Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:50:05 GMT

پیشنهاد «دوشنبه» برای تبادل برق ایران و تاجیکستان

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۸۱۳۴

پیشنهاد «دوشنبه» برای تبادل برق ایران و تاجیکستان

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «عثمان‌علی عثمان‌زاده» در دیدار با «محمد ولی علاءالدینی» مدیرعامل شرکت ساخت و تهیه کالای صنعت برق (ساتکاب) ایران برتقویت همکاری مهندسان تاجیکستان و ایران در بخش نیروگاه‌های تولید کننده انرژی تاکید کرد.

وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان با اشاره به سابقه همکاری این کشور با شرکت‌های ایرانی و اعلام رضایت از اجرای پروژه‌هایی که توسط آنها در تاجیکستان اجرا شده است، افزود: مهندسان ایرانی در اجرای اینگونه پروژه‌ها از بسیاری از کشورهای اروپایی‌ها پیشروتر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عثمان زاده، متخصصان حوزه انرژی در دانشگاه‌های این کشور را آماده استقبال از دانشمندان و خبرگان ایرانی دانست و برگزاری جلسات مشورتی بین ساتکاب و مدیران آب و برق تاجیکستان را خواستار شد.

آمادگی ساتکاب برای تامین همه نیازهای تجهیزاتی آب و برق تاجیکستان

«محمدولی علاءالدینی» هم در این دیدار  با اشاره به اینکه شرکت ساتکاب به‌عنوان پشتیبان صنعت آب و برق بیش از ۵۰ سال سابقه فعالیت در این حوزه دارد، گفت: ورود تکنولوژی خارجی، تبدیل آن به ساخت داخل و حمایت از فعالیت‌های داخلی در حوزه آب و برق توسط این شرکت انجام شده است.

وی در خصوص تامین همه نیازهای تجهیزاتی حوزه آب و برق کشور تاجیکستان، انتقال و مشارکت در دانش فنی تولید تجهیزات آب و برق از سوی شرکت ساتکاب اعلام آمادگی کرد.

مدیرعامل شرکت ساتکاب، کشور تاجیکستان را به لحاظ غنی بودن در زمینه آب، مناسب برای سرمایه‌گذاری دانست و ضمن پیشنهاد ایجاد کمیسیون مشترک برای تسهیل در امور تجاری صادرات دو کشور گفت: مشترکات فرهنگی ایران و تاجیکستان امکان مبادلات اقتصادی را گسترش داده است.

«عثمان علی عثمان زاده» وزیر انرژی و ذخایر آبی کشور تاجیکستان که برای حضور در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و فنی ایران و تاجیکستان در تهران به سر می برد امروز دیدارهایی با شرکت های فعال در بخش آب و برق ایران داشت.

وی روز پنجشنبه این هفته در دهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری که در سالن اجلاس سران برگزارمی‌شود، شرکت خواهد کرد.

برچسب‌ها محمدولی علاءالدینی تاجیکستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تاجیکستان تاجیکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۸۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبال دختران زیر ۱۸ سال کافا؛ اعلام ترکیب ایران برابر تاجیکستان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، دیدار تیم‌های فوتبال دختران زیر ۱۸ سال ایران و تاجیکستان از ساعت ۱۸ به وقت محلی برگزار می‌شود که ترکیب ایران به شرح زیر است:    اتنا توفیق -فاطمه محسنی - ستایش فیض الهی-مینا بابویه -عسل قاجاریان-مهرناز عزت ابادی (کاپیتان) -مائده بی رنگ-نازنین منصورالوارث - مریم دینی -سمیه اسماعیلی- پرنیا رحمانی

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی
  • حماس در حال بررسی طرح اسرائیل برای تبادل اسرا
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • فوتبال دختران زیر ۱۸ سال کافا؛ اعلام ترکیب ایران برابر تاجیکستان