Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:25:22 GMT

سرود آفرینش از زبان کانونی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۹۰۲۷

سرود آفرینش از زبان کانونی‌ها

وارد سالن اجرای نخستین مهرواره استانی سرود آفرینش در کانون مرکز شماره چهار سنندج که می‌شوم، شوق مدیرکل کانون و کارشناسان فرهنگی و هنری در استقبال از مهمانان را که میبینم قند در دلم آب می شود،  امروز از آن روزهای پر خاطره کانون است.

باز کانون است و مانند همیشه صدای کودکان و هیاهوی نوجوانانش سالن محل اجرا را قبل از آغاز برنامه پر کرده تا همه بدانند که کودکی و نوجوانی یعنی زندگی سوار بر موج شوق و انرژی برای رسیدن به ساحل آرامش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نواختن آهنگ (این خانه، خانه ماست کانون مهربانی) آغاز که می‌شود سالن مانند پادگانی که فرمانده برای بازدید آمده مرتب و بی صدا شد و این سربازان کوچک به احترام آهنگی که نماد کانون پرورش فکری است شور و شوقشان را در گلوهای خود پنهان کردند تا خانم مجری با شعری کُردی ماشین مهرواره را روانه جاده رقابت کند.

سن اجرای در اولین گام میزبان گروهی ۹ نفره از پسرهای نوجوان کانون مرکز شهر صاحب در سقز بودند که با سرپرستی جلیل کریمیان سرود ماییم امید آینده را اجرا و برای همیشه به دفتر خاطرات شیرین کانون سنجاق کردند.

با فرمان مجری که لباس‌های زیبای محلی اش رنگ و بوی اهمیت حفظ آداب و رسوم را برای حاضران تداعی می کرد، گروه سرود دختران مرکز قروه با شال های یک دست زرد رنگشان به حاضران گفتند زندگی یعنی تلاش پس تلاش است راه نجات.

۲ گام رفتیم تا در سومین گام به زادگاه نواهای برخواسته از سینه شاهو یعنی کامیاران برسیم و از زبان دختران این دیار کوهستانی بشنویم که دانایی در علم است و جای دیگری نتوان آن را یافت.

میان برنامه از جنس موسیقی و مسابقه در وسط هر اجرا سالن ۲۰۰ نفره را که جای سوزن انداختن در آن نبود تبدیل به بمب انرژی و شادی کرده بود.

یک، دو، سه و اما چهارمین کار نوای متفاوت دختران سنندج شهر خلاق موسیقی جهان بود تا این بار آنها گفته باشند بازی های قدیمی را نباید فراموش کرد چرا که آنها اولین گام برای یادگیری کارهای گروهی هستند.

خانم مجری شعرهای کودکانه می‌خواند و بچه‌ها از شوق نواهای زیبای کوردی در وصف آنها جیغ و هورایشان را تا سینه آسمان پرواز می‌دهند.

مرکز شماره چهار سنندج کودکانه به این مهرواره آمده‌اند تا با زبان کودکانه و قلب های معصومانه بگویند همه جای ایران سرای من است و آهنگ دوستی و آشتی را از دل بلزهایشان (ساز موسیقی) به گوش این کهن دیار برسانند.

اما در گام آخر گوش جان می سپاریم به نوای ویلون مربی هنری مرکز صاحب تا ثابت کند موسیقی اگر تک نوازی هم باشد باز زبان‌ها را وادار به سکوت و گوش ها را مجاب به شنیدن می کند.

پایان بخش مسابقه ای مهرواره فرا رسیده و قلب گروه ها در تپش انتخاب سه گروه برتر گوش و جان به گفته های مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کردستان می‌سپارند.


۱۲۰ نفر در نخستین مهرواره استانی سرود آفرینش کردستان شرکت کردند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در این مراسم گفت: ۱۲۰ نفر از جمله مربیان، سرپرست های گروه ها، کودکان، نوجوانان، شاعران و آهنگ سازهای در نخستین مهرواره استانی سرود آفرینش کردستان شرکت کردند.

سهیلا شیخی روز سه‌شنبه در اولین مهرواره استانی سرود آفرینش کردستان، اظهار داشت: حاصل تلاش این ۱۲۰ نفره تشکیل ۶ گروه برای شرکت در مرحله پایانی و رقابت یک روز بود که امروز شاهد تلاش آنها بودیم.

وی با اشاره به اینکه این مسابقه سه داور سه گروه برتر را برای راه‌یابی به مرحله کشوری انتخاب می‌کنند، اضافه کرد: داوران این دوره امین رحیمی، سید یاسر هاشم زاده و رامین شیخ الاسلامی وطنی از کارشناسان و بزرگان موسیقی کردستان هستند.

شیخی یادآور شد: پنج گروه از این شرکت کنندگان دختر و یک گروه پسر بودند که امیدواریم در سال های آینده شرکت پسرها در این مهرواره بیشتر شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: فعالیت های کانون برای تقویت کارهای گروهی است که خوشبختانه مراکز استان در این راستا بسیار موفق عمل کرده‌اند.

شیخی تاکید کرد: فرهنگ سازی را در کودکی باید آغاز کرد و کانون بهترین مکان برای پرورش فکر و خلاقیت کودکان و نوجوانان است.

کانون پر از مهربانی همیشه قدمگاه حرکت های بزرگی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری بوده که امید می رود گام‌هایش مستدام و نگاهش رو به جلو باشد.

برچسب‌ها کردستان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فرهنگی آموزش و پرورش موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فرهنگی آموزش و پرورش موسیقی کردستان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فرهنگی آموزش و پرورش موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری



به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرماندار بروجن در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین فرمانداری شهرستان بروجن و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان ظرفیت‌ها و جغرافیای این شهرستان مورد توجه قرار گرفت و زمینه راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در دستور کار قرار گرفته است.
کرمی افزود: ارائه خدمات تخصصی علمی و آموزشی نجوم و رصد ویژه کودکان و نوجوانان از اهداف راه‌اندازی مرکز شهرستان بروجن به‌شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان