Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، احمد طاهری در جلسه هماهنگی برگزاری این رویداد بزرگ نهالکاری گفت: در راستای حفظ، احیا و توسعه جنگل کاری، مراتع و مقابله با بیان زایی و با توجه به شرایط آب و هوایی و لزوم حداکثری از نزولات آسمانی این رویداد با شعار نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز روز پنج شنبه هفته جاری در عرصه‌های منابع طبیعی استان تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ابتکاری نو و در اجرای طرح ملی بسیج همگانی و با بهره گیری از پتانسیل‌های دستگاه‌های اجرائی و با همکاری و مشارکت تشکل‌ها و اقشار مختلف مردم این اقدام صورت می گیرد.

طاهری با بیان اینکه فصل‌ها جابجا شده اند و تغییرات اقلیمی کاملا محسوس است، این اقدام را بسیار مناسب دانست و یادآور شد: نهالکاری در اواخر فصل پاییز مساعد است چرا که در این فصل بیشترین بارش‌ها را داریم و نهال‌ها می توانند خود را با خاک و رطوب موجود در آن سازگار کنند.

این مسؤول منابع طبیعی استان تهران تاکید کرد: با توجه به مسائل و مشکلات زیست محیطی، استان امروز نیازمند کاشت درخت، توسعه فضای سبز و جنگل است و ضرورت ایجاب می کند تا تمامی دستگاه‌های مرتبط در این خصوص تلاش نمایند تا استانی سرسبز داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تصریح کرد: این اقدام مهم نهالکاری در ۳ شهرستان تهران، دماوند و ملارد و عملیات بذرکاری نیز در شهرستان ورامین در شرایطی اجرا می شود که با استقبال فرمانداران، بخشداران، دهیاران و مردم جوامع محلی روبرو شده است.

وی ادامه داد: در حوزه آبخیز آبعلی شهرستان دماوند ۲۵ هزار اصله نهال جنگلی در سطح ۱۰۰ هکتار، حوزه آبخیز وردیج – واریش شهرستان تهران ۱۴ هزار اصله نهال جنگلی مثمر و غیر مثمر به مساحت ۵۶ هکتار و در حوزه آبخیز اخترآباد شهرستان ملارد ۶۱ هزار بوته آتریپلکس در سطح ۱۴۴ هکتار کاشته خواهد شد.

طاهری این اقدامات را در کاهش فرسایش خاک و افزایش و بهبود پوشش گیاهی بسیار مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: علاوه بر عملیات نهالکاری، اقدامات بذرکاری همراه با احداث هلالی های آبگیر در سطح ۸۵۰ هکتار از مراتع حوزه آبخیز سیاهکوه شهرستان ورامین به مرحله اجرا در می آید.

وی به اهداف مورد نظر در پروژه بذرکاری اشاره کرد و در این باره بیان داشت: منطقه ورامین از لحاظ میزان بارندگی منطقه کم بارش است که این اقدام موجب استفاده حداکثری از نزولات جوی و ذخیره شدن آنها می شود.

طاهری افزود: سیاهکوه ورامین منطقه ای است که عشایر به عنوان قشلاق از آن استفاده می کنند که این اقدام کمک شایانی به احیای مراتع منطقه خواهد کرد و همچنین برای مقابله با بیابان زایی و کنترل ریزگردها اقدامی موثر است.

مراتع استان تهران دارای وسعتی حدود ۹۱۹ هزار هکتار است که حدود ۶۰ هزار هکتار آن به مراتع جنگلی اختصاص دارد.

برچسب‌ها کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری کشاورزی کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۰۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت خودرو از تهران کشف در میرجاوه

 سرهنگ  علی میر   اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی این شهرستان حین گشت زنی هدفمند در سطح شهرستان به یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس مشکوک و جهت بررسی وارد عمل شدند.

  وی افزود: در بررسی اولیه و اخذ استعلامات فنی مشخص شد خودرو مذکور سابقه سرقت از استان تهران را داشته و دستور توقیف قضایی دارد که با اقدام به موقع و موثر بلافاصله خودرو مذکور توقیف گردید.

  فرمانده انتظامی شهرستان میرجاوه در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

  

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • رویش دشت شقایق در اردستان
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • سرقت خودرو از تهران کشف در میرجاوه
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها