Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ حقوردیان گفت: طی ۸ ماهه سال جاری ۸.۵ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۱۲ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار شبستان در ارومیه، «شمسعلی حقوردیان»، دیروز عصر،( ۱۱آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: طی ۸ ماهه سال جاری ۸.۵ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۱۲ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی، افزود: از این میران کشفیات، ۳ تن و ۲۹۴ کیلوگرم تریاک، ۲۲۷ کیلو و ۳۴۵ گرم هروئین، یک تن و ۵۰۴ کیلوگرم مورفین، ۶۷ کیلوگرم شیشه، ۱۱۰ کیلوگرم حشیش، ۳۰ کیلوگرم کوکائین، ۵۴۱ کیلوگرم کراس و ۴۵۲ هزار و ۱۶۲ عدد قرص روانگردان کشف شده است.

 

این مقام مسوول گفت: طی ۸ ماهه سال جاری ۵۳ باند قاچاق مواد مخدر متلاشی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶ درصدی را داشتیم.

 

سرهنگ حقوردیان با اشاره به اینکه طی سال جاری یک هزار ۶۹۰ طرح در قالب ارتقا طرح اجتماعی برگزار شده، خاطر نشان کرد: که این طرح ها شامل پاکسازی نقاط آلوده اطراف مراکز آموزشی و دانشگاهی بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۴۷ درصدی را داشته است.

 

این مقام مسوول ادامه داد: ۱۲ هزار و ۲۹۰ نفر نیز در رابطه با مواد مخدر بعنوان توزیع کننده، قاچاقچی و مصرف کننده موادمخدر در استان دستگیر شده که میزان دستگیری ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی افزود: بابررسی های میدانی انجام شده توسط ستاد مبارزه به مواد مخدر، میزان شیوع اعتیاد در استان بین سال های ۹۰ تا ۹۵ از ۳.۳۹‌ درصد به ۲.۵ درصد رسیده است.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ۱۷۹ برنامه در راستای مقابله با تقاضا و جلب دستگاه های اجرایی در قالب اجرای آموزش همگانی طی سال جاری در استان اجرا شده، اظهار کرد: ۴۵ هزار و ۹۸۷ نفر تحت آموزش همگانی قرار گرفته و همچنین در این راستا ۲۸ هزار و ۵۰۵ بروشور و کتاب کمک آموزشی چاپ و همچنین ۲هزارو ۸۰۰ حلقه سی دی توزیع شده است.

 

سرهنگ حقوردیان در پایان سخنان خود گفت: ۷۷۹ مورد برنامه مشاوره ای در قالب ۱۲ مورد مشاوره فعال، ۹ مشاوره گروهی و ۷۵۸ مشاوره فردی در استان طی ۸ ماهه سال جاری انجام گرفته است

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد انتخابات مجلس انتخابات انتخابات مجلس شهدا یادواره شهدا مسجد قرآن مبارزه با مواد مخدر ارومیه کشف مواد مخدر آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب

مدیر کل هواشناسی استان تهران با اشاره به وضعیت بارش و دمای پایتخت گفت: از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته (۱۶ اردیبهشت) نسبت به میانگین بلندمدت حدود ۱۱۹ میلیمتر کاهش بارش و ۲ درجه سلسیوس افزایش دما ثبت شده است.   مازیار غلامی در گفت و گو با ایسنا افزود: از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه ۱۴۰۲) تا روز گذشته ( ۱۶ اردیبهشت) در استان تهران به‌صورت پهنه‌ای ۱۴۷ میلیمتر باران باریده است این در حالیست که میانگین بلندمدت بارش ۲۳۷ میلی‌متر است بنابراین تهران ۸۹ میلی‌متر معادل با ۳۸ درصد نسبت به شرایط نرمال بارش کمتری دریافت کرده است.    وی اضافه کرد: استان تهران نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی حدود ۱۰ درصد افزایش بارش داشته است البته ملاک بارش، میانگین بلندمدت است بنابراین بارندگی‌های اخیر نتوانسته کاهش بارش انباشته را جبران کند.   غلامی با اشاره به وضعیت دما در سال زراعی جاری تا روز گذشته گفت: طی این مدت همراه با کاهش بارش، افزایش دما در سطح استان داشته‌ایم، به‌گونه‌ای که دمای استان نسبت به میانگین بلندمدت ۱.۹ درجه سلسیوس و نسبت به سال قبل ۱.۳ درجه سلسیوس بیشتر شده است. این وضعیت موجب افزایش تبخیر آب سطحی می‌شود و منابع آبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.   وی اضافه کرد: طبق جدیدترین پیش‌بینی‌های فصلی تقریباً تا اوایل خرداد ماه به‌طور متناوب در سطح استان بارندگی داریم که غالباً به‌صورت رگباری و پراکنده به‌ویژه در ساعات پایانی روز و طی شب خواهد بود. تا پایان هفته جاری نیز به تناوب رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.   غلامی تاکید کرد: بارش‌های بهاری نمی‌تواند کاهش بارندگی استان را جبران کند چراکه عمده بارش مربوط به پاییز و زمستان است از سوی دیگر متوسط دما طی دو ماه آینده ۱ تا ۱.۵ درجه سلسیوس بیش از وضعیت نرمال خواهد بود.   مدیر کل هواشناسی استان تهران درباره وضعیت بارش پایتخت در سال زراعی جاری گفت:  از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته در تهران نسبت به میانگین بلندمدت حدود ۱۱۹ میلیمتر و نسبت به سال قبل ۵۰ میلیمتر کاهش بارش داشته‌ایم این در حالیست که  در سطح استان با افزایش بارش نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم.    به گفته غلامی، دمای پایتخت نسبت به بلندمدت ۲ درجه سلسیوس و نسبت به سال گذشته ۱.۵ درجه سلسیوس افزایش یافته است.   وی تاکید کرد: با توجه به کاهش بارش و افزایش دما، صرفه‌جویی در مصرف آب چه در بخش خانگی و چه در بخش تخصصی مانند صنایع و کشاورزی توصیه می‌شود علاوه بر آن لازم است مدیریت منابع و مصارف آب در دستور کار قرار گیرد.   مدیر کل هواشناسی استان تهران اضافه کرد: زمانی که بارش پیش‌بینی می‌شود لزومی ندارد شهرداری نسبت به آبیاری فضای سبز یک روز قبل از بارندگی اقدام کند علاوه بر آن بخش کشاورزی می‌تواند با توجه به بارش‌ها یک نوبت از آبیاری را به تعویق بیندازد.   غلامی در پایان اظهارکرد: توجه به پیش‌بینی و هشدارهای هواشناسی به  کشاورزان و بخش‌های اجرایی که داده‌های هواشناسی روی عملکردشان تاثیر مستقیم دارد، توصیه می‌شود و متناسب با آن برنامه‌ریزی کنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴