Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@02:18:55 GMT

۴۳۵ هزار نفر در طرح معلم تمام وقت شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۹۹۸۰

۴۳۵ هزار نفر در طرح معلم تمام وقت شرکت کردند

حسن بر با اشاره به اینکه بزرگترین آسیب طرح معلم تمام وقت عدم انگیزه برای مدیران مدارس است، گفت: تاکنون بیش از ۴۳۵ هزار نفر در طرح معلم تمام وقت در کشور شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت آموزش و پرورش «یارمحمد حسین‌بُر» اظهار‌کرد: نیروی انسانی سرمایه یک سازمان است، امروزه مهمترین سرمایه هر سازمان نیروی انسانی شایسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایستگی نیروی انسانی است که هر سازمان را ارتقاء‌یافته و ارزش آفرین می‌کند. تحول اساسی در آموزش و پرورش با نیروی انسانی شایسته به وجود می‌آید.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش باید یک تحول اساسی به وجود آید، افزود: عنصر اصلی تحول آفرین، نیروی انسانی شایسته و در آموزش و پرورش معلم شایسته و توانمند است. ناچاریم با منابع در اختیار نیروی انسانی خود را مدیریت کنیم. با بررسی‌های انجام شده تا سال 1403 سالی 55 هزار بازنشسته در آموزش و پرورش داریم.

وی ادامه داد: همه نیروی انسانی آموزش و پرورش باید مطابق قانون در پست‌های سازمانی خود قرار بگیرند. باید در توزیع نیروی انسانی تخصصی و کیفی در آموزش و پرورش تعادل را برقرار کنیم تا به اهدافمان در سازمان برسیم. همه ما هم بر این باور هستیم که کمبود نیروی انسانی کیفیت را نیز متاثر می‌کند. باید در حوزه ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش از نیروهای توانمند استفاده کرد تا از حیف و میل منابع دولت در این بخش‌ها جلوگیری شود.

حسین‌بُر با اشاره به اینکه بحث منابع انسانی در آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: حساس‌ترین پست‌های سازمانی در آموزش و پرورش حوزه منابع انسانی و امور اداری است. در شرایط فعلی باید منابع انسانی آموزش و پرورش شایستگی و آموزش‌های لازم را پیدا کنند. باید شاخص‌های توسعه نیروی انسانی در آموزش و پرورش اصلاح شود.

وی با بیان اینکه تنوع رشته تحصیلی در رشته آموزگاری دوره ابتدایی بیش از 100 رشته است که ما را در وزارت آموزش و پرورش با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است، عنوان‌کرد: اگر می‌خواهیم اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محقق شود باید در راستای شایستگی نیروی انسانی در آموزش و پرورش قدم برداریم. در بسیاری از موارد آموزش و پرورش یک بنگاه کاریابی دیده شده است. نیاز اساسی ما توانمندسازی نیروهایی است که در دست داریم و آموزش‌های ضمن خدمت باید کیفیت لازم را داشته باشند.

همه معلمان مطابق طرح طبقه‌بندی مشاغل مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان خواهند شد

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید آموزش‌های ما صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان را به دنبال داشته باشد، افزود: ارتقای سطح حرفه‌ای معلمان در دوره‌های ضمن خدمت ملاک اصلی ما است. نظارت و مدیریت بر مراکز آزمون لازم و ضروری است. همه معلمان مطابق طرح طبقه بندی مشاغل مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان خواهند شد.

75درصد کل پرسنل آموزش و پرورش باید معلم باشند

وی با اشاره به تغییر ساختار آموزش و پرورش، گفت: باید ساختار آموزش و پرورش در چند سطح دیده شود و تا حدودی یک ساختار متغیر را برای شهرستان‌ها و مناطق استان‌ها طراحی کنیم. از 872 هزار پرسنل کل آموزش و پرورش کشور 63 درصد آن معلم هستند. این نسبت باید به 75 درصد معلم برسد و 25 درصد مابقی آن نیروهای اداری و کیفیت‌بخشی باشد.

 

حسین‌بُر با اشاره به اعمال مدرک تحصیلی بالاتر برای فرهنگیان، گفت: آموزش و پرورش سازمان یادگیرنده‌ای است و نمی‌شود جلوی تحصیل پرسنل آن که معلمان هستند را گرفت.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین آسیب طرح معلم تمام وقت عدم انگیزه برای مدیران مدارس است، گفت: تاکنون بیش از 435 هزار نفر در طرح معلم تمام وقت در کشور شرکت کرده‌اند.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد انتخابات مجلس مسجد انتخابات کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس شورای اسلامی اردبیل انتخابات خبرگان رهبری و مجلس مسجد شیراز معلم تمام وقت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از سفیران معروف

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم با بیان اینکه معلم جایگاه بسیار ارزشمندی دارد، گفت: این جایگاه مربوط به اولیاء الهی است زیرا آنها انسان ها را از ظلمات به نور هدایت می کنند.

آیت اله حسینی افزود: مهمترین کار معلم در مکتب اسلام علاوه بر علم و دانایی تبیین حقیقت برای دانش آموزان است.

هاشمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم گفت: در وضعیت امروزی که رسیدگی به امور فرهنگی و تربیتی دانش آموزان رسالت بزرگی است معلمان مانند افسران جهاد تبیین در جامعه ما فعالیت می کنند.

جمالی سرپرست آموزش و پرورش استان هم گفت: در دورانی که دشمن برای انحراف اذهان آموزش و پرورش تلاش می کند قطعا وظیفه ما معلمان این است که سخن نو بگوییم.

وی افزود: امیدواریم رسالت خودمان را طوری انجام دهیم که بتوانیم نسلی را تحویل جامعه دهیم که در تراز انقلاب اسلامی و سند تحول باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • جان‌فشانی رزمندگان مدیون انتشار علم و معرفت معلمان است
  • معلم، اسوه فرهنگی جامعه است
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان میرجاوه
  • ‌۱۰۵ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش خواهند شد‌
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است