Web Analytics Made Easy - Statcounter

جزائر کلیدی و پرجمعیت هرمزگان، نقشی تعیین کننده در میزان رای کاندیداهای مجلس شورای اسلامی دارند. ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ استانها جزایر خلیج فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، در این روزها که تکاپو و فعالیت‌های ویژه انتخاباتی برای دور جدید انتخابات مجلس در بین کاندیداها شروع شده، دست‌اندرکاران حوزه‌های انتخاباتی نیز خود را برای این رویداد مهم آماده می‌کنند و از همین روست در جزایر هرمزگان نیز که از مناطق مهم کانونی در رای‌سازی و سبد رای کاندیداها به شمار می‌رود، همانند سایر نقاط کشور شاهد تحرکات انتخاباتی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیرباز شهرهایی همانند قشم و ابوموسی به دلایل مختلف برای کاندیداهای حوزه مرکزی انتخابیه هرمزگان تاثیرگذار بوده‌اند، حوزه مرکزی انتخابیه هرمزگان که شامل شهرستان‌های بندرعباس، قشم، بندرخمیر، ابوموسی و حاجی‌آباد می‌باشد، در میان حوزه‌های سه‌گانه انتخاباتی هرمزگان که شامل حوزه انتخاباتی شرق و غرب نیز است، از درجه اهمیت بالاتری برخوردار بوده چرا که حدود 60 درصد از جمعیت هرمزگان در این حوزه انتخاباتی سکنی دارند.

روستای "رمچاه" رکورددار اهدا خون در جزیره قشممشکل سوخت شناورهای  زیر 500 تن در قشم بررسی شدلنج‌داران قشم به دلیل عدم افزایش نرخ خدمات به فکر فروش شناورها افتاده‌اند

در حوزه مرکزی انتخابیه هرمزگان که سه نماینده از پنج نماینده سهمیه این استان جنوبی ساحلی را به بهارستان می‌فرستد،پس از شهر بندرعباس، نقش جزائری همانند قشم و ابوموسی برجسته از سایر مناطق این حوزه انتخابیه است.

شهرستان گسترده قشم به دلیل جمعیت حدود 50 هزار نفری و تنوع قومیتی، اجتماعی و ارتباطات علما و جامعه بومی با سایر نقاط هرمزگان، و شهرستان ابوموسی نیز به دلیل یک دست بودن بافت اجتماعی همواره مورد توجه کاندیداهای مجلس قرار داشته‌اند، از این روست که می‌توان به جرات گفت فعالیت‌های انتخاباتی غیررسمی و نامحسوس کاندیداها در این جزایر ماه‌هاست آغاز شده و افراد سعی در جذب نظر و آرا مردم و علمای این مناطق دارند.

در چنین شرایطی می‌طلبد که در کنار آمادگی و سرمایه‌گذاری کاندیداها و تیم‌های تبلیغاتی آن‌ها بر روی اینگونه شهرها، مقامات برگزار کننده نیز از ماه‌ها قبل خود را برای برگزاری رویداد بزرگ انتخابات در جزائر آماده کنند.

در همین راستا نشست انتخاب معتمدان محلی  هیئت اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان قشم در فرمانداری تشکیل و پس از ثبت نام داوطلبان، هشت نفر به عنوان عضو اصلی و پنج نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

فرماندار و رئیس هیئت اجرایی شهرستان قشم در بخش نخست این نشست  بر فراهم ساختن زمینه مشارکت گسترده مردم در انتخابات تاکید کرد.

علیرضا نصری ابراز اطمینان  کرد: تقویت فضای همدلی و جلب مشارکت حداکثری همه اقشار و گروه‌ها در انتخابات، موجب تقویت بیش از پیش جایگاه جمهوری اسلامی ایران  در منطقه  و قطع  طمع  دشمنان در دست‌اندازی به منافع کشور می‌شود.

قشم علاوه بر دارای بودن وسعت و ده‌ها روستا و آبادی شناخته شده، مرکزی جزائر لارک و هنگام را نیز دارد و از طرفی نیز جزیره هرمز که اکنون از توابع شهرستان بندرعباس محسوب می‌شود تا ماه‌های گذشته در تقسیمات کشوری یکی از بخش‌های شهرستان قشم محسوب می‌شد.

این امر نه تنها شهرستان قشم به عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس در حوزه انتخابیه مرکزی هرمزگان را دارای اهمیت کرده بلکه مدیریت اخذ رای و روند برگزاری انتخابات به دلیل نیاز به انتقال صندوق‌های رای از مسیرهای دریایی را با چالش‌هایی نسبت به شهرستان‌های سرزمین اصلی مواجه می‌کند، که خود خواهان مدیریتی متمرکز و بهینه است.

از طرفی کیش نیز در منطقه حوزه انتخابیه غرب، هرمزگان قرار دارد، این جزیره نیز در بعد تجاری و فعالان تجاری از اهمیت بالایی در تعیین سرنوشت حوزه غربی هرمزگان که متشکل از شهرستان‌های پارسیان، بندرلنگه‌ و بستک می‌باشد، است.

انتها/7558/ ع

R7558/P1494/S6,1433/CT7 واژه های کاربردی مرتبط منطقه آزاد کیش منطقه آزاد قشم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه آزاد کیش منطقه آزاد قشم منطقه آزاد کیش منطقه آزاد قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای ائتلاف نیروهای انقلابی لرستان کاندیداهای مورد حمایت خود در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی را اعلام کرد.

در این راستا «محمدرضا ملکشاهی راد» و «هادی هاشمی» از سوی این شورا مورد حمایت و معرفی قرار گرفته‌اند.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090814

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه