Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از فوت ۶ نفر در جنوب کرمان در اثر بیماری آنفلوآنزا خبر داد.

"دکتر علی اصغر خیرخواه" در گفت و گو با ایسنا در تشریح جزییات این خبر افزود: تعداد ۶ نفر در اثر بیماری آنفلوآنزا در جنوب کرمان فوت شده اند که جوان ترین این افراد با ۴۰ سال سن به بیماری زمینه ای قند نیز مبتلا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مراجعات مکرر مردم به مراکز بهداشتی و درمانی خبر داد و بیان کرد: ۹۰ درصد مراجعین به مراکز درمانی به بیماری خفیف آنفلوآنزا مبتلا هستند .

خیرخواه از بستری ۹۰ مورد بیمار مشکوک حاد خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۲۶ نفر مشکوک تشخیص داده شده اند که منتظر نتیجه آزمایشات هستیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در پاسخ به این سوالی درباره میانگین سن فوت شدگان و مبتلایان به آنفلوآنزا در جنوب استان کرمان اظهار کرد: سن فوت شدگان به غیر از یک نفر، ۴۰ سال به بالا بوده است،که یک نفر ۷۵ سال سن داشته است و معمولا جزء گروه های پر خطر و آسیب پذیر بوده اند و زمانی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند به بیماری زمینه ای از جمله، دیابت،فشار خون و... مبتلا بوده اند.

وی بر لزوم رعایت نکات بهداشتی فردی و پرهیز از دست دادن و بوسیدن افراد تاکید کرد و گفت: اگر چه بر اساس بازدیدهایی که از مراکز درمانی و بهداشتی جنوب داشته ایم، بیماری آنفلوانزا در جنوب استان کرمان هم اکنون کنترل شده است و مراجعات روزانه از ۴۰۰ نفر به ۸۰ نفر کاهش پیدا کرده است اما رعایت نکات بهداشتی می تواند از شیوع بیماری جلوگیری کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از همکاری آموزش و پرورش در جنوب کرمان در امر آموزش و رعایت نکات بهداشتی تقدیر کرد و گفت: متاسفانه اگر یک نفر در یک کلاس درس به بیماری آنفلوآنزا مبتلا شود به همه سرایت پیدا می کند لذا در این راستا همه اقدامات بهداشتی به صورت جدی در دستور کار است.

وی ضمن هشدار مجدد رعایت نکات بهداشتی را به همگان توصیه کرد و گفت: همه عوامل بهداشتی و درمانی با تجهیزات و امکانات موجود در امر تشخیص، درمان و کنترل بیماری آنفلوآنزا وارد عمل شده اند

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنفلوآنزا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۹۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تشویقی برای محلات بازآفرینی شهری

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان از دریافت بسته های تشویقی برای ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهرستان های کهنوج و رودبار جنوب در جنوب کرمان خبر داد و افزود: این افراد می توانند با مراجعه به شهرداری از مشوق های ساخت و ساز استفاده کنند.

ابراهیم امیری بیان کرد: مطابق مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص سیاست ها و ضوابط تشویقی کالبدی برای نوسازی در بافت های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری، محلات مشمول این مصوبه شامل ضوابط تشویقی و تسهیلی ساخت و ساز می شوند.

وی افزود: در این راستا، شناسایی محلات مشمول شهرهای کهنوج و رودبار جنوب توسط کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی جنوب انجام شد و از این پس ساکنان محلات هدف بازآفرینی در محلات ناصرآباد، حسین آباد وزیری، قلعه کهنه، قدیمی و شهرک آزادگان در شهر کهنوج و محله های سالمی ها، خانه گیرها و شهرک فرهنگیان در شهر رودبار جنوب ، مطابق شرایطی می توانند از مشوق ها بهره مند شوند.

امیری اضافه کرد: این مشوق ها شامل افزایش طبقه، کسر درصدی از پارکینگ، تخفیف بیش از ۵۰ درصدی پروانه، ساخت و ساز در املاک کمتر از حدنصاب مسکونی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: متقاضیان می توانند با مراجعه به شهرداری از مشوق های ایجاد شده استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • زنگ خطر سگ‌های بلاصاحب و صاحب‌دار در جنوب کرمان به صدا در آمده است
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • بسته تشویقی برای محلات بازآفرینی شهری
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود