Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی غفاری سه‌شنبه ۱۲ آذرماه اظهار داشت: عوارض کالاهایی که منجر به تولید پسماند مواد مخرب محیط زیست می شود، از واردکنندگان و تولید کنندگان در کهگیلویه و بویراحمد دریافت خواهد شد.

وی افزود: به موجب بند (ط) تبصره (۶) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کالاهای دارای پسماند مخرب زیست محیطی از تاریخ بیستم مرداد ماه امسال مشمول پرداخت عوارض شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: اشخاص یاد شده مکلفند در پایان هر دوره مالیاتی موضوع ماده (۱۰) قانون مالیات برارزش افزوده (پایان هرفصل) فرم مربوط را در سامانه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.evat.ir تکمیل و ارایه و عوارض متعلقه را به حساب مذکور واریز کنند.

 غفاری بیان کرد: مودیان مالیاتی باید در نظر داشته باشند که انواع رنگ، آستری رنگ (به استثنای محصولات پایه آب) و روغن جلا، انواع لاستیک رویی و توپی(تایر و تیوپ) و لاستیک های روکش شده، انواع لامپ روشنایی(به استثنای لامپ های پر بازده اس ام دی( SMD )و ال ای دی( LED ) و باطری، انواع رایانه، تجهیزات جانبی و کمکی آن انواع لامپ روشنایی(به استثنای لامپ های پر بازده اس ام دی( SMD )و ال ای دی( LED )  و باطری و انواع دستگاه های صوتی و تصویری و انواع گوشی جزو کالاهایی که منجر به تولید پسماند می شوند، به حساب می آیند.

وی عنوان کرد: انواع وسایل بازی و تفریحی و اسباب بازی(پلاستیکی و الکترونیکی)،  انواع مشمع، سلفون، نایلون، و نایلکس و انواع ظروف و مخازن پلاستیکی، پت( PET )و ظروف ملامین نیز جزو همین دسته از کالا ها محسوب می شوند.

به گزارش ایرنا و بر اساس اظهارات پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت این تصمیم با هدف کاهش اثرات زیست محیطی مخرب، ایجاد اشتغال در صنایع بازیافت، جلوگیری از اتلاف منابع در کشور و تولید و مصرف مواد اولیه صنایع از طریق توسعه صنعت بازیافت اتخاذ شده است.

کد خبر 467513 برچسب‌ها پسماند استان کهکیلویه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پسماند استان کهکیلویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۸۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل امور عشایر استان گفت: بازگشایی جاد‌ه های عشایری ، آبرسانی سیار ، تامین امنیت مسیر کوچ از جمله اقدامات امور عشایر استان در سال جدید برای کوچ عشایر می‌باشد.   آذرفر افزود: کهگیلویه و بویراحمد در مسیر کوچ عشایر استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری واقع شده است.   از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ، ۷۲ هزار نفر عشایر هستند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود