Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:27:55 GMT

ایران در صنعت داروسازی در رتبه هشتم دنیا قرار دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۸۶۵۱

ایران در صنعت داروسازی در رتبه هشتم دنیا قرار دارد

به گزارش خبرنگار مهر، استارت آپ بین المللی فناوری نوین سلامت آب شرب با حضور شاهین آخوند زاده قائم مقام تحقیقات و فنآوری وزیر بهداشت: منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، بیرانوندی مدیرعامل آبفا و داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از دانشجویان و ایده پردازان شرکت های دانش بنیان ظهر سه شنبه در دانشگاه علوم پزشکی قزوین آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهین آخوندزاده دراین همایش گفت: در چهل سال گذشته علیرغم همه فشارها و تحریم های اقتصادی و اعتباری و علمی ایران اسلامی توانسته است از رشد قابل توجهی در عرصه مقالات علمی برخوردار شود به طوری که اگر در سال ۱۹۶۸ از ترکیه عقب بودیم اما در سال ۲۰۱۸  با تولید بیش از ۵۲ هزار و ۶۶۴ مقاله علمی از این کشور جلو افتاده ایم.

وی بیان کرد: در دولت های مختلف پیشرفت علمی در اولویت قرار داشته اما از نظر اعتبارات اگر همین رویه دنبال شود دچار چالش های جدی خواهیم شد.

آخوندزاده افزود: در سال قبل مجموع اعتبارات پژوهشی وزارت علوم حدود ۴۹ میلیون دلار معادل ۵۰۰ میلیارد تومان بود در حالی که کشور ترکیه فقط در علوم پزشکی یک میلیارد دلار اعتبار پژوهشی داشت.

وی گفت: در روند انتشار مقالات در میان کشورهای منطقه در همه موضوعات جلو بودیم و دانشگاههای علوم پزشکی در حالی که  ۸ درصد اعضای هیئت های علمی، ۵ درصد دانشجویان و ۹ درصد اعتبارات پژوهشی را در اختیار داشت اما در تولید ۳۰ درصد مقالات علمی کشور نقش افرین بود.

آخوندزاده اظهارداشت: در حال حاضر ۴۳۰ مجله در دانشگاه علوم پزشکی داریم که در وزارت علوم این تعداد ۱۲۸۰ مجله است و در این میان دانشگاههای زیادی وارد رنکینگ بین المللی شده اند و ما در پزشکی بالینی رتبه اول را در سال ۲۰۱۸ کسب کردیم و در صنعت دارو سازی در رتبه ۸ دنیا قرار داریم و امروز ۲۰ داروی «های تک» توسط شرکت های دانش بنیان در ایران تولید می شود که دراثر همین مقالات علمی است.

استاد گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: ایران با داشتن ۲۷۰۰ واحد دانشگاهی  بیش از ۵۲ هزار و ۶۶۴ مقاله تولید کرده که کشور کانادا با ۹۶ واحد وارد این عرصه شده که نشان می دهد سیاست های ما در بخش کمیت بوده است.

آخوندزاده اظهارداشت: الان که فصل بودجه است خبر خوبی در لایحه دولت نمی شنویم و اگر اعتبارات به میزان کافی اختصاص داده نشود قادر به رقابت با کشورهای دیگر نیستیم و اگر در بخش تحقیقات علمی و پژوهشی پول خرج نکنیم از قافله علمی و تحقیقاتی عقب می مانیم.

وی با اشاره به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم گفت: تا سال ۲۰۰۶ یک رکود و غفلت دیده می شود اما از آن سال به بعد وضعیت خروجی مقالات دانشگاه علوم پزشکی قزوین خوب بوده و در شرایط سخت بهتر شده اید.

آخوندزاده افزود: ارائه ۱۸۱۱ مقاله و ۱۳۱۳۷ استنادات با وجود ۲۸۵ هیئت علمی که ۱۰۴ نفر آنها خاموش بودند و مقاله علمی نداشتند که نسبت مقاله به هیئت علمی ۸۶ صدم درصد و زیر یک است که نشان می دهد در کیفیت مقالات علمی ضعیف هستید.  

قزوین در اخلاق پژوهشی وضعیت خوبی دارد

وی اظهارداشت: قزوین در تعداد مقالات رتبه ۲۸ کشوری، در فنآوری رتبه ۱۲ و در اخلاق پژوهشی وضعیت بسیار خوبی دارد.
 

کد خبر 4787597

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی قزوین استارت آپ بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی هفته بسیج بسیج ایلام گرگان راهپیمایی قزوین بیرجند خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی شهرکرد مشهد تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۸۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی

به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد میرزاخانی مسؤول امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان مهمان ویژه در کنفرانس علمی «توسعه ورزش‌های الکترونیک دانشگاه سینرجی روسیه»، به معرفی ظرفیت‌های صنعت بازی ایران پرداخت.

میرزاخانی مقدم که به‌صورت آنلاین در این کنفرانس شرکت می‌کرد در سخنانی به معرفی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان تنها متولی صنعت بازی در ایران پرداخت و برگزاری دوره‌های بازی‌سازی و برگزاری جشنواره بازی‌های جدی را از زمینه‌های شکل‌گیری همکاری‌های مشترک میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دانشگاه سینرجی روسیه دانست.

وی نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای ایران (اسرا) را یکی از ۷ نظام رده‌بندی سنی دنیا و تنهاترین آنها در میان کشورهای اسلامی دانست و در ادامه گزارشی از روند شکل‌گیری و توسعه همکاری میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سازمان توسعه بازی‌های رایانه‌ای روسیه در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، سرمایه‌گذاری، نشر بازی‌های ایرانی در روسیه و نشر بازی‌های روسی در ایران ارائه داد.

نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به برگزار شدن جلسات حضوری و وبیناری میان دو مجموعه در سال گذشته و شکل‌گیری روابط علمی، پژوهشی و تجاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی، از طراحی پروژه‌ها و رویدادهای علمی و تجاری مشترک در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به لزوم حمایت دستگاه‌های حاکمیتی مختلف از بازی سازان و ناشران گفت: ایران با وجود ۳۴ میلیون بازیکن، جمعیت جوان و میزان بسیار بالای کاربران اینترنت کشوری دارای ویژگی‌های جذاب برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی حوزه بازی‌های رایانه‌ای است.

مقدم، در جریان برگزاری این کنفرانس نیز به پرسش‌های مطرح شده در خصوص آمارهای مربوط به بازار بازی‌های رایانه‌ای ایران و فعالیت‌های بین‌المللی شرکت‌های ایرانی و حمایت حاکمیت از آنها پاسخ دادند.

در پایان مقدم با قدردانی از میخائیل پیمنوف مدیر بین‌الملل دانشگاه سینرجی روسیه، نسبت به تحکیم روابط علمی و پژوهشی میان اساتید و دانشجویان این صنعت در دو کشور ابراز امیدواری کرد.

کد خبر 6092094 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌