Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری ساوه، گفت: همه طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و خدماتی در شهر باید با اصول پدافند غیرعامل همسو بوده و همخوانی داشته باشند.

سیدمهدی حسینی در جلسه ستاد بحران شهرداری ساوه، افزود: هدف اصلی از تشکیل این ستاد ایجاد هماهنگی و وحدت رویه و نیز انجام تعاملات به موقع و کارآمد درون و برون سازمانی با سایر سازمان‌ها، واحدها و ارگان‌های مرتبط جهت خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان به صورت اصولی در مراحل چهارگانه مدیریت بحران یعنی پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی مقابله و بازسازی و بازتوانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ستاد مدیریت بحران شهرداری ساوه در حال حاضر سعی دارد با بررسی مخاطرات شهری و تهدیدات و عوامل بحران‌زا اعم از طبیعی و انسان ساخت، با طبقه‌بندی و طرح آنها در کارگروه‌های تخصصی مربوطه، نسبت به ارائه راهکار و پیگیری رفع آنها اقدام کند.

شهردار ساوه با تاکید بر لزوم تعامل بین مدیریت بحران شهرداری با ستاد بحران شهرستان، گفت: شهر ساوه به دلیل موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در پست‌ترین نقطه استان به لحاظ ارتفاع، در خط بحران سیل قرار دارد لذا باید پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: لازم است نسبت به کانال‌های موجود هدایت آب‌های سطحی و سیلاب‌ها بازنگری لازم صورت گیرد زیرا با توجه به رشد شهر ساوه دیگر کانال‌های قدیمی ظرفیت هدایت این میزان آب‌های سطحی و سیلاب‌های شهری را ندارند و باید در بودجه سال ۹۹ اعتبار لازم برای این مهم پیش‌بینی شود.

حسینی افزود: همچنین باید کانال‌های درون شهری به صورت استاندارد و سرپوشیده باشد تا بتوانیم از فضاهای مفید سطح آن نیز در جهت رفاه شهروندان استفاده شود.

وی، مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان را نیز ضروی دانست و اظهار کرد: ما وظیفه داریم فضای شهری را برای حداقل‌های جامعه ببینیم تا همه اقشار جامعه بویژه معلولین نیز بتوانند از خدمات و مبلمان شهری استفاده کنند.

حسینی اجرای طرح زیباسازی در خیابان‌های شهر را اقدامی مطلوب دانست و گفت: اجرای این طرح با استقبال مردم مواجه شده و لازم است تداوم یابد، اما در کنار آن باید به مناسب‌سازی سطح شهر برای تردد آسان همه اقشار بویژه معلولان و نابینایان توجه شود.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران شهرداری در  نوروز امسال سیل را تجربه کرد، لذا باید آماده باشیم تا هم اینک در اماکنی که احتمال خطر بیشتر است تدابیر لازم اندیشیده شود و در مناطق بالادست و خارج از محدوده شهری موارد به مسئولان ذیربط گوشزد شود تا مردم در معرض خطر قرار نگیرند.

شهردار ساوه با بیان اینکه ماشین‌آلات باید در حداکثر آمادگی باشند، افزود: در کنار بحران‌های طبیعی باید  به بحران‌های اجتماعی نیز توجه داشته باشیم بطوری که در تمامی طرح‌ها و پروژه‌های شهری موضوع پدافند غیرعامل دیده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور هم اینک بیشتر  مردم و ادارات درگیر بحران مالی هستند و ما نیز در شهرداری ساوه در این بحران در حال نزدیک شدن به وضعیت  خط قرمز هستیم و مدیران شهری باید این بحران را پیش از گرفتار شدن احساس کنند.

در این جلسه مشکلاتی از جمله اﺳﺘﻬﻼک ﻣﺎﺷﻴﻦ آﻻت سنگین شهرداری، ساخت‌وسازهای غیر مجاز در بستر رودخانه‌ها، عدم آمادگی سالن بحران، نبود نردبان بلند آتش نشانی، فرسوده شدن آمبولانس‌ها و برخی کمبودها مورد بررسی قرار گرفت.

ایجاد یک کیلومتر سیل بند، احداث ۸۰۰ متر کانال، حفر ۱۹ چاه در اماکنی که مشکل آب سطحی داشتند، احداث ۱۸۰ متر کانال سنگی و آماده سازی یک هزار قطعه قبر بخشی از اقدامات انجام شده توسط این ستاد در سالجاری بوده است.

در ادامه این جلسه چهار کارگروه تخصصی ایمنی، آتش نشانی و امداد و نجات، تدفین، کنترل سیلاب‌های شهری و هشدار و اطلاع‌رسانی گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري ساوه مدیریت بحران استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات وعده صادق در پاسخ به تحرکات رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

کد خبر 6092975 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • مبارزه با آفت برگخوار ذرت و تمهیدات لازم برای برداشت گندم اُرزوئیه
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی