Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@23:31:38 GMT

اجرای طرح مدیریت سبز پسماند در دانشگاه زنجان

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۸۲۹۲

اجرای طرح مدیریت سبز پسماند در دانشگاه زنجان

ایسنا/زنجان عضو هیئت علمی گروه صنایع غذایی دانشگاه زنجان، از اجرای طرح مدیریت پسماند در راستای مدیریت سبز و حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان در این دانشگاه خبر داد.

ایمان شهابی‌ قهفرخی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با اجرای طرح مدیریت پسماند دانشگاه زنجان، اظهار کرد: فلسفه اجرای این پروژه، حل مشکلات زیست‌محیطی بوده و در پی ابلاغ دستورالعمل اجرایی مدیریت سبز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در راستای حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان و تولید مواد قابل استفاده از زباله‌ها، این طرح شروع به کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح در راستای مدیریت سبز و حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به پسماند غذایی سلف سرویس دانشگاه، افزود: روزانه به‌طور متوسط حدود ۴۰۰ کیلوگرم پسماند در دو وعده ناهار و شام تولید می‌شود که ارزش تقریبی آن ۴ تا ۵ میلیون تومان برآورد شده است. از سوی دیگر هزینه دفن هر کیلو پسماند توسط شهرداری ۱۵۰ تومان است که با اجرای طرح پسماند علاوه بر کاهش وزن زباله تولیدی در دانشگاه و صرفه‌جویی در هزینه‌های دفن، با حذف پسماندهای خشک از پسماند تر، آثار سوء زیست‌محیطی آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

این مسئول در رابطه با اقدامات صورت گرفته در خصوص طرح مدیریت پسماند، تصریح کرد: در این طرح، کارهای انجام شده را در دو فاز می‌توان تعریف کرد که یکی از آن‌ها کارهای معمول بوده و قبلا در کشور انجام می‌شد، شامل تفکیک زباله‌های خشک و تر و فرآوری پسماند خشک و دیگری فرآوری پسماند تر و تولید خوراک دام از آن است.

عضو هیئت علمی گروه صنایع غذایی دانشگاه زنجان ادامه داد: در راستای فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط زیست در مقابل پسماندها، آموزش نیروهای خدمات دانشگاه و برخی گروه‌های دانشجویی انجام شد و دوره آموزش کارکنان و اساتید دانشگاه نیز در حال برنامه‌ریزی است. علاوه بر این، پس از اجرای این طرح، مصرف ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی محدود و ظروف آلومینیومی جایگزین آن‌ها شد. همچنین در کوی اساتید تفکیک کامل پسماند از مبدأ عملیاتی و تفکیک پسماند از خوابگاه‌ها نیز شروع شده است.

شهابی‌ قهفرخی در رابطه با چشم‌انداز طرح مدیریت پسماند، خاطرنشان کرد: تهیه خوراک دام از کل زباله تر از جمله چشم‌انداز این طرح بوده و پس از شناسایی پتانسیل‌های موجود در این بخش، مسابقاتی در راستای استفاده مجدد و اقتصادی از پسماندهای موجود در دانشگاه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی زنجان پسماند دانشگاه زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اصپاک» بیش از ۱۳ هزار مشترک دارد/ تفکیک از مبداء ۱۲ درصد پسماندها در اصفهان

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سامانه اصپاک بیش از ۱۳ هزار مشترک در شهر اصفهان دارد که امیدواریم تا پایان سال به مرز ۵۰ هزار مشترک برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع امروز_چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در سی‌ودومین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: پس از ۳۵ سال برنامه‌ریزی و اقدام مستمر امروز مدیریت پسماند شهر اصفهان در این نقطه قراردارد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته اقداماتی انجام شده و امروز مدیریت پسماند یک مدیریت هوشمند، دانش‌مبنا، محیط زیستی و مدیریت سبز است، این نتیجه تلاش تمام افرادی است از گذشته‌های دور تلاش کردند و در این دوره مدیریت شهری در این نقطه قرار داریم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که در حوزه تفکیک از مبدا پسماندها فرازها و فرودهایی در سال‌های گذشته داشتیم، گفت: در حال حاضر ۱۲ درصد تفکیک از مبدا انجام می‌شود که امیدوارم تا پایان سال به ۱۵ درصد برسد.

سامع خاطرنشان کرد: سامانه اصپاک بیش از ۱۳ هزار مشترک در شهر اصفهان دارد که امیدواریم تا پایان سال به مرز ۵۰ هزار مشترک برسد.

خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 751669

دیگر خبرها

  • استفاده از فناوری‌های نوین در اصفهان برای تبدیل شیرابه‌ها به مواد و انرژی
  • «اصپاک» بیش از ۱۳ هزار مشترک دارد/ تفکیک از مبداء ۱۲ درصد پسماندها در اصفهان
  • اصفهان قطب مدیریت پسماند در کشور است
  • مدیریت پسماند در اصفهان رسالت بسیار سنگینی دارد
  • اعلام وضعیت نامناسب دفن زباله به دستگاه قضایی
  • طرح نور در راستای مطالبه مردمی
  • وضعیت نامناسب دفن زباله در استان به دستگاه قضایی اعلام شد
  • وضعیت نامناسب دفن زباله به دستگاه قضایی اعلام شد
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • اینجا آثار تاریخی را با زباله تزئین می‌کنند!