Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کره طبیعی یا حیوانی» یکی از مواد خوراکی پرخاصیت و لذیذ است که طرفداران زیادی دارد، اما بد نیست بدانید که انتخاب کره مناسب کار ساده ای نیست و حساسیت های خاص خود را دارد. سید مسلم یگانه خبرنگار

کره، شامل میزان زیادی ویتامین «آ» است که در جلوگیری از بیماری های قارچی، حفظ تعادل بدن و ایجاد قدرت در عضلات مفید بوده ضمن آنکه برای پوست هم مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این محصول لبنی معمولا به رنگ زرد و سفید است که کره زرد از ماست گاو و کره سفید از ماست گاومیش، گوسفند و یا بز تهیه می شود.
درست است که کره طبیعی بیشتر توسط عشایر و روستائیان دارای دامداری تهیه  می شود و بخشی را هم مراکز تهیه لبنیات تولید می کنند، اما فروش آن به صورت فله ای و آن هم در فضای باز مشکلات بهداشتی را بوجود می آورد که نیازمند توجه مسئولان مربوطه و ساماندهی این وضعیت است.
در اکثر بازارهای استان هائی چون اردبیل که پرورش دام در آن ها رونق دارد، می توان کره باز(فله ای) را که گفته می شود کره طبیعی است مشاهده کرد، اما نظر مسئولان بهداشتی در خرید از اینگونه کره قابل تامل است.
عرضه کره به صورت دستفروشی
آنطوری که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرده، بر اساس آزمایشات اولیه انجام شده بر روی کره  عرضه شده به صورت دستفروشی مشخص شده که محصول مزبور سالم بوده و فاقد آلودگی است. با توجه به اینکه این محصول کره نباتی یا مارگارین است اطلاق کره حیوانی به کره نباتی تخلف صنفی محسوب می شود.

علیرغم سالم بودن این محصول، به دلیل اینکه عرضه کره باید در یخچال صورت گیرد، نحوه عرضه کره به صورت دستفروشی و در فضای باز کاملا غیر بهداشتی بوده و باعث فساد آن می شود. ازطرفی، به دلیل موارد اعلام شده، خرید کره از عرضه کنندگان غیر مجاز توصیه نمی شود و لازم است هم استانی ها همه مواد غذایی مصرفی را از مراکز و اماکن دارای شرایط بهداشتی تهیه کنند.
همچنین این معاونت اعلام کرده، در روزهای اخیر مطابق هماهنگی های انجام شده با مراجع قضایی، تعزیرات،اماکن نیروی انتظامی و بازرسان سازمان صمت با عرضه کنندگان کره به صورت دستفروشی برخورد شده و هم استانی ها در صورت مشاهده عرضه کره به صورت دستفروشی می توانند موارد را از طریق سامانه ثبت شکایات مردمی 190 پیگیری کنند.
در همین حال،«داود مورخ» کارشناس بهداشت محیط شهرستان اردبیل نیز معتقد است که اطلاق کلمه «کره حیوانی» به «کره نباتی» یا همان «مارگارین» تقلب بوده و مثل این است که مس به جای طلا فروخته شود، چرا که کره طبیعی منشا حیوانی دارد و کره نباتی منشا گیاهی.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۸۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اصغر بالسینی اظهار کرد: سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶گرم است. دارندگان توجه داشته باشند که عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا(ع) است.

ایسنا نوشت:وی افزود: طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی(ع) و بارگاه امام رضا(ع) است؛ عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

بالسینی یادآور شد: عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900614

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو