Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@11:11:40 GMT

وزیردفاع آمریکا:ترکیه سدراه ناتو نشود

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۹۷۴۷

وزیر دفاع آمریکا با رد تروریست بودن شبه نظامیان کرد سوریه، از ترکیه خواست تا جلوی برنامه‌های دفاعی ناتو در کشور‌های حوزه بالتیک و لهستان را نگیرد و بر مسائل کلان تمرکز کند. ناطقان: مارک اسپر در گفت و گو با رویترز منتشر شد، گفت: پیام ما به ترکیه آن است که لازم است تا آن برنامه‌های دفاعی را پیش ببریم و نمی‌توانیم به دلیل نگرانی‌های آن‌ها معطل شان نگه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اتحاد و آمادگی ناتو بدان معناست که شما بر مسائل کلان یعنی آمادگی ناتو تمرکز کنید. علاوه بر این تمامی اعضا (ناتو) تمایلی به توافق با دستور کار ترکیه نداشته و موارد مورد نظر آنان را تهدید نمی‌دانند.

به نوشته رویترز، برای بهبود نیروی دفاعی چهار کشور عضو لهستان، استونی، لتونی و لیتوانی در برابر تهدید‌های روسیه نیاز به موافقت تمام ۲۹ کشور عضو است.

ترکیه از ناتو می‌خواهد که به صورت رسمی شبه نظامیان کرد سوریه (ی پ گ) را که بخش اصلی نیرو‌های تحت حمایت آمریکا را تشکیل می‌دهند، تروریست بنامد. آنکارا خشمگین از حمایت اعضای ناتو از این گروه هنوز با طرح‌های دفاعی چهار کشور مذکور موافقت نکرده است.

اسپر با رد این احتمال که واشنگتن "ی پ گ" را برای رهایی از بن بست کنونی تروریست بنامد، گفت: ما بر مواضع خود خواهیم بود و معتقدم که ناتو نیز چنین خواهد کرد.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز و فردا در شرایطی با برگزاری نشست سران کشور‌های عضو به میزبانی واتفورد انگلیس، به استقبال هفتادمین سالگرد تاسیس این ائتلاف نظامی می‌رود که اختلاف‌های میان اعضا به نحو بی سابقه‌ای بالا گرفته است. منبع: ایرنا برچسب ها: وزیر دفاع آمریکا ، ترکیه ، سد راه ، ناتو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیر دفاع آمریکا ترکیه سد راه ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۹۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وزرای دفاع ناتو برای بررسی نحوه ادامه حمایت از اوکراین در ۱۶ ماه «می» در بروکسل نشستی برگزار خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است که «روسای دفاع در چارچوب شورای ناتو-اوکراین دیدار خواهند کرد تا درباره جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین، وضعیت میدانی، و ادامه حمایت ناتو و متحدان از اوکراین بحث کنند.»

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دیروز دوشنبه علی‌رغم اینکه اعضای این ائتلاف در ماه‌های اخیر به وعده‌های خود مبنی بر کمک نظامی عمل نکرده‌اند، به مقامات اوکراینی وعده داد که از این پس جریان تسلیحات و مهمات افزایش خواهد یافت.

دبیرکل ناتو در سفری اعلام نشده امروز وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد و با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور گفت و گو کرد. وی قرار است در ساعتهای آینده با نمایندگان پارلمان اوکراین نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر امروز استولتنبرگ سومین سفر او به اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین است؛ سفر امروز او در زمانی انجام می‌شود که ارتش اوکراین در وضعیت دشواری قرار دارد.

پس از شکست ضدحمله پارسال ارتش اوکراین، نیروهای روسیه تا حدی به علت کاهش ارسال تسلیحات و مهمات غربی به اوکراین، ابتکاعمل به دست گرفتند. دبیر کل ناتو اوایل اردیبهشت اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ در این‌باره گفت: حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

پیش از این «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6092702

دیگر خبرها

  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند