدان در ادامه سوالاتی درباره سخنان فرماندار شهر قدس مطرح کرده است، "آیا شرایط برای دستور تیر فراهم بوده است؟ آیا نیروی انتظامی مستقر در محل مجاز به تبعیت از دستور او بودند. نتیجۀ دستور تیر چه بوده؟ آیا کسی با این دستور مجروح یا کشته شده است؟ مقررات انتظامی در این موارد چه می‌گوید؟ آیا بدون دستور تیر امکان حراست از ساختمان فرمانداری نبود؟"


نوروزی در ادامه با اشاره به این گفته فرماندار که "مأموران حفاظت فرمانداری برای حفاظت از شهرداری رفته بودند"، نوشت: «مضمون این حرف خانم واثقی می‌تواند این باشد که اگر آن‌ها در محل فرمانداری می‌بودند احتمالاً قادر به مهار مهاجمین می‌شدند. به عبارت دیگر اگر در مواجهه با مهاجمین به شکل حرفه‌ای و اصولی با نیروی کافی رفتار می‌شد، نیازی به شلیک گلوله نبود. آیا گزارشی که او می‌دهد درست است؟ در اینصورت چرا برای تدارک دفاع از ساختمان فرمانداری نیروی کافی گسیل نشد. شاید با حضور مأمور محافظتی کافی، کار بدون شلیک یا دستور تیر فیصله می‌یافت. به این ترتیب غیر از خانم واثقی از کسان دیگری هم باید تحقیق شود که در آن محل مسئولیت انتظامی داشتند.»

فرماندار به خاطر "خنگی" برکنار شود! در عین حال عده‌ای معتقدند فرماندار شهر قدس به خاطر سوء مدیریت و اقدام غیرقانونی باید به سرعت برکنار و محاکمه شود.   اما در این بین یک دیدگاه جالب توجه دیگری نیز مطرح شده است. احسان مازندرانی روزنامه نگار اعتدالگرا در توئیتی نوشته است: " معتقدم فرماندار شهر قدس را نه به‌خاطر دستوری که ادعا می‌کند صادر کرده بلکه برای EQ حداقلی و عدم صلاحیت مدیریتی باید برکنار کرد. کسی که نمی‌داند در مقابل دوربین چه بگوید حتی اگر آنچه کرده در فهرست وظایفش باشد فاقد هوش هیجانی کافی است. رییس شورای تامین نباید خنگ باشد!"
این توئیت جنجالی مازنداران بازتاب زیادی داشته و بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی به او تاخته اند.   ۴۰میلیون ایرانی گزارش اعتباری دارند برای دریافت گزارش اعتباری خود کلیک کنید 28 پسندیدم تفریحگاه شگفت‌آور عروس؛ نقشه جاسوسان موساد برای پوشش "فاطما گل"، "قسم" و "قرن باشکوه" چگونه جهانی شدند؟ زندگی باورنکردنی دختر کرمانی که با ایدز متولد شد برچسب ها: سیاست شهر قدس لیلا واثقی فرماندار شهر قدس اعتراضات آبان بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی خبرنامه گزارش خطا این خبر را به اشتراک بگذارید تازه ترین نظرات ناشناس ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 0 4 پاسخ این صداقت ات منو کشته ناشناس ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 2 0 پاسخ به نظرمن ادمهای قمه بدست چاقو بدست وقاتل ودزد را اگر اعدام هم نمی کنند باید یا حبس ابد می کردند یا انهارا به زادگاهای خودشان تبعید می کردند در طول این چهل سال چون انها وقتی زندان می روند وازاد می شوند بعد از حبسهای کوتاه جسورتر می شوند ونوچه هم پرورش می دهند ادم با وجدان وباشرف حاضر نیست یک خطبه مال مردم بیندازد امیرعلی ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 23 1 پاسخ بنظرمن خیلی کار خوبی کرده اگه فرماندار اینکار نمیکرد اغتشاشگران با تیر اون مامورهای نیرانتظامی رو میزدند مثل شهید ابراهیمی که یا دستان خالی نامردا ۱۰ نفری دورش کردند بچه اش بی بایا کردند اینطوری خوب من فکرمیکنم خدا در قرانم فرموده که وقتی رو در رو مقابل دشمنت قرار میگری اگه تو نزنی اون تورو میزنه پس چرا باید به دشمن امان داد که اون مارا بزنه...بنظرمن نه اینکه این فرماندار باید محاکمه بشه بلکه باید ازش تقدیر هم بکنند.الان اغتشاشگران این همه یه ملت ضرر مالی زدند حالا چقدر به دولت ضرر زدن بماند من چه گناهی کردم که مغازه منو به آتش کشیدند وتمام وسایل فروشگاه منو به غارت بردند حالا اون آقای خبرنگاری که از این فرماندار شهر قدوس انتقاد میکنه ومیگه باید محاکمه بشه خب بیاد اموال منو که شصت سال روز شب کار کردم جون کندم به غارت بردند وفروشگاه منو به آتش کشیدند بیاد خسارت منو بده بعد بره فرماندار محاکمه کنه الان چند روز از اغتشاش میگذره من بیکارم هرجا میرم میگم کمک کنید به کاسبی خودم راه بندازم کسی اصن جواب مارا نمیده خب من و امثال من باید چکار کنیم که هم خونه شون سوخته هم مغازه شون فقط بجرم اینکه همسایه بانک بودیم. ناشناس ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ زیبا و کامل گفتید،.. تشکر ناشناس ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 14 4 پاسخ حقوق دان محترم ؛؛ فرماندار علاوه بر عضویت شورای تامین ریاست برشوری رادارد ووظیفه قانونی شوری تصمیم گیریها خاص درمواردخاص هست ودر موارد عام حق دفاع مشروع برای هرشخصی قابل تصوراست حتی درقتل ودرزمانی شورش واغتشاش علیه امنیت بطریق اولی قابلیت اجرا خواهد داشت
دومآ ناشناس ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 35 3 پاسخ دمش گرم.از صدتا مرد مردتره.و دم سپاه گرم تر که بازم اگه نبود کشور نبود. دوست ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ دقیقا همین طوره نظرات بیشتر را بخوانید ارسال نظر از میان خبرها قیمت روز خودرو سه شنبه ۱۲ آذر؛ ۲۰۶ از مرز ۱۱۰ میلیون هم گذشت! علت کاهش آپارتمان‌های «رهن کامل» در بازار اجاره (تصاویر) فتح ششمین توپ طلا توسط مسی قیمت روز خودرو دوشنبه ۱۱ آذر؛ آرامش نسبی در بازار خودرو شوک یک قهقهه سکه به مسیر افزایشی بازگشت/ الگوی رشد قیمت دلار عکسی دیگر از مهناز افشار در برنامه استعدادیابی در کنار ابی و آرش تحلیل احسان شریعتی از پیش و پس اعتراضات آبان (تصاویر) مورد عجیب عروس ایرلندی داعش! (تصاویر) نوزادی که با ماسک بتمن متولد شده! مجله خواندنی ها بهترین نان‌های دنیا و تاریخچه آن‌ها چرا مردان زیر ۴۰ سال بیشتر از قبل دچار حمله قلبی می‌شوند؟ چرا یک عدد موز در روز ضروری است؟ ویدئو/ وقتی که کفتار‌ها زنده زنده کرگدن را می خورند چرا من چاقم؟ به خاطر تنبلی یا حماقت؟ علم پاسخ می‌دهد! کدام غذاها شما را قدبلندتر می‌کند؟ ارسال نظرات نام: ایمیل: * نظر: پر بحث ترین ۱ پس‌لرزه‌های سخنان جنجالی خانم فرماندار (۹۰ نظر) ۲ (تصاویر) عکس‌های عکاس فرانسوی از جوانان ایرانی (۷۲ نظر) ۳ ثبت نام نامزدهای انتخابات؛ غیبت اصلاح‌طلبان، اشتیاق اصولگرایان و نامزدی یک ژن خوب (۶۹ نظر) ۴ پرتاب کودک به سطل زباله؛ شوک یک قهقهه (۴۸ نظر) ۵ تجاوز فوتبالیست معروف و دوستش به دختر دبیرستانی (۲۵ نظر) ۶ تحلیل احسان شریعتی از پیش و پس اعتراضات آبان (۱۵ نظر) ۷ (ویدئو) خانم فرماندار: من دستور تیراندازی به افراد را داده بودم (۱۵ نظر) ۸ چه کسانی برای تصاحب کرسی علی لاریجانی خیز برداشته‌اند؟! (۱۴ نظر) ۹ زمان احمدی‌نژاد، زمان روحانی؛ دو واکنش آیت‌الله جنتی به گرانی بنزین (۱۴ نظر) ۱۰ مطهری: چرا هرکسی را مسالمت‌آمیز تجمع می‌کند بازداشت می‌کنیم؟ (۱۴ نظر) نظرات بینندگان در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۹۴ غیر قابل انتشار: ۶۱ حمزه ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 8 140 پاسخ آفرین خودتو آماده کن برای پست های بالاتر ... ناشناس ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ به همین خیال باش بماند ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 90 45 پاسخ همین میشه دیگه وقتی بجای آشپزی وبچه داری وشوهرداری وخانه داری میذارن پشت میزیه زن رو! آخه اون زن چه میدونه حکم تیراندازی ومسئولیت این حکم رو؟ مرتضي ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ شما دنبال سلسله مراتبي باش كه اجازه مصاحبه در اين خصوص را به ايشان داده‌اند.... علی ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ اتفاقا خوب میدونه ناشناس ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ پ چطور تو ممالک مترقه جهان، خانم هایی می بینیم که در صدر امور خارجه و داخله و حتی وزارت دفاع هستند؟ ناشناس ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ حالا بقیه از کارآمدی این خاانم گلایه کنن یه چیزی، اما از همین حد افاضاتی که که کردی باید گفت که بالای سر آدمی با درک و شعور تو، یکی با هوش و فهم و کمالات همین خانم رو باید بذارن. ناشناس ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 121 34 پاسخ ممکن است در نظر عامه مردم این سخنان جذاب نباشد اما در واقع کاملا بجاست. اگر جلوی جماعت تخریبگر و متجاوز گرفته نشود کم کم تمام شهر را ویران خواهند کرد. اما در میان پوپولیزم فاجعه باری که مسولین دولت روحانی پیش گرفته و یکی به نعل و یکی به میخ می‌زنند و چرندیات اصولگرایان که می گویند عده ای از مریخ آمده بودند و شورش کردند، شجاعت این زن که مردم را احمق حساب نمی کند و واقعیت را می گوید ستودنی است. ناشناس ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ بجز شلیک و کشتن راه دیگه ای به ذهنت نمی رسه، گرامی؟ ناشناس ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 100 33 پاسخ مملکت که عنان قدرتش دست یک مشت خانم بیفته عاقبت بخیر نخواهد شد! ناشناس ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ کاملا موافقم:) ناشناس ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ مقایسه کن با خانم مرکل آلمان ناشناس ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 7 107 پاسخ من شخصا از مشارکت زنان در همه عرصه های اجتماعی و مدیریت خوشحال می شوم اما انتصاب بسیاری از مدیران خانم در دولت روحانی فقط جنبه تبلیغاتی دارد و نه بر حسب کاردانی و لیاقت که به این وسیله در جامعه خود را دولت طرفدار حقوق و مشارکت زنان در امور جامعه قلمداد کند تا در انتخابات بعدی رای زنان را به سود جناح خود کسب کند ناشناس ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ کار جوهر وجوده مرده نه زن!تا روزی که حتی یک عدد مرد بیکار داشته باشیم نوبت به اشتغال زنان نمیرسه ناشناس ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ناشناس 11:03، براتون متاسفم چه افکار عصر حجری داری شما ، خودتو اصلاح کن ، بایستی اصل بر شایسته سالاری باشه جدای از جنسیت . علیرضا100 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 21 126 پاسخ این خانم باید از طرف استاندار عزل شود و فوری محاکمه شود. ناشناس ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ انتظار دارید اجازه می‌داد فرمانداری رو مثل فروشگاهها به آتیش بکشن و غارت کنن؟!
من از کار ایشون خوشم اومد. آقا اعتراض داری همون بیرون فرمانداری تجمع کن برای چی از در بالا میری؟ ناشناس ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ناشناس 10:45 میشه بفرمایید تو فرمانداری چه چیز با ارزشی وجود داره که بخاطرش باید حتی آدم خلافکار کشته بشه ؟ ناشناس ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ فرمانداری مظهر قدرت و قانون در یک شهرستانه و کار این فرماندار صادق شجاعانه و قابل تقدیره
با تسخیر فرمانداری توسط اوباش توی یک منطقه سنگی روی سنگ بند نخواهد بود وحید ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ به همون دلیلی که تا هرچی میشه از دیوار هر سفارتی که دلشون میرن بالا ناشناس ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ تیراندازی توسط نیروهای انتظامی سلسله مراتبی دارد که خانم فرماندار رعایت نکرده و مستقیم به سراغ شلیک مستقیم رفته و باید محاکمه شود. ناشناس ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 6 95 پاسخ کاری به درستی یا نادرستی دستور به شلیک این خانم ندارم ولی خیلی جالبه وزارت کشور سریع دست به کار شده و از خودش یه قانون درست کرده برای توجیه کار این بنده خدا ناشناس ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 4 111 پاسخ فکر میکنم به خاطر تعریف وتمجید وزیر کشور جوگیر شده احسان ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 156 24 پاسخ یک مشت لات وحشی داشتند فرمانداری رو می گرفتند اون وقت شما توقع دارید با گل و شیرینی ازشون پذیرایی کنند؟؟؟؟ به خدا تو همون کشورهای به قول شما دموکراتیک کسی بخواد ازین غلط های اضافی بکنه تسمه از گرده اش می کشند. واقعیت هارو به مردم بگید اتفاقات اخیر صرفا وحشی گری بود نه اعتراض ناشناس ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ احسنت ناشناس ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ کی باعث اینکارها؟ شده بغیر از افرادی امثال شماها؟جنابعالی لابد دستمزد خوبی میگیری حسین ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ تو کشورهای دموکراتیک جان شهروندانشون از تسخیر یک فرمانداری مهم تره.
چرا دروغ میگی؟ علی ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ اگر یه مقدار شعور داشتی وضع مملکت ما این نبود گشنه نیستی که دهنت رو باز میکنی به یه سری آدم گشنه فقیر میگی لات وحشی ناشناس ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ واقعا براتون متاسفم ناشناس ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ خوب حال میگرفتن چطور میشد امیرعباس ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ متاسفم برات ای دل ساده که همسایه و هموطنت این اجنبی هاشدن و از شکم گرسنه تو و فرزندانت بیخبرند،، شب ها آسوده بخواب هموطن که ما بس که گول خوردیم سیر سیریم،، آسوده بخواب محمد ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ لات وحشی؟
شلیک به افراد غیر مسلح آنهم با تیر جنگی، حتی در میدان جنگ نیز جرم محسوب می شود! رضا ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 46 32 پاسخ بخاطر صداقت و معصومیت این فرماندار مهربان او را جانشین رئیس جمهوری باید کرد. صالح ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 5 66 پاسخ بنظره من مسوولین رده بالاتر خیلی مشکل سازتر هستن تا این خانم مثلا فرماندار... چون این خانم فرمانبردار اوناست... بالایی خراب کاری کرده حالا شما از اینی که اون بالایی انتخاب کرده چه انتظاری دارین؟ ناشناس ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 8 61 پاسخ من با نظر آقای مازندرانی موافقم،این خانم باید به علت عدم تعادل روانی و عدم صلاحیت برکنار و به علت دستور تیر اندازی به مردم بی گناه بازداشت و محاکمه گردد نیکان ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 2 42 پاسخ آیا شرایط برای دستور تیر فراهم بوده است؟ آیا نیروی انتظامی مستقر در محل مجاز به تبعیت از دستور او بودند. نتیجۀ دستور تیر چه بوده؟ آیا کسی با این دستور مجروح یا کشته شده است؟ مقررات انتظامی در این موارد چه می‌گوید؟ آیا بدون دستور تیر امکان حراست از ساختمان فرمانداری نبود

بنظر من اینها سوالهای مهمی هستند خصوصا سوال اخر که ممکن است خیلی از افراد به ان توجه نکرده باشند . نیکان ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 2 37 پاسخ چرا برای تدارک دفاع از ساختمان فرمانداری ، نیروی کافی گسیل نشد. شاید با حضور مأمور محافظتی کافی، کار بدون شلیک یا دستور تیر فیصله می‌یافت. به این ترتیب غیر از خانم واثقی از کسان دیگری هم باید تحقیق شود که در آن محل مسئولیت انتظامی داشتند.» نیکان ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 3 65 پاسخ "کسی که نمی‌داند در مقابل دوربین چه بگوید "

با این حرف مشخص است که اقای مازندرانی انتظار داشته است خانم فرماندار ، خیلی چیزها را به رسانه ها نگوید تا عملکردها قابل نقد نباشد . خانی ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ آدم خنگ شرف دارد بر دروغ گویان ناشناس ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 2 55 پاسخ یک بخشدار زن هم در همان حوالی داریم که هر را از بر تشخیص نمیدهد و بدون کمترین سابقه اجرایی یک شبه بخشدارش کردند ناشناس ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 2 52 پاسخ با آن دستور آیا توانستید ساختمان فرمانداری را مصون بدارید ؟ ناشناس ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 26 4 پاسخ با دست فرمون این نوشته ، اسلحه پلیس رو باید بدن اوباش تا اونا تیراندازی کنن کما اینکه بسیاری از کشته ها نتیجه تیراندازی اراذل بوده
توی ینگه دنیا و کشور ملکه آدم معمولی متوجه اخطار پلیس نمیشه با اسلحه پلیس لت و پار میشه اونوقت اوباش میخوان فرمانداری رو که نماد حکومت یک سهرستانه تصرف کنن حضرات نسخه میپیچن اونا رو ناز کنید !!!
یعنی هر اتفاقی بیفته یه عده ساز مخالفن ناشناس ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 13 43 پاسخ عدم مدیریت موج میزنه
اخه این خانم رو چه به فرماندار بودن
هیشکی سرجاش نیس ولی من از جام راضیم adam ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 15 19 پاسخ الحق که مرد نیستی! ناشناس ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 12 53 پاسخ از سر ذوق زدگی ناشی از تعریف و تمجید وزیر کشور و بهبه و چهچه زدن مدیران بالایی این مصاحبه رو ترتیب داده به امید بازتاب مثبت و ترقی شغلی ولی نمی دونسته که این شاید آخرین مصاحبه اش در طول مدت مدیریتش باشه s ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ قشنگ حالیش نیست چطور خودشو بدبخت کرده محسن ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 74 17 پاسخ خوب كاري كرده
من نميدونم اين همه هجمه بابت چيه؟
اگه ميومدن كارمنداي فرمانداري و ميكشتند خوب بود؟؟
منم جاي ايشان بودم همين كار و ميكردم
اغتشاشگر جاي مماشات نداره، از ريشه بايد حذفش كرد ناشناس ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 57 21 پاسخ جای زن در مراکز اصلی حکومت نیست.نتیجش میشه این فجایع یک شهروند ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ اینکه این خانم کار درستی کرده یا نه باید کارشناسان مربوطه نظر بدن . ولی فاجعه دیگه انتهای متن هست که یک روزنامه نگار EQ را به معنی دروغ گویی میداند و تصور میکند یک آدم با هوش هیجانی بالا براحتی باید عملکرد خودش را انکار کند . همانکاری که اکثر مسئولین پس از افزایش قیمت بنزین کردند . بنده به آقای مازندرانی توصیه میکنم در زمینه هوش هیجانی بیشتر مطالعه کند . هوش هیجانی به معنی عدم صداقت نیست . ناشناس ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ زن داریم تا زن!! محمد ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ به زن یا مرد بودن ایشان ربطی ندارد!
مگر در جاهای دیگری که بسیاری کشته شده اند، تصمیم گیری با بانوان بوده است؟!
اتفاقا که این خانم در این مورد مثل بسیاری از آقایانی که سرکار هستند تصمیم گرفته است. ناشناس ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 5 30 پاسخ اینم از یه دست گل دیگه از باغ حسن کلید و رفقا ... از روشنفکری و اصلاح همینو یاد دارن که برای عوام فریبی و دفاع از حقوق زنان بادی به قبقبه بندازن و بگن ما فرماندار زن منصوب کردیم.... هووووک ناشناس ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ وزیر کشور یک چهره کاملا اصولگراست. سوء استفاده نکنید. محمد ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ اصولگرا و اصلاح طلب و میانه رو همه و همه دیگر از چشم مردم افتاده اند.
آقایان باید بروند برای خود فکری بکنند ناشناس ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 1 47 پاسخ فقط جهت اطلاع مردم عزیز کشورمون:

شهر قدس با اینکه حاشیه پایتخت است ولی یکی از محروم ترین شهرهای کشور از نظر اقتصادی است. به جرات می گویم بیش از 70 درصد جمعیت شریف این شهر زیر زیر خط فقر زندگی می کنند. ناشناس ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 9 38 پاسخ جالبه که یک نفر هم که عملکرد خودشو صادقانه گفته ، میشه خنگ! پس وقتی روحانی میگه من خبر نداشتم وصبح فهمیدم از هوش سرشارشه . ناشناس ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 2 33 پاسخ این مصاحبه در استیضاح وزیر کشور حتما کار دست آقای وزیر خواهد داد ناشناس ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ هیچ کس هیچ غلطی نمیتونه بکنه سلام ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 16 24 پاسخ کاش همه به قدر این خانم مسئولیت پذیر و صادق می بودن اگر ما در تاریخمون این خصلت رو بیشتر میداشتیم مطمئنا فجایع مختلف اینچنچنینی رو شاهد نمی بودیم.
شفافیت یکی از راههای شروع درمان بیماریهای سیاسی اجتماعی و اقتصادی ماست ناشناس ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 6 21 پاسخ تا اونجایی که این حقوق دان در مورد قانون حرف زد را میشه فهمید اما اونجا که به دموکراسی ربطش داد چرت گفت ناشناس ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 12 34 پاسخ يعني به نظر آقاي مازندراني اگر اين خانم صدور دستور تير را لابه‌لاي حرفهايش پنهان مي‌كرد، هوش و ذكاوتش زير سؤال نمي‌رفت و مسئوليتي خاصي بابت اقدامات كشنده‌اش متوجه ايشان نمي‌بود.... فرزاد ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 70 19 پاسخ یعنی چی؟باید میشست میومدن فرمانداری رو میگرفتن اتیش میزدن خانوم فرماندارم ازشون با گل و شیرینی استقبال میکرد؟اونایی که انتقاد میکنن و میگن باید محاکمه بشه خودشونو بزاران جاش،اگه به خونه و ناموسشون حمله بشه ایا میشینن نگا میکنن یا نه از خودشون دفاع میکنن ولو اگه سلاح گرم یا سرد داشته باشن؟دوستان عزیزی هم که میگن جای زن تو خونس نه اداره و نه حکمرانی باید تو همین طرز فکرشون ذره ذره آب بشن و ادعای تمدن 2500 یا 7000 ساله نکنن. شهروند ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 11 77 پاسخ جان شهروندان مهمتر از چند تا تیر تخته فرمانداری است.در ضمن اشرار نیستند افراد گرسنه هستند حامد ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ اگه یه گرسنه بیاد به سمت خونت و بخواد وارد خونت بشه عکس العمل شما به صورت طبیعی چیه؟
تیر تخته خونت ارزشش قطعا کمتر از جون اون آدمه امیر ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 34 18 پاسخ بابا بی خیال خودتون و ناراحت نکنید روشنفکرای عزیز احسان ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ببینم اگه بچه تورم میکشتن اینجوری تیکه می نداختی به روشنفکرا ناشناس ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 0 2 پاسخ یعنی ایشون باید برکنار بشه چون مثل بقیه مسئولین دورغ نگفته؟؟؟
دروغ گویی نشانه هوش بالاست ؟؟؟ ناشناس ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 3 1 پاسخ درهیچ کجای دنیا ازاشوبگرها با نقل وشیرنی استقبال نمیکنند
وافعا خانم فرماندار کار درستی کرده و باید گفت دست مریزاد ناشناس ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 0 0 پاسخ من واقعا روزنامه نگاری که میگه ایشان باید دورغ میگفته یا کتمان میکرده را نمی فهمم ناشناس ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 1 7 پاسخ فرماندار بی لیاقت باید محاکمه شود ناشناس ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 0 4 پاسخ ما ملت مجبور و محکومیم که باور و قبول کنیم که در این مملکت این خانم و امثال او بخاطر شایستگی و تخصص به این مناصب گمارده شده اند ناشناس ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 5 24 پاسخ احساسات خانمها همه جا گل میکنه.چه راحت میگه من دستور تیر دادم .همینطور راحت وبی دغدغه.پس کشته ها وخانواده بدبخت اونا چی؟ s ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ اشتباهی منفی دادم ن.........ف ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 4 10 پاسخ اینا به کنار ..........بسته حمایتی یا یارانه معیشتی مون چی شد ؟؟؟؟؟ ناشناس ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 3 19 پاسخ کاش از صدر تا ذیل مسئولین ما مثل ایشان راستگو بودند نه اظهار بی اطلاعی بکنند از زمان افزایش قیمت یا اظهار بی اطلاعی از کارشناسی بودن یا نبودن افزایش قیمت آن ؟ ناشناس ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 0 0 پاسخ بااین تفاسیرجامعه به سمت هرج ومرج ونابودی کشیده شده ومیشه بلاخره مردم ناراضی هستن گرسنه هستن این خانم فرماندارگرسنگی کشیده نه پس شکم گرسنه بیکاری فساد همه این مشکلات راداره خالی میکرد میرفت اینها که استانداری شیرازرابه اتش کشیدن وخیلی نهادهای دولتی رااول نباید میشد اینکارها ولی گرسنگی فقرحالیش نیست اگه قرارباشه هرفرمانداری حکم تیربده استانداربده بخشداربده سنگ روسنگ بنانمیشه مملکت شوراتامین داره همه چیزداره ناشناس ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 0 0 پاسخ متاسفانه در اکثر سازمان ها و نهادهای دولتی به دلیل فشاری که برای بکارگیری بانوان در سطوح مدیریتی مختلف وجود دارد، بعضا شاهد این هستیم برای حفظ ظاهر هم که شده برخی خانم ها در پستهای مدیریتی بکار گماشته شده اند که فاقد صلاحیت کافی در آن حوزه می باشند و نتیچه آن می شود که ملاحظه می فرمائید . ناشناس ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 5 3 پاسخ دمش گرم .از خیلی از مردها شجاع تره ،وقتی مثل داعش دارن بهت حمله میکنن بهترین کار استفاده از سلاح گرم و تیراندازی مستقیم به اغتشاش گرهاست احمد ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 1 1 پاسخ سلام اخه چجوری این خانم شده فرماندار؟ نکنه مثل بانکهایی هستند که خانمی با داشتن ۱۰سال سابقه میشه رییس بانک اون شهر. ولی یک آقایی با هوش و ذکاوت بالا و سابقه کار بالا حتی مدیر یکی از شعبات هم نمیشود. والله نمیدونیم چی بگیم. شاید فکر و هوشش زیاد بازه و گسترده تصمیم میگیره که اجازه دستور تیراندازی داره. پس فرماندهان نظامی ما باید کاسه کوزه هاشونو جمع کنند. چون اون خانوم دوره عالی جنگ و دافوس را طی کرده و خیلی استراتژی بحران حالیشه. عجب روزگاری شده. زن که کارش چیز دیگه هست بیاد جای مرد را بگیره. ناشناس ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 1 1 پاسخ به این خانم و کاری که کرده ، کار ندارم . خودش می دونه و خدای خودش. اما در این میان یک نکته توجهم رو جلب کرد. در نظرات کاربران فرارو که به هر حال خیلی هاشون روشنفکر و امروزی اند زن ستیزی و تفکرات قرون وسطایی موج می زند. این از ماست ، از توده و عامه ی مردم چه انتظاری می شه داشت. ما چطور می خواهیم سرنوشت خودمون رو بدهیم به دست همین توده و عامه ،وقتی هنوز اندر خم یک کوچه ایم ! دموکراسی برای ما خیلی زود است. این یک واقعیت تلخ است متاسفانه اما هست و نمی شه انکارش کرد! ناشناس ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 1 7 پاسخ اکثر مسئولان دچار بیماری خطرناک خود بزرگ بینی هستند و برای مردم جز در سر صندوق حق و ارزشی قائل نیستند این خانم تازه کار و نابلد باسادگی بیان کرده و الا فرقی با بقیه ندارد ناشناس ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 0 0 پاسخ دادن حکم تیر اختیاری بالا و مسئولیتی بالاتر دارد. در چنین مواقعی که یک ساختمان دولتی مورد هجوم مردم تابع همان دولت قرار می گیرد تصمیم گیری سخت است . البته فرماندار نباید حکم تیر بدهد. حکم تیر پیشتر باید در شورای تامین استان به افرادی تفویض شود که معمولا مقام قضائی و یا نظامی هستند. با اینحال هم نباید ابتدا به ساکن حکم تیر صادر شود ابتدا شلیک هوائی می شود که هشدار دهنده است و معمولا مردم را متفرق می کند و دیگر نیازی به شلیک به قصد کشت نیست. پرتاب گاز اشک آور هم می تواند انجام شود . اما تمام سعی مامورین و فرماندهان بر حفظ جان مردم است. حتی اگر بنا بر شلیک گلوله جنگی باشد اکیدا از کمر به پائین شلیک می شود که قطعا باعث توقف هجوم مهاجمان می شود. شلیک مستقیم گلوله جنگی در اعتراضات خیابانی میان ماموران امنیتی و مردم تابع همان دولت اصلا نباید انجام شود. تفاوت برخورد با معترضین و حتی شورشیان با برخوردی که با دشمن خارجی می شود همین است. دشمن خارجی را به قصد کشت می زنند. اما مردم دشمن نیستند حتی اگر به قول آقایان افراد سوء استفاده کننده در میان آنان باشند. در برخورد با مردم هدف پراکنده کردن مردم است نه قتل انان . مردم در نهایت با شلیک از کمر به پائین متفرق می شوند. ایرانیم ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 7 3 پاسخ باسلام‌مملکت‌را‌به‌اتش‌بکشند‌وهیچکس
به‌انها‌چیزی‌نگوید‌ما‌هم‌ناراحتیم‌از‌شما
بیشتر‌چرا‌بنزین‌یک‌دفعه‌اینقدر‌گران‌شد
ولی‌این‌دلیل‌نشدهرچه‌دشمن‌خارجی‌و
داخلی‌مملکت‌را‌ویرانه‌کنند‌ویک‌سری
جوان‌خام‌نیز‌جلو‌بیفتند‌من‌هم‌ناراحتم
ولی‌مملکت‌قانون‌دارد‌وهرکه‌به‌خون‌شهدا
خیانت‌کند‌باید‌با‌او‌برخورد‌کرد‌ ناشناس ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 1 6 پاسخ مسئولین که مدام می گویند معلوم نیست کی به مردم شلیک کرده و افراد ناشناسی بوده اند، تحویل بگیرند. معلوم شد چه کسانی دستور تیر داده اند. امثال این خانم و سایر مسئولین. از ترس این که میز ریاست شون خراب بشه، گفتن هر کی اومد تو بزنیدش. خانم نامحترم فکر نکردی این کسی که معترض است فرزند کسی، پدر بچه ای یا همسر کسی است؟ واقعا که به خاطر پست و مقام بعضی افراد دست به چه کارهایی که می زنند. اشکالی نداره شما خودتون را خوب معرفی کردید بالاخره روز حسابی هست و کاش اون روز هم صحبت های شما را بشنویم. آه مادران و همسران و کودکان داغدار این کشته شدگان دامن امثال شما را خواهد گرفت. دیر نیست آن روز ناشناس ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 0 12 پاسخ مهم تر از این سخنان
باید مشخص بشه چند نفر با دستور تیر این فرماندار کشته شده اند
در صورت قتل باید ایشون و عاملین تیراندازی محاکمه و مجازات بشن ناشناس ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 3 16 پاسخ ایشان اعتراف میکنه دستور شلیک داده بعد دنیا به همین استناد میکنه و در ضمن ایشان هر جایی مسافرت برود دستگیر خواهد شد سعادت حسینی ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ 5 5 پاسخ سلام قانون باید ضعف های این چنینی نداشته باشه! در هرصورت اگر دستور بده و نده زیر سوالش می برند. تا جایی مقدور است مردم را آرام کنند. عناوین برگزیده کمال اطهاری به نوع خطاب‌قراردادن معترضان حادثه اخیر از سوی مسئولان خرده می‌گیرد اعتراضات از «تله فضایی فقر» بیرون زد گفتگو با احسان شریعتی تحلیل احسان شریعتی از پیش و پس اعتراضات آبان بررسی و واکاوی برنامه انتخاباتی احتمالی محمود احمدی‌نژاد صادق زیباکلام: احمدی‌نژاد می‌آید ستاره پیشین فوتبال کشورمان به کانادا می رود داستان یک شایعه قوی درباره علی کریمی استعفای عادل عبدالمهدی؛ قدرت‌نمایی مرجعیت دینی در میانه آشوب سیاسی از میان خبرها قیمت روز خودرو سه شنبه ۱۲ آذر؛ ۲۰۶ از مرز ۱۱۰ میلیون هم گذشت! علت کاهش آپارتمان‌های «رهن کامل» در بازار اجاره (تصاویر) فتح ششمین توپ طلا توسط مسی قیمت روز خودرو دوشنبه ۱۱ آذر؛ آرامش نسبی در بازار خودرو شوک یک قهقهه سکه به مسیر افزایشی بازگشت/ الگوی رشد قیمت دلار عکسی دیگر از مهناز افشار در برنامه استعدادیابی در کنار ابی و آرش تحلیل احسان شریعتی از پیش و پس اعتراضات آبان (تصاویر) مورد عجیب عروس ایرلندی داعش! (تصاویر) نوزادی که با ماسک بتمن متولد شده! از دست ندهید... چرا مردان مانند زنان دوستان زیادی ندارند؟ راههای مبارزه با نفخ! راهی برای کاهش وسوسه سیگار چگونه کار‌های خانه، مغز را جوان نگه می‌دارد؟! چگونه خوشبختی را جذب کنیم؟ بررسی یک ادعای بحث‌برانگیز درباره گوشت قرمز ۵ راه کاهش التهاب روده و سلامت آن آیا اعتیاد به روابط جنسی واقعا بیماری است؟ علائم هشدار دهنده سرطان سینه چیست؟ تازه ترین عناوین قیمت روز خودرو سه شنبه ۱۲ آذر؛ ۲۰۶ از مرز ۱۱۰ میلیون هم گذشت! حداقل‌های زندگی یک خانوار کارگری به ۶ میلیون تومان در ماه رسید دومین مرحله فروش فوری و اعتباری پراید ۱۳۱؛ چهارشنبه، سیزده آذر جزئیات قتل درخانه فساد؛ آن شب همه مشروب خورده بودیم بخش قابل توجهی از افراد توسط ازادل و اوباش کشته شدند/ فرماندار شهر قدس بازداشت نشده است (عکس) نصرت‌الله کریمی بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما درگذشت سایت بلژیکی: مارک ویلموتس از تیم ملی فوتبال ایران جدا شد اتهام سنگین میثاقی درباره قرارداد جونیور واکنش همتی به نوسانات اخیر ارز: این روند پایدار نیست واکنش شدید خواهر رونالدو به شوخی فان‌دایک (تصاویر) جشن دورهمی اهالی سینما، تلویزیون و رادیو (ویدئو) ازدواج دوقلو های ۵ ساله با یکدیگر! قسمت اول سریال عاشقانه دل منتشر شد+ دانلود قسمت اول دل منوچهر هادی (تصاویر) ویلاسازی بلای جان گردنه حیران انتقاد تند عباس عبدی از مجلس پربیننده ترین روز هفته ۱ (عکس) برادرزاده بن‌لادن، ستاره کاباره‌های لندن! ۲ مدارس تهران فردا سه‌شنبه تعطیل می‌شود؟ ۳ (تصاویر) استقبال گسترده از کمپین موتورسواری زنان در پاکستان ۴ پس‌لرزه‌های سخنان جنجالی خانم فرماندار ۵ (تصویر) گریم «نقی» در پایتخت ۶ ۶ (ویدئو) اولین واکنش آزاردهنده کودک زباله‌گرد به این اتفاق ۷ تصاویر رسانه عراقی از ماسک زدن شهروندان تهرانی ۸ ثبت نام نامزدهای انتخابات؛ غیبت اصلاح‌طلبان، اشتیاق اصولگرایان و نامزدی یک ژن خوب ۹ (تصاویر) دستگیری عوامل موثر اغتشاشات اخیر در خوزستان ۱۰ بوی نامطبوع در تهران! ۱ محاکمه مرد ۵۵ ساله به خاطر تعرض به دختر همسر صیغه‌ای‌اش ۲ (ویدئو) صحنه تکان‌دهنده در حیات وحش؛ زنده زنده خوردن کرگدن زخمی توسط کفتارها! ۳ (ویدیو) سخنان عجیب ابوالفضل بهرام پور: "حکم معترضان بریدن دست و پا و زجرکُش کردن است" ۴ عکسی دیگر از مهناز افشار در برنامه استعدادیابی در کنار ابی و آرش ۵ با زن غریبه در خانه خلوت کرده بودیم که زنم با پلیس وارد خانه شد! ۶ آنفولانزای h1n1 چه علائمی دارد و چرا باید از آنفولانزای خوکی ترسید؟ ۷ آلودگی هوا همچنان ادامه دارد؛ مدارس و دانشگاه‌های تهران روز شنبه به دلیل آلودگی هوا تعطیل شدند ۸ هجوم آنفلوآنزا؛ هشدار شیوع گسترده آنفلوآنزای مرگ آور ۹ (فیلم) گریه مجری زن عراقی هنگام اعلام خبر استعفای نخست وزیر ۱۰ محیط‌بان کرمانی اعدام شد از میان خبرها قیمت روز خودرو سه شنبه ۱۲ آذر؛ ۲۰۶ از مرز ۱۱۰ میلیون هم گذشت! علت کاهش آپارتمان‌های «رهن کامل» در بازار اجاره (تصاویر) فتح ششمین توپ طلا توسط مسی قیمت روز خودرو دوشنبه ۱۱ آذر؛ آرامش نسبی در بازار خودرو شوک یک قهقهه سکه به مسیر افزایشی بازگشت/ الگوی رشد قیمت دلار عکسی دیگر از مهناز افشار در برنامه استعدادیابی در کنار ابی و آرش تحلیل احسان شریعتی از پیش و پس اعتراضات آبان (تصاویر) مورد عجیب عروس ایرلندی داعش! (تصاویر) نوزادی که با ماسک بتمن متولد شده! ویدئو (ویدئو) ازدواج دوقلو های ۵ ساله با یکدیگر! خانم فرماندار: من دستور تیراندازی به افراد را داده بودم تصاویر تکان دهنده از ذوب یخچال‌های طبیعی طرح‌های فضایی در نمایشگاه خودرو ۲۰۱۹ اولین واکنش آزاردهنده کودک زباله‌گرد به این اتفاق مصاحبه کمتر دیده شده از وحید مرادی نیروگاه‌هایی که از صحنه روزگار محو می‌شوند چه کنیم تا ثبت نام موفقی در سایت ایران خودرو داشته باشیم؟ طرز تهیه مرغ شکم پر مخصوص مهمانی در قابلمه و فر از خواص و مضرات باقلا چه می‌دانید؟ خوراکی های مفید برای مقابله با آلودگی هوا! گزارش تصویری (تصاویر) فتح ششمین توپ طلا توسط مسی (تصاویر) جشن ازدواج زیر آتش جنگ سوریه تصاویر رسانه عراقی از ماسک زدن شهروندان تهرانی (تصاویر) استقبال گسترده از کمپین موتورسواری زنان در پاکستان (تصاویر) رونمایی ملانیا ترامپ از تزئینات کریسمس کاخ سفید صفحه نخست | ورزش | عکس | ویدیو | علم و تکنولوژی | راهنمای خرید | زندگی و سرگرمی درباره ما | تماس با ما | آرشیو | پیوندها | عضویت در خبرنامه | نظرسنجی | اوقات شرعی | آب و هوا نقل و نشر مطالب با ذکر نام پايگاه خبری تحليلی فرارو بلامانع است. طراحی و تولید: "ایران سامانه"

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ایجاد ایستگاه آتش نشانی برای امامزاده ابراهیم(ع) شفت

‌به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی شامگاه جمعه در جلسه ستاد بحران گیلان با موضوع آتش سوزی روستای امام زاده ابراهیم شفت با ابراز تأسف از این حادثه اظهار کرد: نباید اجازه دهیم واقعه آتش سوزی که طی سال‌های گذشته تاکنون اتفاق افتاده تکرار شود.

وی با تاکید بر اینکه نقشه و پلاک بندی بلوک‌های آسیب دیده در منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت سریعاً انجام شود، افزود: دستگاه‌های متولی و مسؤولان اجرایی با محوریت فرمانداری در محل حادثه برای این کار حضور فعال داشته باشند.

عباسی با بیان اینکه در ساخت و سازهای جدید فاصله بین بلوک رعایت شده و اولویت با خانواده‌های کم برخوردار باشد، ادامه داد: اسکان و تغذیه خانوارهای آسیب دیده در دستور کار باشد و در صورت لزوم، خانه‌ای به صورت موقت اجاره کنند.

وی با اشاره به اینکه در روستاها متولی ساخت و سازها بنیاد مسکن است و مجوز برای صدور پروانه انجام شود، گفت: همچنین محیط زیست، منابع طبیعی و آب و فاضلاب تعامل مناسبی را با افراد بومی خسارت دیده به منظور تسهیل در ارائه خدمات داشته باشد.

عباسی با تاکید بر اینکه فرمانداری فضاهای مناسب برای اسکان را تعیین و بدون اجازه فرمانداری هیچ گونه چادری نصب نشود، افزود: برآورد خسارت وارده به ساکنان بومی و مستأجران انجام شود و طبق اولویت از تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برخوردار شوند.

وی گفت: وی عنوان کرد: در این راستا خسارت دیدگان تحت پوشش (مددجویان) کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی نیز پایش شوند و تجهیزات مورد نیاز آنها توسط این سازمان‌های حمایتی سریع تهیه و تأمین شود.

عباسی از نیروی انتظامی خواست تا با برقراری امنیت در محل حادثه اجازه ایجاد مزاحمت را از سودجویان سلب کند و گفت: ایستگاهی برای آتش نشانی در این روستا ایجاد شود و دهیاری نسبت به تأمین مالی پرسنل آن اقدامات لازم را انجام دهد.

وی گفت: آواربرداری باید سریع‌تر انجام شود و این روستا بازسازی و متناسب با شرایط مجوزهای ساخت صادر شود و افرادی که شغل و درآمد ثابت آنها از مغازه‌هایی بوده که در آتش به طور کامل سوخته است از سایرین تفکیک شوند و با ایجاد بازارچه موقت برای آنها امکان داد و ستد فراهم شود.

عباسی با بیان اینکه از ظرفیت بنیاد مستضعفان برای ساخت برخی از واحدها استفاده می‌کنیم، بیان کرد: سازمان‌های بیمه‌گر در اسرع وقت کارشناسی را آغاز کنند تا حق مردم اعمال شود.

کد خبر 6095975

دیگر خبرها

  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • بندرچارک لرزید
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • ماجرای نفوذ سرویس‌های جاسوسی به هیئت‌ها و ترور حاج صادق آهنگران از زبان خودش + فیلم
  • سیل و آبگرفتگی در روستای «چنداب» گرمسار
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • ضرورت ایجاد ایستگاه آتش نشانی برای امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • اعتراض ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا محور مهم سخنان امامان جمعه گلستان