Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@21:51:54 GMT

بروکراسی پیچیده اداری سدی در برابر رونق تولید

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۹۳۹۵

بروکراسی پیچیده اداری سدی در برابر رونق تولید

ایسنا/یزد کارآفرینان شهرستان ابرکوه یزد یکی از مشکلات سر راه تولید و اشتغال‌زایی را بروکراسی پیچیده اداری ذکر و عنوان می‌کنند: در حالی کارآفرینان در وضعیت کنونی اقتصاد نیازمند دلگرمی هستند که برخی مسئولین چوب لای چرخ آنان می‌گذارند.

تعدادی از کارآفرینان ابرکوهی در دیدار با امام‌ جمعه شهرشان عمده مشکلات خود را بروکراسی پیچیده اداری ذکر و اذعان می‌کنند که مشکل ما فقط کمبود تسهیلات نیست و آنچه موجب کند شدن روند تولید، ایجاد اشتغال و پیشرفت کار کارآفرینان می‌شود این است که برخی از ادارات به بدترین شکل امور را قفل می‌کنند و مانعی بر سر راه کارآفرینان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارآفرینان که غالباً در بخش مشاغل خانگی فعالیت دارند، خاطرنشان می‌کنند؛ فردی که تمام سرمایه خود را به میدان اقتصادی آورده و بنا دارد سرباز و جهادگر جبهه جنگ اقتصادی باشد، نیاز به دلگرمی دارد ولی برخی مسئولین نه تنها حمایت نمی‌کنند بلکه  چوب هم لای چرخ تولیدکننده و کارآفرین می‌گذارند.

تخصیص تسهیلات ارزان‌قیمت، سرمایه در گردش و ایجاد یک بازارچه دائمی برای فروش محصولات در تمام فصول سال و کمک به بازاریابی‌های خارج از شهرستان از دیگر درخواست‌های کارآفرینان و تولیدکنندگان محصولات خانگی در ابرکوه در دیدار با امام جمعه شهرشان بود.

«ابوالقاسم پرهام» یکی از کارفرمایان شهرستان که هم‌اکنون در حال ساخت یک مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در شهرستان ابرکوه است، پس از استماع مشکلات دیگر کارآفرینان شهرش، قول مساعد داد تا در این مجتمع که در آینده‌ای نزدیک میزبان مسافران و گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود، سالنی به مساحت 400 مترمربع  را به فروشگاه دائمی برای ارائه تولیدات خانگی، صنایع‌دستی و محصولات غذایی آنان اختصاص دهد.

کارآفرینان خرد درمانگر دردهای اقتصادی

حجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» امام‌جمعه ابرکوه با تأکید بر این که مشکل یک کارآفرین مشکل کل شهرستان است، افزود: در حوزه اقتصاد و کار، کارآفرینان خرد و کوچک بخش عمده‌ای از دردهای اقتصادی را درمان و بسیاری از کاستی‌ها و کمبودها را برطرف می‌کنند لذا این مهم زمانی بیشتر ملموس است که یکی از این کارگاه‌ها تعطیل و خلأ ایجاد شود.

وی تصریح کرد: آمریکا دشمن ما و کارش هم تحریم است اما گاهی در اوج تحریم و فشارهای اقتصادی، بی‌تدبیری و کم‌توجهی برخی مسئولین و مبادی ذی‌ربط داخلی به جای این که گره از کار یک کارآفرین باز کند، نه تنها مشکل را حل نکرده بلکه گره‌ای هم به آن اضافه می‌کند و این موضوع بسیار رنج‌آور است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تأکید کرد: هیچ‌کسی عمداً قصد ایجاد اختلال را ندارد و این مشکل ذاتی سیستم است که نارضایتی را به دنبال داشته و راه‌اندازی یک جریان و اشتغال‌زایی، دویدن‌های بسیاری را به دنبال دارد.

تسهیلات 26 میلیاردی برای اشتغال ابرکوه

«ناصر زارع» رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابرکوه نیز در این نشست با بیان این که سیاست‌های کلان بر ایجاد اشتغال‌های خرد و متوسط تاکید دارد، گفت: در همین راستا سهمیه شهرستان ابرکوه از تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی 10 میلیارد تومان بود که با همت و پیگیری توانستیم 26 میلیارد تومان را با ارائه 250 طرح اشتغال‌زایی جذب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در ابرکوه برای اولین بار شورای مشترک اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سمن‌های شهرستان به منظور کمک به اقتصاد خانواده‌ها و کارآفرینان در حوزه مشاغل خانگی و به ویژه بانوان کارآفرین تشکیل شد.

زارع در پایان نیز تأکید کرد: کارآفرینان باید مشکلات مربوط به مشاغل خود را از طریق دستگاه‌های مربوطه پیگیری کنند و در این باره مطالبه گری داشته باشند و از سوی دیگر مسئولین ذی‌ربط نیز موظف به پاسخگویی و رفع موانع تولید هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابركوه مشاغل خانگی کارآفرینی رونق تولید استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۹۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام امام جمعه شهرکرد در دیدار هفتگی خود با روسای اتحادیه‌های اتاق اصناف شهرکرد نقش اصناف در مهار تورم را اساسی دانست.

وی، نوسان قیمت‌ها را بهانه‌ای برای برخی سودجویی‌ها عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت روز نباید بر کالایی که قبلا خریده شده است اعمال شود چراکه نتیجه آن اخلال دربازار، اقتصاد واجحاف درحق مردم می‌شودکه از لحاظ شرعی واخلاقی ناپسند و منکر است.

بیشتر بخوانید

دولت در زمینه کنترل مهار تورم از رشد نقدینگی جلوگیری کرد

نکونام، رعایت انصاف و اعمال قیمت بیشتر را منوط به خرید گرانتر کالا در همان روز دانست و اضافه کرد: اگر اصناف این مهم را رعایت کنند مهار تورم به نسبت زیاد، جلب اعتماد مردم و همراهی آنان حاصل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۳۱ اردیبهشت روز شهرکرد از اصناف خواست: این روز را بهانه‌ای برای آغاز رونق اقتصادی شهرکرد به عنوان مرکز استان بدانند و برنامه‌های خود را برای افزایش رونق اقتصادی بازار مرکز استان عملیاتی کنند.

در این نشست روسای اتحادیه‌های اصناف شهرکرد مهمترین چالش‌ها و مطالبات هم صنفی‌های خود را مطرح کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند
  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران