Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@05:13:12 GMT

چطور اطلاعات گوشی اندروید را برگردانیم

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۹۷۳۹

چطور اطلاعات گوشی اندروید را برگردانیم

یکی از تجربه‌های مشابه کاربران گوشی‌های هوشمند، حذف شدن عمدی و یا سهوی اطلاعات داخل آن است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آچارباز، یکی از راه‌های پیشگیری از تجربه‌های تلخ این‌ چنینی داشتن همیشگی یک بک آپ از تمام اطلاعات موجود در موبایل است. در مورد بازیابی اطلاعات گوشی اندروید باید بدانیم که بک آپ گرفتن نیز باید مرتب انجام شود، زیرا اطلاعات در گوشی‌های هوشمند روزانه تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که فایلی را از گوشی خود حذف می‌کنید، سیستم عامل گوشی، راه دسترسی به فایل را برای شما محدود می‌کند و فضای مربوطه به فایل را در حافظه آزاد می‌کند. این در حالی است که با وجود این ‌که فضای حافظه آزاد شده، اما فایل مربوطه در صورتی ‌که با فایل دیگری رونویسی نشده باشد، هنوز در گوشی هست. به عبارت دیگر، فرض کنید که شما لباسی را در سطل زباله انداخته‌اید؛ این لباس در چرخه‌ی بازیافت نمی‌رود اما به‌طور ناقص (پاره شده) باقی می‌ماند.

در این شرایط است که نرم‌افزارهای بازیابی در سیستم‌های کامپیوتر، کمک به بازگرداندن آن به شکل اول می‌کنند. جالب است بدانید که اطلاعات حذف شده بسته به عوامل مختلف می‌توانند چندین سال در حافظه بمانند، حتی اگر با اطلاعات دیگر رونویسی شوند. چند نکته‌ای که باید در مورد بازیابی اطلاعات گوشی اندروید بدانید و رعایت کنید عبارتند از:

۱- از ارسال و دریافت داده بوسیله‌ی گوشی موردنظر خودداری کنید زیرا همانطور که گفته شد، فایل به صورت ناقص در سیستم باقی می‌ماند اما غیر قابل دسترسی می‌شود.

۲- سعی کنید از یک نرم‌افزار برای بازیابی اطلاعات خود استفاده نمایید.

۳- این را بدانید که تمامی اطلاعات شما باز نخواهد گشت و تعدادی از آنها قابل بازگشت هستند. برای مثال اطلاعاتی از قبیل فیلم، عکس و صوت قابل بازگشت هستند.

در ادامه‌ی این مطلب به معرفی چند نمونه از بهترین نرم افزارهای بازیابی اطلاعات می‌پردازیم.

Android Data Recovery

نرم افزار Android Data Recovery یکی از بهترین و مطمئن‌ترین اپلیکیشن‌های بازیابی اطلاعات گوشی اندروید است. با استفاده از این برنامه علاوه بر آن که می‌توانید پیام‌ها، ویدئوها، تصاویر، اسناد و فایل‌های حذف شده گوشی خود را به‌آسانی بازگردانید، می‌توانید از فایل‌های خود یک بکاپ بگیرید. این برنامه با استفاده از یک موتور جستجوی قوی، قادر است فایل‌های حذف شده از روی حافظه موبایل و یا کارت‌های SD گوشی شما را با سرعت بالایی اسکن و بازگرداند.  Data Recovery با انواع گوشی‌های اندروید  HTC، سامسونگ، موتورولا، ال جی و ... سازگاری دارد.

از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار عبارتند از: بازگردانی عکس‌ها، فیلم‌ها و آهنگ‌های حذف شده از روی گوشی، تهیه‌ی بک آپ از اطلاعات گوشی و ذخیره آن روی کامپیوتر، بازیابی اسناد در قالب‌های مختلف، بازگرداندن پیامک، تماس‌ها و... است.

EaseUS MobiSaver for Android

EaseUS MobiSaver، نرم‌افزار اختصاصی برای بازیابی اطلاعات حذف شده گوشی اندروید است. این برنامه توانایی آن را دارد که فایل‌ها و اطلاعات حذف شده‌ای مانند پیامک‌های متنی، لیست مخاطبین، عکس‌ها، ویدئوها، موزیک، و اسناد را به‌راحتی بازیابی کند.

EaseUS data recovery

یکی دیگر از نرم‌افزارهای استاندارد برای ریکاوری و بازیابی اطلاعات گوشی که بازتاب خوبی هم در بین کاربران گوشی‌های اندروید دارد، EaseUS data recovery  است. تفاوتی ندارد که گوشی شما از چه برندی و با چه نسخه اندرویدی باشد، یا اینکه اطلاعات به‌چه صورتی حذف شده باشند، این نرم‌افزار با پشتیبانی از انواع فایل‌های عکس، ویدئو، اسناد، ایمیل‌ها و ... می‌تواند به سرعت نسبت به بازیابی اطلاعات گوشی اندروید اقدام کند.

(GT Data Recovery (root

این برنامه نیز همانند برنامه‌های دیگری که معرفی شد، نرم‌افزاری برای بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی است. این نرم‌افزار تنها با یک بار اسکن ساده و کوچک تصاویر، ویدئوها و اطلاعات مورد نظر کاربر را باز می‌گرداند.

Tenorshare Android Data Recovery

نرم‌افزار Tenorshare Android Data Recovery یکی از نرم‌افزارهای راحت و به اصطلاح خوش دستی است که هر کاربری می‌تواند با استفاده از آن بازیابی اطلاعات گوشی اندروید خود را انجام دهد. شما می‌توانید تنها با اتصال گوشی به کامپیوتر، آن را اسکن کرده و همه‌ی اطلاعات از بین رفته مانند ویدئوها، موزیک‌ها، عکس‌ها، بازی‌ها، اسناد و… را بازگردانید. تمامی این فرایندها بدون آنکه کوچک‌ترین نقص و ایرادی در فایل‌های شما بوجود آید انجام می‌گیرد. این نرم‌افزار از نرم‌افزارهایی است که از سرعت بالایی برخوردار است و با سرعت بازیابی بدون نقصی را برای تمامی فایل‌ها انجام می‌دهد.

4Videosoft Android Data Recovery

نرم افزار پرطرفدار و معروف ۴Videosoft Android Data Recovery، به‌طور قطع یکی از بهترین‌های بازیابی اطلاعات گوشی اندروید در سراسر جهان است. با بهره‌گیری از این نرم‌افزار با چند کلیک می‌توانید به بازیابی پیام‌های از دست رفته، مخاطبان، تصویر، فیلم، سند و ... از گوشی و تبلت‌های اندروید بپردازید. این برنامه مضاف بر بازیابی اطلاعات قابلیت بکاپ کامل از گوشی اندروید و تمامی اطلاعات را دارا است.

یکی از نکاتی که احتمال بازیابی اطلاعات پاک شده از حافظه دستگاه‌های اندرویدی را بالا می‌برد؛ مربوط به سرعت عمل و زمان است. هر چه کاربر سریع‌تر برای بازیابی اطلاعات پاک شده از دستگاه اقدام کند، شانس بیشتری در نتیجه‌ی آن خواهد داشت. زیرا حافظه دستگاه‌های اندرویدی پس از پاک شدن بخشی از اطلاعات، فضای موجود را با اطلاعات پایه‌ای نگاه می‌دارد و در شرایط نیاز، اطلاعات جدید را روی آن می‌نویسند. در این شرایط دیگر احتمال بازگرداندن داده‌های از بین رفته بسیار کم می‌شود.

نکته‌ی دیگری که شانس بازیابی اطلاعات پاک شده از حافظه دستگاه‌های اندرویدی را بالا می‌برد، به نوع حذف اطلاعات بستگی دارد. یعنی  اگر در زمان استفاده از دستگاه این داده‌ها پاک شده باشد، شانس بیشتری در بازگردانی آن‌ها وجود دارد. اما اگر به شکل‌های دیگر اطلاعات حذف شده باشند بنا به شرایط موجود شانس بازگردانی اطلاعات حذف شده کمتر می‌شود. برای مثال هنگام وایپ کردن دستگاه یا فرمت کردن حافظه آن به روش‌های مشابه، منجر به کاهش شانس بازیابی اطلاعات پاک شده می‌شوند.

با تمام موارد و راهکارهایی که بیان شد، اگر قادر به بازیانی اطلاعات گوشی موبایل خود نبودید، بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بخواهید. آچارباز، یکی از سامانه‌های ارائه خدمات است که در هر زمان از شبانه‌روز در شهر تهران و کرج، آماده ارائه خدمت تعمیر گوشی موبایل و ریکاوری اطلاعات آن است. از طریق سایت، اپلیکیشن و یا وب اپلیکیشن آچارباز و یا با شماره تلفن ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ قادر هستید درخواست تعمیرکار گوشی موبایل را ثبت کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازیابی اطلاعات گوشی اندروید ریکاوری گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اچ‌تی‌سی با موبایلی میان‌رده برمی‌گردد

به‌نظر می‌رسد HTC روی گوشی جدیدی کار می‌کند که احتمالاً به‌زودی عرضه خواهد شد. این گوشی در گیک‌بنچ رؤیت شده و گواهی بلوتوث SIG را دریافت کرده است.

گوشی جدید اچ‌تی‌سی شناسه‌ی 2QDA100 را دارد و احتمالاً جانشین U23 خواهد بود؛ بنابراین، می‌توان حدس زد که با نام U24 یا U24 Pro معرفی شود. گوشی جدید HTC در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیاز ۱٬۰۹۵ و ۳٬۰۰۶ را کسب کرده است.

انتظار می‌رود که گوشی ۲۰۲۴ اچ‌تی‌سی به تراشه‌ی اسنپدراگون ۷ نسل ۳ مجهز باشد که پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای و گرافیک Adreno 720 در آن قرار دارد. این گوشی احتمالاً ۱۲ گیگابایت رم خواهد داشت و سیستم‌عامل اندروید ۱۴ را اجرا خواهد کرد.

گوشی HTC مدل U23 از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷ نسل ۱ استفاده می‌کرد؛ بنابراین، انتظار داریم که سری U24 عملکرد بهتری داشته باشد. گواهی Bluetooth SIG تأیید می‌کند که این دستگاه از بلوتوث ۵٫۳ پشتیبانی می‌کند.

مشخصات کامل گوشی جدید HTC هنوز اعلام نشده‌اند؛ اما احتمالاً این محصول شباهت‌های بسیاری با نسل قبل خود خواهد داشت؛ مانند نمایشگر ۶٫۷ اینچی اولد با وضوح +FHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و مقاومت در‌برابر گرد‌و‌غبار و آب با استاندارد IP67.

باتری U24 ممکن است پرظرفیت‌تر از باتری ۴٬۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی موجود در سری U23 باشد. درحال‌حاضر، جزئیاتی درباره‌ی قیمت گوشی جدید اچ‌تی‌سی و زمان عرضه‌ی آن موجود نیست.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • طلوع کیان:مهمتر از صعود بازیابی چهره معتبر تیم ملی والیبال در عرصه بین المللی است/ بازیکنان غایب اردو عذر موجه ارائه کردند
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • اچ‌تی‌سی با موبایلی میان‌رده برمی‌گردد
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند