Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست بررسی تخصصی شخصیت روحانی و تمدن‌ساز گیلانی میرزاکوچک جنگلی در رشت برگزار شد. ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، نشست بررسی تخصصی شخصیت روحانی و تمدن‌ساز گیلانی میرزاکوچک جنگلی پیش از ظهر امروز با حضور دانش‌آموزان نخبه در خانه تاریخی میرزاکوچک جنگلی در رشت برگزار شد‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان در این نشست با اشاره به شخصیت والای روحانی مبارز میرزاکوچک جنگلی اظهار داشت: میرزاکوچک جنگلی به عنوان یک روحانی مبارز، آگاهانه برای مبارزه با طاغوت زمان قیام کرد و در زمانی که گیلان در اشغال بیگانگان بود در مقابل استکبار ایستاد.

سرهنگ پاسدار مهدی پارسا با بیان اینکه میرزاکوچک جنگلی در برابر زیاده‌خواهی‌ها و اقدامات انگلیسی‌ها در گیلان ایستادگی کرد ابراز داشت: مردم گیلان نیز در طول سالیان همواره انزجار و نفرت خود را از استکبار جهانی و ستمگران نشان دادند.

چرا نام میرزا کوچک‌خان جنگلی برای همیشه ‌در تاریخ ‌ماندگار شد؟گیلان| پای صحبت مردم سرزمین میرزا کوچک‌خان جنگلی درباره بزنگاه تاریخی فتنه+فیلممتولیان فرهنگی گیلان سالروز قیام "میرزا کوچک جنگلی" را فراموش کردند

وی  مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار جهانی را از خصوصیات بارز مردم ایران دانست و خاطرنشان کرد: مردم ایران همواره در طول این سال‌ها و در عرصه‌های مختلف با حضور ارزشمند خود، عدم ظلم‌پذیری و ایستادگی در برابر استکبار جهانی را به خوبی نشان دادند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به نقش و اثرگذاری نهضت جنگل در شکل‌گیری انقلاب‌های اسلامی خاطرنشان کرد: امروز تشریح، تبیین نقش و اهمیت نهضت جنگل و جایگاه میرزاکوچک جنگلی برای جوانان ضروری است.

به گزارش تسنیم، " یونس استادسرایی" مشهور به میرزاکوچک جنگلی اهل رشت و در سال 1259 دیده به جهان گشود و در سال 1286 شمسی به صفوف آزادی‌خواهان در گیلان پیوست.

میرزاکوچک جنگلی از نیروهای انقلابی گیلان بود که در جریان نهضت مشروطیت، نهضت جنگل و فتح تهران نقش داشت و رهبری گروهی را که قصدشان آزادسازی ایران از اشغال روسیه بود را بر عهده گرفت.

وی مردی با بنیه قوی و از نظر اجتماعی نیز بسیار با ادب و حامی مظلومان بود و سرانجام در راه آزادی‌خواهی و عدل به شهادت رسید.

انتهای پیام/612/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: در خصوص قسمتی از مطالبات به حق متقاضیان سه پیمانکار برای شش هزار واحد مسکونی در دست بررسی است و مردم اطمینان خاطر داشته باشند که این بررسی‌ها ظرف چند روز آینده صورت خواهد گرفت. 
یوسف زاده افزود: این طرح با موانع زیادی از جمله موانع بانکی و فنی و مهندسی مواجه بود که در حال رفع شدن است.

او ادامه داد: طرح در مسیر تسریع قرار گرفته، دو پیمانکار فونداسیون را انجام داده‌اند و اینکه متقاضیان به دنبال تعیین تکلیف پول خود هستند، قطعا بررسی و تفکیک انجام خواهد شد. 
یوسف زاده گفت: انتظار است متقاضیان مدتی را صبوری کنند و تلاش ما نیز بر سرعت بخشیدن بر کار است و در صورت بروز مشکل با پیمانکار کیسون قطعا طرح تعیین تکلیف خواهد شد. 

دیگر خبرها

  • استان ایلام در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در گیلان برگزار شد
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در گیلان
  • برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری
  • بررسی ابعاد حادثه حریق امام زاده ابراهیم (ع) شفت با حضور میدانی استاندار گیلان+تصاویر
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد