Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هشتمین کنگره بین‌المللی علوم اعصاب پایه و بالینی گفت: به منظور معرفی توانمندی‌ها در زمینه طراحی و ساخت سیستم‌ها، برای نخستین بار دستاوردهای فنی و تکنولوژیکی محققان و متخصصان حوزه علوم اعصاب دراین رویداد علمی ارائه و معرفی می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدتقی جغتایی، مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در امور آموزش، اظهار کرد: این اقدام تلاشی برای توسعه و گسترش تکنولوژی‌ها، بومی‌سازی تجهیزات و سیستم‌ها و اقدامی برای تقویت توانمندی‌های داخلی در حوزه علوم اعصاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با هدف ایجاد فرصت‌های علمی و تخصصی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در تهران برگزار می‌شود، افزود: در این کنگره، آخرین یافته‌های تحقیقاتی این رشته در سطح ملی و بین‌المللی در حوزه‌های نوین علوم اعصاب، تشخیص و کمک به درمان بیماری‌ها، در قالب سخنرانی، کارگاه و سمپوزیوم در اختیار محققان، دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌گیرد.

دکتر جغتایی با بیان این که این نشست هم‌اندیشی علمی و تخصصی با حضور یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از متخصصان، محققان، اساتید، دانشجویان و صاحبنظران در حوزه‌های دانش علوم اعصاب پایه و بالینی برپا می‌شود، خاطر نشان کرد: برقراری تعامل، همکاری و مشارکت دست‌اندرکاران حوزه‌های علوم اعصاب برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های این حوزه و نیز تقویت نقش روانشناسان و نیز آشنایی دانش‌آموزان با مباحث علوم اعصاب از دیگر اهداف برپایی این کنگره است.

مشاور عالی ستاد توسعه علوم شناختی در امور آموزش با اشاره به اینکه استفاده از دانش این رشته برای کمک به حل مشکلات حوزه سلامت و همچنین ارتقای توانایی‌های شناختی آحاد مردم از محورهای اصلی این نشست بشمار می‌آید، گفت: همزمان با برپایی این رویداد، دومین المپیاد دانشجویی علوم اعصاب بالینی و شناختی نیز برگزار و از پژوهشگران جوان این رشته با اعطای جوایز "اهوازی" توسط انجمن علوم اعصاب ایران و با حمایت ستاد علوم شناختی تقدیرخواهد شد و برای دومین دوره نیز سه جایزه ویژه از طرف انجمن علوم اعصاب ایران علاوه بر جایزه اهوازی به ارائه دهندگان مقالات، آثار هنری و نیز پایان‌نامه برتر نیز اعطا می‌شود.

دکتر جغتایی تصریح کرد: در نشست‌های تخصصی این کنگره با همکاری متخصصان، مهندسان، جامعه‌شناسان و سایر صاحبنظران آموزشی و دانشگاهی ارزیابی‌های شناختی نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و زمینه برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی برای محققان، پژوهشگران و دانشجویان و همکاری‌های بین‌رشته‌ای فراهم خواهد شد.

هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و شماری دیگر از مراکز علمی، تخصصی و دانشگاهی، توسط مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن علوم اعصاب ایران از بیست و هفتم آذرماه امسال و به مدت سه روز در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار می‌شود.

انتهای پیا

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علوم اعصاب علوم شناختي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی وزیر علوم از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی زلفی‌گل در یادداشتی در صفحه مجازی خود از آزمون سراسری به عنوان رقابت علمی در کمال امنیت و آرامش یاد کرد و نوشت: حسب وظیفه از ریاست و هیات رئیسه سازمان سنجش، استانداران، رؤسای حوزه‌های امتحانی، تمام مجریان و حافظان امنیت کنکور صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون سراسری گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری امن و با نشاط کنکور پیش بینی شده و امیدواریم شاهد رقابت علمی پُرشور بین داوطلبان در پنج گروه آزمایشی باشیم.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • قدردانی وزیر علوم از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور